/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skærmdriver stopper under spil
Fra : Mille1966
Vist : 2116 gange
100 point
Dato : 06-06-09 14:12

Skærmdriver stopper under spil ??

Hej...

Jeg har et problem med at køre skærmdriveren ialmrnt5 på bærbaren.. Problemet består i at billedet fryser flere gange mens spillet er igang, og til sidst lukker spillet og der kommer meddelelse om, at skærmdriveren er holdt op med at fungere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-06-09 14:17

OPdater driveren inde på producentens hjemmeside. Måske der lige skal en lille rettelse til.

Eller også er grafikkortet ikke kraftigt nok til spil

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-06-09 14:20

Det lyder næsten som om din grafikprocesseor ikke kan følge med.

Bliver din PC varm?

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 06-06-09 14:22

Spillet er det nye Sims 3 som jeg lige har købt og dovnloadet ... det tog KUN 6 timer at hente det

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 06-06-09 14:23

nej det syndes jeg ikke den bliver

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 06-06-09 14:33

HVad for en bærbar har du og hvilket grafikkort er der i. Jeg tror det er der problemet ligger.

Her er der et gammelt spørgsmå der omhandler det samme men med Sims 2

http://www.techspot.com/vb/topic20070.html

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 06-06-09 15:38

Det er en Dell XPS M1210

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 06-06-09 15:39

   Intel(R) Graphics Media Accelerator Driver for Mobile Report

Report Date:      06/06/2009
Report Time[hr:mm:ss]:   15:58:38
Driver Version:      6.14.10.4814
Operating System:      Windows XP* Professional, Service Pack 3 (5.1.2600)
Default Language:      Danish
DirectX* Version:      9.0
Physical Memory:      2038 MB
Minimum Graphics Memory:   8 MB
Maximum Graphics Memory:   224 MB
Graphics Memory in Use:   9 MB
Processor:      x86 family 6 Model 15 Stepping 2
Processor Speed:      1664 MHZ
Vendor ID:      8086
Device ID:      27A2
Device Revision:      03

* Accelerator Information *

Accelerator in Use:      Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family
Video BIOS:      1343
Current Graphics Mode:   1024 x 768 True Color (60 Hz)

* Devices Connected to the Graphics Accelerator *

Active Notebook Displays: 1

* Notebook *

Monitor Name:      Plug and Play-skærm
Display Type:      Digital
Gamma Value:      2,20
DDC2 Protocol:      Supported
Maximum Image Size:   Horizontal: Not Available
         Vertical: Not Available
Monitor Supported Modes:
1280 x 800 (60 Hz)
Display Power Management Support:
   Standby Mode:   Not Supported
   Suspend Mode:   Not Supported
   Active Off Mode: Not Supported

* Other names and brands are the property of their respective owners.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-06-09 16:25

Desværre er Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family ikke et særligt kraftift grafikkort. Det er blot en chip på bundkortet. Men hvad nu hvis du i indstillingerne i spillet lige sætter grafikken lidt ned så tænker jeg det kan køre. Mindre opløsning osv

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 06-06-09 17:27

hvordan gør jeg lige det ??

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 07-06-09 01:23

Har næste lige oplevet det samme... Det var fordi MNS/SKype startede op under spillet !
Prøv at starte Ccleaner. Værktøjer / opstart ! Deaktiver det der ikke behøver at starte op.
Du kan også bruge denne her... http://www.malwarebytes.org/startuplite.php
Det fjerner de programmer der ikke behøver at starte op.
Du kan naturligvis stadig bruge disse programmer. Ved at bruge start/programmer eller dine ikoner.

De starter bare ikke op med Windows...

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 07-06-09 01:25

Sorry Folks...

Skrev på en forkert side !

Godkendelse af svar
Fra : Mille1966

Dato : 07-06-09 06:18

Tak for svaret Fijala.