/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagtetik m.m.
Fra : HFranzen
Vist : 1865 gange
200 point
Dato : 06-06-09 12:43

Hejsa

Der skrives så meget om jagtetik, men når man kommer ud på forskellige jagter er der også mange forskellige måder emnet bliver fortolket på, hvad er rigtigt og hvad er forkert. Lad mig indlede med at give et par eksempel.
På parolen opfordre jagtlederen til forsvarlig skudafgivelse, men til trods for det oplever jeg medjægerne har problmer med at afstandsbedømme.
Man må ikke skræve over vildet på vildtparolen, men til trods for det, ses det gang på gang.
Folk har svært ved at brække et stykke råvildt.
og jeg kunne nævne flere eksempler, er det fordi jagttegnsundervisningen er mangelfuld?
Hfranzen

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 06-06-09 13:03

At folk har svært ved at brække et stykke råvildt er vel ikke som sådan etik, men blot manglende rutine.
Det ER svært når man er ny. Jeg har brækket en mufflon og en dåkalv.
Og det er da langt fra noget der sidder på ryggraden endnu.

Etik er derimod en langt mere uhåndterbar størrelse.

Som min jagttegnslærer sagde: "Du kan tage den bog I har med jagtlov og så videre i, og så gange den med 3, så mange uskrevne regler er der."
Og det er ikke noget man bare lige lærer.
Det er rigtigt svært bare lige at lære hurtigt, men hvis aldrig man får fejlen påtalt når man er på jagt, så lærer man det slet ikke.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-06-09 13:12

Hej Franzen.
Ja, og undertiden ser man også en bonderøv stå med hænderne i lommen - under paraden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-06-09 15:09

Hånden i lommen........

Han mærker vel efter om lommmelærken er der endnu

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-06-09 16:37

Nåh ja. Selvfølgelig gør han det. Det han ellers kunne formodes at klamre sig til, er nok skrumpet ind.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-06-09 16:40

Tag Jer ikke af at Tonganeseren igen er ganske useriøs. Det er netop kendetegnende for dem, der slet ingen etik og moral har.

Men det behøver man måske heller ikke, når en lille forening har udnævnt en, som værende våben teknisk eksper uden, at man er det. At omgåes andre med våben i hånden, har meget med etik og moral at gøre og skal derfor som hele debatten tages seriøs. Godt spørgsmål HFranzen.

Men lad os prøve at holde hylernes personfnider uden for.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 06-06-09 17:06

Hejsa bb1
Undskyld bb1 kan du ikke uddybe det du skriver lidt mere
Men det behøver man måske heller ikke, når en lille forening har udnævnt en, som værende våben teknisk eksper uden, at man er det. At omgåes andre med våben i hånden, har meget med etik og moral at gøre og skal derfor som hele debatten tages seriøs. Godt spørgsmål HFranzen.
hvis du mener det er et godt spørgsmål, må du med din jagterfaring komme med lidt mere konkret.
HF

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-06-09 18:11

Ofte blander folk etik og moral med traditioner, derved blandes tingene sammen. Jægerskolen på Kalø havde allerede for 10 år siden et kursus om jagt og moral og ikke engang her kunne eksperterne enes om, hvad der var hvad.

Derfor må man ud fra de enkelte oplevelser man har af gøre om det er det ene eller andet.
Derfor har PeptoBizmo meget ret i det han skriver og som hans jagttegnslære også lærte ham.

Skov og Naturstyrelsen, skovforeningen, Foreningen af vildtopdrættere i Danmark og Danmarks Jægerforbund har hver især udgivet et sæt etiske regler omkring jagt. Dansk Land og strandjagt har aldrig. Det siger jo noget om den forening og dens medlemmer.

Herinde oplever vi det jo også kan man kun diske op med andet end personfnidder, så har man ingen moral.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 06-06-09 18:45

Glimrende indledning til en tråd, som altid er aktuel. Desværre skæmmes den allerede af bb1's første kommentar kl. 16:40, som er "personfnidder" og mistænkliggørelse af andre menneskers meninger - ovenikøbet er han så stupid, at han selv beder om "at holde hylernes personfnider uden for" ! Kl. 18:11 fortsætter de perfide bemærkninger igen !
Man kan sagtens være seriøs og morsom på samme tid, men denne løgnagtige mandsling burde fratages alle rettigheder til at skrive og ytre sig i det offentlige rum, sålænge han opfører sig så tåbeligt som tilfældet er! BB1 forfatter ? Måske, men bestemt ikke gnomiker.

Håber denne tråd må fortsætte i den ånd den er skrevet.

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 06-06-09 19:55

Hejsa bb1
Du skriver at jægerskolen ikke kunne blive eninge om et kodeks for moral og etik, så ser det skidt ud, men i samme ånd skriver du at
Skov og Naturstyrelsen, skovforeningen, Foreningen af vildtopdrættere i Danmark og Danmarks Jægerforbund har hver især udgivet et sæt etiske regler omkring jagt.
jeg går ud fra Danmarks Jægerforbund har samme mening som jægerskolen, det er noget af en forvirende udmelding du kommer med.
Nu taler du meget om personfnidder, du ligger ellers ud i stor stil med at genere en lille forening for ikke at have jagtmoral, hvorfor skulle denne forening have en lavere moral end andre foreninger.
HF

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-09 20:39

BB1
Nu må du være retfærdig, for en gang skyld var Tonganeseren spøgefuld, så det skal han da ikke klandres for.
Ret skal være ret.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-06-09 22:22

Så holdt den tråd ikke længere Provsten1 kunne ikke holde sig.

Til Graner helt fint, men det skal ikke være på min bekostning....

HFranzen ganske enkelt fordi denne forening aldrig har ville tage netop det emne op!!

Du skal også forstå hvad jeg skriver, det kniber det med: Jeg skrev at sammenblandingen imellem traditioner ( altså det gør vi altid på denne måde ) også etik og moral var det, som selv de meget lærte havde svært ved at skille fra hinanden og når de havde det. Hvordan skulle jeg så være istand til det.

De forskellige skrivelser om etik og moral kan du finde ved at google på bl.a. skov og naturstyrelsen Det ville være en god ide, at du satte dig ind i dem før du begynder at diskutere emnet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-06-09 23:00

'Moral' kommer af det latinske moralitas, som er afledt af mores, der betyder "skik", "brug" eller "sæde" (som i sædernes forfald). 'Etik' kommer af det græske ?????? ethikós, der igen er afledt af ???? e^thos, som betyder "manér" eller "sædvane". Mens ordene altså strengt taget betyder det samme, har man igennem århundreder skelnet mellem de to begreber. Således siges etikken i dag at handle om de grundlæggende regler for god menneskelig adfærd, mens moralen drejer sig om de konkrete, kulturbestemte forskrifter. Etikken er blevet den filosofiske gren, som dyrker teorien bag alle former for moral, mens beskæftigelsen med selve de moralske foreskrifter kaldes for moralfilosofi.

Moral er altså anvendt etik.

I nogle sammenhænge skelnes der på den måde, at moral er noget gammeldags, nærmest religiøst, og f.eks. handler om seksualmoral, mens etik er en mere oplyst og moderne diskussion, om f.eks. bioetik. Moral kan således let have et pejorativt præg, fx i formen "moraliserende", mens etik (som i Etisk Råd) ofte kan have mere "fine" associationer.

Et eks.: En jæger som skyder til en ræv på 200 meters afstand forbryder sig mod al moral - og grundlæggende mod de etiske regler, som har med jagt at gøre.
En jæger som bruger levende vagtler til hundetræning, forbryder sig mod både de etiske regler og selve lovgivningen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-06-09 01:12

De sidste fire linier af dit indlæg er som sædvanligt noget vrøvl og det ville du vide,hvis du virkelig havde været våbenteknisk ekspert og ikke blot udnævnt til at være en sådan af en foreningsbestyrelse, som ingen oprdentlig politik har på området og ikke kan tilbyde deres medlemmer, at komme på en eneste skydebane, for de ejer ingen.
På landets skydebaner trænes der netop på 200 meter så hvori ligger problemet, hvis personen kan ramme og ræven dør. Det var netop hvad der skete i det tilfælle,som du hentyder til også selvom afstanden var et sted imellem 150 og 200 meter - den blev ikke målt op med et målebånd.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 07-06-09 07:53

Hejsa bb1
Hvis du mener jeg ikke forstår det du skriver, så må du udtrykke dig i klare vendinger, men noget af din sidste kommentar vil jeg lige citerer dig for
Jeg skrev at sammenblandingen imellem traditioner ( altså det gør vi altid på denne måde ) også etik og moral var det, som selv de meget lærte havde svært ved at skille fra hinanden og når de havde det. Hvordan skulle jeg så være istand til det.
Din sidste bemærkning - Hvordan skulle jeg så være istand til det. - giver det dig så ret til at

1. Skyde på en ræv på 200 meter, selv om du ikke er en ørn på en skydebane?, det er det jeg kalder manglende respekt for vildet også selv om det er en ræv.

2. Skyder en hind som i har besluttet at frede i et privat kronvildtlaug, er det god moral og etisk på sin plads.

3. Du udsætter drivhusvagtler og indfanger dem samme dag, trods det er forbudt er det etisk og morals iorden?

4. Du skyder varselsskud op i luften, som en anden araber, fordi du vil kalde skytterne sammen, der plejer man da at bruge jagthorn.

5. Du står med hænderne i lommen når der er parole

6. Du kritiserer andre jægere for at have en dårlig moral og mangel på etik, hvis de er medlem af en forkert forening, den manglende moral og etik gælder det også jægere som ikke er medlem af en jagtorganisation?

Nu spørger jeg så dig er alle de her ting iorden bare fordi du gør det?
FH

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-06-09 08:11

Den var være Knudsen der er nogen som har fulgt med i dine eskapader som den store hvide jægersmand med egne tilpassede moralske og etiske regler.
Sjovt nok kan jeg se du har været i Århus og holde fordrag i jagtmoral og etik og du faldbyder også din viden her på.
http://www.foredrags-guiden.dk/default.asp?go=fremForedrag&id=18949#
SHV

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-06-09 08:23

Jeg glemte lige i forbifarten at Knudsen også kalder sige slev Kongelig Hofleverandør
En anden gang havde vi lejet båd hos fiskemesteren i Esrum sø og jeg var så heldig at fange en gedde på 14 kilo. Fiskemesteren ville bytte, så vi fik en hel spand ål og da de var lettere at omsætte sagde jeg ja. Nogle dage efter læste jeg i Berlingeren, at fiskemesteren havde leveret en kæmpe gedde til kongehusets køkken, så jeg kan jo faktisk kalde mig for Kongelig Hof leverandør.
Hele palaveren kan læses her
http://www.fiskemagasinet.dk/nyheder.htm?show=uniq&newsid=734
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-06-09 10:25

Sandhedsvidne husk det er sandheden der skal frem især er man forpligtet,når man selv kalder sig det: Svar derfor på har du nogensinde anvendt strømhalsbånd i opdragelsen af din/dine hunde?
Og begrund vensligst hvorfor..

HFranzen Jeg kender dig og forventede, at dit spørgsmål var personfnidder.Håbede dog da du er ny her under det mærke ville holde dig i skindet.

Etik og moral har intet med om man skyder en ræv på den givne afstand, hvis man kan!

Hvordan en enkelt person står ved en parade er også kun pladder. Det står ingen stæder skrevet at folk skal stå en og være ens påklædt.

Drivhusvagtler har jeg aldrig udsat, at fremsige sådan en påstand uden at kunne bevise den beviser også, at det du vil diskutere er ikke etik og moral,men min person og her stopp0er jeg, for der er intet nyt i Jeres pladder.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-06-09 10:30

Således præsenterer Ballehyleren sig for sit publikum:

Jæger forfatter kursus udbyder.

For Fanden da, Bent Skidespræller. Kender du ikke til brugen af de små satans kommaer??? Du er jo forfatter, selv om det var en hjælper (som kunne stave) der rettede dine flyvsketanker til.

Således skal der stå:

Jæger, forfatter og kursusudbyder.

Eller:

Jæger - Forfatter - kursusudbyder.

Det er simpelthen for flovt, at du ikke engang kan præsentere dig ordentligt.

Her går et hungrende publikum og tror de får Mr. Hemmingway d. 2. - og så får de bare en forhutlet bonderøv fra Bottrup.

Jeg er straks tilbage - når jeg har stemt.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 07-06-09 10:32

Det er næsten lige så spændende at se svarene på spørgsmålene fra HFranzen til bb1, som hvordan valgresultaterne forløber i dag.
Ligeledes er det spændende læsning Sandhedsvidnet har gravet frem om den store foredragsholder og lystfisker !
Nu har vi så måske én af forklaringerne på hvorfor bb1 omgåes sandheden noget lemfældigt, bl.a. som Kgl.Hofleverandør Lystfiskere har det jo også med store armbevægelser

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-06-09 10:40

Hov hov Knudsen, hvad der er nu det for en antydning du kommer med, at jeg bruger strøm på min hund, det har jeg alrig gjort, det er så hermed begrundet
Det er lidt af en lystfiskerhistorie du har skrevet om, en gede på 14 kilo? er du ikke sikker på den kun vejede 7 kilo, i lystfiskere har det med at overdrive, men da jeg nu har dig, så er ordet ged-e et ord som du gerne vil skrive om (Muflonged)
At skyde en ræv på 200 meter er manglende respekt for vildet og når man så også indrømmer man ikke er en ørn til at skyde med riffel, er det da dybt godnat

Til Tonganeser
Forfatter og forfatter det er vel så meget sagt, det er ikke mange der gider låne bogen
http://www.bibliotekspenge.dk/forfatter/Bent_Ballegaard_Knudsen
SHV

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-09 10:43

Skyde en ræv på 200 m.........

Jeg vidste ikke at ræve kunne blive så store

Accepteret svar
Fra : TheRealDeal

Modtaget 200 point
Dato : 07-06-09 11:03

Kære HFranzen

Her så de jagtetiske regler fra Skov & Naturstyrelsen og Danmarks Jægerforbund.

http://www.skovognatur.dk/Jagt/Jagtraad/Etik/

http://www.jaegerforbundet.dk/ref.aspx?id=1507

og specielt det Danmarks Jægerforbund skiver vedrørende riffeljagt er interessant
Citat
Ved riffeljagt:
? Bør du ikke skyde uden fast anlæg, skyde på afstande over 100 m eller skyde til løbende vildt, medmindre du igennem
omfattende jagtrelevant træning har opnået rutine heri.

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-06-09 11:45

Til sanhedsvidnet - du lyver som skidt fra en spædekalv, men det var også forventet. Du har brugt strøm og andre barske metoder. Det er bl.a. derfor du ikke vil træne sammen med vi andre....

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 07-06-09 12:07

Hejsa bb1

Hvad er det for noget sludder du skriver
Citat
HFranzen Jeg kender dig og forventede, at dit spørgsmål var personfnidder.Håbede dog da du er ny her under det mærke ville holde dig i skindet.

du kender ikke mig, jeg forholder mig kun til det du har skrevet og udtalt dig om her på Kandu og andre hjemmesider og du har med underskrift og brugerprofil indrømmet på jagtformidling, du har udsat og indfanget drivhusvagtler til hundetræning, så nu afviser du noget som du selv har skrevet.
Jeg har ikke kommenteret nogens påklædning, kun at du bb1 står med hænderne i lommen.
HF

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-06-09 12:27

Til sanhedsvidnet - du lyver som skidt fra en spædekalv, men det var også forventet. Du har brugt strøm og andre barske metoder
Knudsen du er da helt fra snøvsen jeg har aldrig brugt strøm, jeg ved ikke engang hvordan sådan noget virker, men det kan jeg fornemme du gør, siden du udtaler dig så bombastisk
Det er bl.a. derfor du ikke vil træne sammen med vi andre....
Det vil jeg godt, men er aldrig blevet indviteret, men husk nu, når dig, mini HAB og de lystige svende træner at blive på jeres eget terræn.
Kan du ikke lige til slut besvare hvorfor der ikke er nogen der gider låne din bog på biblioteket?
http://www.bibliotekspenge.dk/forfatter/Bent_Ballegaard_Knudsen
og jeg kan heller ikke se dit navn her
http://kongehuset.dk/publish.php?dogtag=k_dk_org_hoflev
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-06-09 16:28

Mjah!
Så har fruen og min underdanighed stemt. En flok skvaddermikler er opstillet - og jeg nøjedes med at stemme nej til Grundlovsændringen.

Men til Ballehyleren:

Jeg er en smaddergod rævejæger. Jeg er god til at vente, og den slags belønnes undertiden. Ser du, din infame løgnhals, jeg viodste, at du på et eller andet tidspunkt ville miste overblikket over dine tidligere benægtelser - og her kom så den så. Du benægtede nemlig hårdnakket, at du havde berettet om en nedskydning af en ræv på 200 meteres afstand. Du fifler med afstanden, nu var den måske inde på 150 meter, som om det ville gøre situationen bedre. Du burde vide lidt om kuglebanen på en riffelkugle - og på den afstand er det ren og skær vanvid at skyde til en sagesløs ræv. Men oprindeligt, dit store kvaj, så var det 300 meter du skød på. Sådan lød dit pral, og min hensigt var udelukkende at lokke dig frem med de 200 meter, som nogle idioter stadig skyder på.
I Guder, hvor er du en opblæst nar. Men det værste er, at du lyver så infamt.

Bortset fra alt dit ævl om sagesløse Berthelsen og hans klumme i DJ-bladet. Hovedbestyrelsen besluttede sig til at kalde ham våbenekspert - akkurat som dengang du håbede på en glorværdig fremtid i samme forbund. Dengang fik du din egen hundeside, og du blev benævnt som HUNDEEKSPERT. Har du en uddannelse - eller noget papir, hvorpå der står, at Ballegaard Knudsen har gennemført en uddannelse til HUNDEEKSPERT. Gu har du ej, men du var glad for tilliden - lige indtil 2 klaphatte blev sparket ud af DLS for urent trav. Da du protesterede og ønskede taleret på hovedbestyrelsesmødet, blev du klappet ud af forbundet (Læs: Sparket ud.) Efterfølgende har du hadet de 3 små bogstaver - DLS, udelukkende fordi de ikke kunne se dine "fortræffeligheder".

I DJ kan man heller ikke få øje på sådanne, og du blev også fyret af DJ for at have misbrugt forbundets brevpapir. Du er en helt igennem suspekt person, og det glæder mig oprigtigt, at folk er ved at få øjnene op for dine luskede og svinske metoder, som f.eks. uretfærdige angreb på en helt igenne fortræffelig organisation, som ikke kunne bruge dig.

Men der er da liv i DLS. I går var der landsskydning. Der var 14 hold og mindst 100 deltagere.

Men held og lykke med foredragene. Jeg synes edermageme det er trist, hvis du kan få skrabt nogle forkølede interesserede sammen, når du i virkeligheden er det største nul (0) udi viden om jagtetik og jagtlige forhold. Og din såkaldte bog: Latterlig og barnlig hele vejen igennem. Jeg har ikke noget imod at en forlægger redigerer rent indholdsmæssigt, men det er den onde lyne mig lidt af en tilsnigelse at påstå, at det er Ballehyleren som står for det sproglige. Jeg læser squtte bøger for at læse en andens sproglige udtryk. Så kunne enhver idiot kalde sig forfatter - og det ser vi et eksempel på her. Endelig måtte du jo selv betale for udgivelsen - skvadderhovede.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-06-09 16:33

Til Tonganeser
Forfatter og forfatter det er vel så meget sagt, det er ikke mange der gider låne bogen
http://www.bibliotekspenge.dk/forfatter/Bent_Ballegaard_Knudsen
SHV

Hej SHV

Næh, Ballehyleren har glemt, at rygterne undertiden løber foran.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-06-09 16:41

--------------------------------------------------------------------------------
TRD har i en tidligere tråd spurgt havd ordet BOSTET betyder. Iblandt de familie medlemmer og venner jeg har i U.S.A. Australinen og på Philippinerne betyder begrebet:

Fanget med bukserne nede om hælene!!!!!

Det er netop hvad hylerne og TRD selv er blevet den ene gang efter den anden, når de har leget kloge Åge omkring min færden kl. 5:30 eller om min indkørsel er pæn eller ikke o.v.s. o.v.s.

Så spørgsmålet til TRD Hvad er det for nogle adult hjemmesider du besøger? Det har hvis ikke noget med jagt at gøre?

Bent - for Helvede da. Det staves Busted. Det ved alle, selv elever i skiolernes 1. klasse. Men din skolegang var heller ikke for munter.
Nu består din nærmeste personkreds af philippinere - og mon ikke det kniber lidt med både dansk og engelsk? Din kone skriver fremragende dansk - og du må ikke brokke dig til hende over at du igen har fået noget galt i halsen. Nu har en masse flinke mennesker fortalt dig, at det hedder BUSTED og ikke BUSTET, BOSTET eller BOSTED.

Men sådan er det med Ballehyleren. Selv når han bliver konfronteret med sagkundskaben - så nægter han. Tsk, tsk.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-06-09 23:07

Hu/hej hvor det går, men ALDRIG har I oplevet mig kritisere nogen for en stave eller slå fejl!!!!

Og for helvede da er et af E.B.Berthelsens ynglingst udtryk. Selvom han engang var lære på en kristen friskole - forstå det hvem der kan.....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-06-09 23:45

Hu/hej hvor det går, men ALDRIG har I oplevet mig kritisere nogen for en stave eller slå fejl!!!!
Igen prøver du at lyve, men som du selv tidligere har skrevet her på Kandu, det er dejligt at intet bliver slettet, så derfor kommer følgende indslag fra "Den lille mands jagt"
BjørnJ skriver
Citat
Jeg har overhovedet ikke forudsætninger for at følge med mere.
Da jeg så spørgsmålet "Den lille mands jagt" slog det mig med det samme at det var strandjagt.
I bb1 udlægning, hvor den lille mands jagt kan være at leje sig ind på en dagjagt syntes jeg det svare til at den lille mand en gang i sit lejer en tur i en limousime.
Det blver han ikke stor, men fattig af.

Bjærn

Knudsen skriver
Muligvis Bjærn eller Bjørn.
BjørnJ svarer Knudsen
Citat
Bjørn Æ-et var en slagfejl

Hvad så Knudsen er der flere ting du vil have vi fisker frem?, men tag nu og svar på alle de ting vedrørende jagtetik og moral, ting som dit kære DJ har lagt frem og du så har tilsidesat, for at pleje dine egne interesser
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-06-09 23:45

Hør nu her - dit kvaj.
Jeg aner ikke i detaljer hvor sagesløse Berthelsen har været lærer. Men jeg ved, med 100% sikkerhed, at han har aldrig slået sine folder på en privatskole eller friskole. Du er jo ferm som detektiv, især når der skal rettes hemmelige henvendelser til postkontoret i Horsens - under foregivende af at være fra DLS - for at få kendskab til forbundets medlemsantal. Du har jo også hemmeligt brugt båndoptagere i forbindelse med møder i DLS, og endelig har du forsøgt at påstå insolvens hos DLS for at ødelægge forbindelsen mellem DLS og trykkeriet i RY - ved at misbruge Dj`s brevhovede. Fydaføjda. Det kostede dig Gudskelov jobbet som kursusleder.
Jeg synes du skal rette henvendelse til de kristne friskoler i har i området - og resultatet vil være en skuffelse for dig.
Men sådan er det med dig. Du lyver hurtigere end end vagtel kan rende - og da du også er småt begavet, så falder du ustandselig i selv de mest simple fælder.

Med hensyn til stavefejl, så brokker du dig aldrig over andres måde at stave på - men det er squda fordi du ikke fatter at der erskrevet forkert. Tumpe.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-06-09 00:05

g aner ikke i detaljer hvor sagesløse Berthelsen har været lærer. Men jeg ved, med 100% sikkerhed, at han har aldrig slået sine folder på en privatskole eller friskole.

Nå det gør du kan du ikke holde op med dine løgne. Han har selv fortalt mig, at han var lære på en kristen friskole i Kragelund - det vi herovre kalder det hellige land.....

Det er ganske besynderligt, at du ved så meget om personen også ikke vidste det...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-06-09 00:24

Bent Ballehyler Vagtelfänger Knudsen.

Nu prøver jeg stille og roligt, med anvendelse af alle mine intellektuelle reserver, at vejlede dig til en tilstand af idel lykke - altså der, hvor en aha-oplevelse betyder slutningen på vantro og uvidenhed.

Jeg har lige fået en mail fra Berthelsen - som snart ikke kan holde ud at grine mere. Manden er ved at smuldre hen over dine håbløse badutspring blandt os - normalt begavede.

Og - kære Ballehyler: Berthelsen har aldrig fortalt dig, at han var lærer på en kristen friskole. Og du ved det - fjols. På Jagtformidlingssiden påstod du, at manden var blevet fyret på en friskole, hvorefter Berthelsen genialt scannede en skidefin, dateret og underskrevet anbefaling ind - fra den skole han forlod. En af dine kumpaner - som havde grebet din løgn og fortsatte hvor du slap, måtte efterfølgende rykke ud med en uforbeholden undskyldning - i fuld offentlighed.

Og hvorfor tror du jeg ved alt dette:

FORDI VI ER NOGLE DER TALER OG SKRIVER SAMMEN - i modsætning til dig, der snart er helt alenei denne grumme verden.

Åh ja - du er squ lige til den lukkede.

Du tager fejl igen - fjols.

Find nu selv den pågældende side, og du vil blive meget klogere - og beløjet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-06-09 00:29

Inden Ballehyleren nu går i koma:

beløjet.

Det betyder "klatøjet", som du plejer at se ud.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-06-09 00:32

Berthelsen genialt scannede en skidefin, dateret og underskrevet anbefaling ind - fra den skole han forlod.

Altså har han været ansat på en skole og det var en Kristen friskole i kragelund- basta!!!!

Gå nu i seng og sov rusen ud E.B.B. dine løgne hjælper dig ikke!!!! Du er det eneste menneske jeg kender der sidder oppe hele natten. Har du ikke et liv....

Jeg er på arbejde derfor må jeg holde mig vågen, men heldigvis er det snart fyraften..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-06-09 00:40

sov nu gamle. Dette her føre ingen tig til og slet ikke når du prøver, at klare dig ved at lyve.

Igen: jeg har aldrig angrebet nogen for måden de skriver på eller staver på for det er sku` at gå i for små sko og viser mere om den der gør det end den der angribes.....

Synd for dig, at du er en notorisk løgner......

Du kan blive ved så længe du lyster,men jeg stopper for løgn kan man ikke kæmpe i mod.
Det var det samme med sandhedsvidnet han ville heller ikke indrømme, at han har brugt strøm på sine hunde,men da der kun er ganske få personer, der ved hvad SHJ står for så er han bustet eller på dansk fanget med bukserne nede om hælene og det bliver du også.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-06-09 01:48

Det staves "Busted" - kan du ikke fatte det???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-06-09 02:41

Hør nu her dit store kvaj. Du tonser derudaf med dine sædvanlige løgne, og det lader til, at din hukommelse er røget samme vej som din fars - efter årevis misbrug af sprut. Ser du - Ballehyler - min tante bor stadig i Løsning, og hun tabte squ næsten overmunden, da jeg viste hende en stak udskrifter fra Kandu-siden. Nu sidder de gamle koner og griner af dig - Ballehyler.

Berthelsen og jeg har kendt hinanden de sidste 39 år. Vi lærte hinanden at kende, da han ankom her til kommunen. Siden har vi holdt forbindelsen vedlige og har skrevet en del til hinanden. Han har besluttet sig til at forbarme sig over dig. Han fortæller blandt andet, at du var synligt beruset, da han og konen engang besøgte dig. Du kunne knapt stå. Derfor har din hjerne givetvis bearbejdet din hukommelse, som man ofte ser hos nydere af alt for meget spiritus.

Nu får du hele hemmeligheden - selv om det ikke burde være en sådan, idet Berthelsen klart fortalte dig om hans uhyggelige oplevelser i bibelbæltet, hvor savlende mørkemænd med tunge ansigter og i sorte habitter stod med hænderne dybt begravet i lommerne, når de lurede på noget langbenet, der lige var flyttet til kommunen. Den gode Berthelsen var lærer ved Kragelund Skole i sammenlagt 2 år og boede i førstelærervillaen lige ved gadekæret, inden han søgte ny stilling i Sønderjylland, hvor han ved ansættelsen fik titel af overlærer. Den slags bliver man ikke, hvis man - som du skriver - er blevet fyret. Så - Ballehyler - Berthelsen har aldrig været ansat på en kristen friskole. At han skyndte sig at søge nyt job skyldtes altså egnens uhyggelige menneskesyn, og - !!!!! Berthelsen har altid været glad for kvinder, og da han var en charmerenede satan, røg han ind i noget krimsekrams med nogle af egnen kvinder, som gerne ville lære alfabetet bagfra - hvorefter det blev livsfarligt at opholde sig der. I sådanne samfund - som i de muslimske lande - ser man ikke mildt på unge bukke som forgriber sig på egnens kvinder - især når de er gifte koner fra Bottrup og Løsning. Uhadadadada. At de hellige så ustandseligt forgreb sig på stuepiger og barnepiger - var så noget andet. Vi var nogle som skreg af grin over Berthelsens romantiske eskapader - fordi han ikke anede, at han befandt sig i den tidlige middelalder med risiko for at få haglene fra begge løb af en missionsk bonderøv. Jeg kan stadig høre ham skrige af grin, da han strøg ud af byen til et nyt og bedre job blandt normalt tænkende i det sydlige Jylland.
Jeg tror nok han holdt op som lærer i 1990 - eller var det 91? Siden tog han en ny uddannelse, fordi oplevelsen i Kragelund/Løsning/Bottrup havde gjort et voldsomt indtryk på ham. Stakkels mand - men han kedede sig squ ikke.
Nu er du så blevet afsløret igen - som en infam løgner med en hukommelse angiveligt ødelagt af overdreven brug af spiritus.
Og glem så ikke - Ballehyler - at rygterne løber foran dig - og vi holder øje med dig, hvor du end logger dig ind..

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-06-09 05:33

Jeg skal gerne gentage mit sidste indlæg Knudsen

Hu/hej hvor det går, men ALDRIG har I oplevet mig kritisere nogen for en stave eller slå fejl!!!!Igen prøver du at lyve, men som du selv tidligere har skrevet her på Kandu, det er dejligt at intet bliver slettet, så derfor kommer følgende indslag fra "Den lille mands jagt"
BjørnJ skriver

Citat
Jeg har overhovedet ikke forudsætninger for at følge med mere.
Da jeg så spørgsmålet "Den lille mands jagt" slog det mig med det samme at det var strandjagt.
I bb1 udlægning, hvor den lille mands jagt kan være at leje sig ind på en dagjagt syntes jeg det svare til at den lille mand en gang i sit lejer en tur i en limousime.
Det blver han ikke stor, men fattig af.

Bjærn

Knudsen skriver
Muligvis Bjærn eller Bjørn.
BjørnJ svarer Knudsen

Citat
Bjørn Æ-et var en slagfejl

Hvad så Knudsen er der flere ting du vil have vi fisker frem?, men tag nu og svar på alle de ting vedrørende jagtetik og moral, ting som dit kære DJ har lagt frem og du så har tilsidesat, for at pleje dine egne interesser
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-06-09 08:53

En læser har sendt en privat mail, idet vedkommende spørger om hvad der er særligt ved at lære alfabetet bagfra.
Kære venner, det begynder med Åh!!!.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-06-09 10:34

Sanhedsvidne svar på det du ER blevet spurgt om istædet for at finde på nye dumme spørgsmål.

Jeg kritiseri over hovedet ikke Bjærn eller Bjørn. Undskylder endda min egen fejl, men selvfølgelig skal man også kritiseres for det..

Svar du nu på hvorfor du bruger strøm i din hunde opdragelse. Vil du ikke gøre det her så må jeg jo stille spørgsmålet et anden sted på f.eks. D.M.K.`s generalforsamling!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-06-09 14:30

Knudsen du er helt galt afmarcheret, jeg har jo skrevet jeg ikke bruger strøm som din lille parnoide hjerne åbnebart ikke har fattet, så spørg du bare væk på DMK generalforsamling, det vil jeg se frem til
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-06-09 15:22

Ok - hvis det er det du ønsker?

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 08-06-09 16:21

Der har flere gange været nævnt noget med "strøm" ?? Hvad er nu dét ? Har det noget med at "blusse ål" at gøre eller med at få regnorme op af ens græsplæne, når man skal på fisketur ??

Er det iøvrigt ikke ulovligt at "blusse ål" ??

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-06-09 17:09

Ok - hvis det er det du ønsker?

Ja det ønsker jeg virklig, jeg ser lige frem frem til du vil fremlægge dine fakts, så du kan gøre dig rigtig til grin i DMK, lige som her på KANDU og så er det i fuld offentlighed

Men nu til noget helt andet, vi må holde fokus på nogle af de ting tråden drejer sig om og jeg tror HFranzen mener det er OK at jeg stiller hans spørgsmål til dig, som du mangler at svare på.
1. Skyde på en ræv på 200 meter, selv om du ikke er en ørn på en skydebane?, det er det jeg kalder manglende respekt for vildet også selv om det er en ræv.

2. Skyder en hind som i har besluttet at frede i et privat kronvildtlaug, er det god moral og etisk på sin plads.

3. Du udsætter drivhusvagtler og indfanger dem samme dag, trods det er forbudt er det etisk og morals iorden?

4. Du skyder varselsskud op i luften, som en anden araber, fordi du vil kalde skytterne sammen, der plejer man da at bruge jagthorn.

5. Du står med hænderne i lommen når der er parole

6. Du kritiserer andre jægere for at have en dårlig moral og mangel på etik, hvis de er medlem af en forkert forening, den manglende moral og etik gælder det også jægere som ikke er medlem af en jagtorganisation?

Nu spørger jeg så dig er alle de her ting iorden bare fordi du gør det?

SHV

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 08-06-09 17:50

Kære Bent Knudsen

Når jeg læser Danmarks Jægerforbunds jagtetiske regler er der flere ting som du ikke har overholdt, eller fulgt, om du vil. Hvad er grunden, er det fordi lige de regler ikke passer ind i dit kram på de pågældende punkter
Vi skal jo begynde et sted så vi starter med disse punkter
Citat
Driv ikke jagt på udsat vildt, der har en unaturlig adfærd.

Det må vi sige din lille Muflon havde
Citat
Gå ikke på jagt i perioder eller områder, hvor vildtet er trængt, f.eks. i isvintre, i områder med hegn, eller når og hvor vandfugle fælder svingfjer.

Du tilbyder træning med hund, når føden er knap og genere det øvrige vildt.
Citat
Respekter jagtens etikette, dvs. jagtens særlige sprog og jægernes traditionelle omgangsformer (”jagtens
Emma Gad”).

Du står med hænderne i lommen
Citat
Al jagt skal tage hensyn til bestandenes
størrelse, således at der kun nedlægges en del af det naturlige bestandsoverskud. Er der tvivl, skal der jages efter forsigtighedsprincippet.

Du har åbenbart skrevet under på at bevare og skåne hinderne i dit område fordi man vil have den lille bestand op at stå, trods det skyder du en hind i dens bedste alder.
Citat
Sørg for en afbalanceret afskydning af han- og hundyr samt unge og gamle individer.

Her kommer kronhinden igen ind i billedet.
Citat
Opøv dine skydefærdigheder ved jagtrelevant skydetræning, hvor du afprøver forskellige skudafstande, skudvinkler og skudstillinger. Lær på denne måde dine begræns-ninger at kende og respektér dem. Eksperimentér på skydebanen – ikke på jagt!

Det famøse skud på 200 meter, som du efter Tonganeserens udsagn har pralet med var 300 m ude
Citat
Bør du ikke skyde uden fast anlæg, skyde på afstande over 100 m eller skyde til løbende vildt, medmindre du igennem
omfattende jagtrelevant træning har opnået rutine heri.

Du indrømmer selv du ikke er en ørn på en skydebane, trods det så skyder du til før omtalte ræv.
Citat
Udsat vildt må hverken af udseende eller i adfærd adskille sig væsentligt fra naturligt vildt.

og her kommer drivhusvagtlerne så ind.
Hvordan forholder du dig til disse punkter jeg her har trukket frem?

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-06-09 19:43

Og hvad med en undskyldning til den absolut sagesløse Berthelsen, som du gennem flere måneder har svinet til og løjet skamløst om??
Den kommer garanteret ikke, fordi du ikke er noget mandfolk - kun en sølle stakkel.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-06-09 23:03

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-06-09 00:44

Se, det kan du forholde dig til. Et indlæg fra din specielle ven - Tonganeseren. Men at svare på en serie dybt seriøse spørgsmål fra de øvrige deltagere - det kan du ikke. Tøsedreng.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-06-09 01:15

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-06-09 02:43

>Provsten1

Åleblusning er lokalt bestemt, ålen er i hastig tilbagegang så det er nok stærkt begrænset hvor man må.
Strøm bruges til at bedøve og tælle fisk når de skal evaluere bestanden.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 09-06-09 06:17

Knudsen den 06-06-09 16:40 skriver du et svar som bl.a. lyder
At omgåes andre med våben i hånden, har meget med etik og moral at gøre og skal derfor som hele debatten tages seriøs. Godt spørgsmål HFranzen.
De skriver om at være seriøs og du mener det det er et godt spørgsmål HFranzen er kommet med, men du vil ikke tage stilling til de spørgsmål HFranzen, jeg og de konstateringern Dealeren er kommet med, dermed tager du debatten useriøs, man sådan går det, når man bliver taget med fingrene langt nede i klejnekassen, eller for at bruge et udtryk du selv ynder at bruge, du har skidt i egen rede
Jeg vil lige citerer dig for noget mere, du skriver den 06-06-09 18:11
Jægerskolen på Kalø havde allerede for 10 år siden et kursus om jagt og moral og ikke engang her kunne eksperterne enes om, hvad der var hvad.
men i samme indlæg skriver du også
Skov og Naturstyrelsen, skovforeningen, Foreningen af vildtopdrættere i Danmark og Danmarks Jægerforbund har hver især udgivet et sæt etiske regler omkring jagt.
Så har der været et sæt etiske regler, så de kloge er blevet enige, S&N og DJ regler er stort set identiske
men den 06-06-09 22:22 fortsætter du i et af dine svar
Jeg skrev at sammenblandingen imellem traditioner ( altså det gør vi altid på denne måde ) også etik og moral var det, som selv de meget lærte havde svært ved at skille fra hinanden og når de havde det. Hvordan skulle jeg så være istand til det.
Hvis du læser de to links som Dealeren har lagt op, er der ikke megen forskel, men med din manglende forståelse for det skrevne, så påberåber du dig ret til at lave dine egne regler og enda udbyder kursusfordrag i samme emne og jeg kan se du har været i Århus og fortælle om emnet, men ud fra referatet, kan man ikke læse om det var noget der rykkede
SHV

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 09-06-09 07:45

Først vil jeg takke LuffeA for dit svar omkring åleblusning og det med bedøvelsesteknik ved "fisketælling".

Dernæst synes jeg SHV, TRD og HFranzen kan spare på krudtet - I får alligevel ikke bb1 til at svare på nogle af de mange spørgsmål, da han ikke magter at multitaske hverken på computer eller i hovedet ! Tonganeseren har i en tidligere tråd betegnet bb1 med den rette diagnose og ud fra den, iøvrigt rigtige fremstilling, kan man faktisk udmærket spørge sin hund eller andet om de samme spørgsmål, uden at få et svar.
Ufatteligt at DJ som forening kan blive ved med at "støtte" alle de tåbelige fremstillinger m.m., som tilflyder flere forskellige fora, incl. deres eget.
Man kan også undre sig over hvorledes Familiefonden Løvenholt tackler denne "verdensmand" - det må da være forfærdeligt, hvis man kender til hans eskapader, at have sådan et bedrevidende menneske til at passe jagtvæsenet på ejendommen ? For at undgå enhver misforståelse, vil jeg gerne sige, at jeg under ingen omstændigheder er misundelig, men blot undrendende !

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-06-09 10:05

bla,bla, bla.... Jeg er ikke misundelig, men jeg ville sku gerne have jagten, hvis den var til leje.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 09-06-09 13:12

Igen tager bb1 fejl m.h.t. leje af jagten på Løvenholt.

Mine egne besiddelser, som drejer sig om 3 "større ejendomme", dækker rigeligt dét jeg har behov for og mere til !
Det er mig derfor en stor glæde at kunne invitere naboer og gode venner til nogle rigtigt hyggelige jagter, som starter med forårsbukkejagten og så ellers slag i slag resten af året. Desuden skeler jeg ikke til, om folk er medlemmer af den ene eller anden forening - det må være en privat sag, hvilke interesser man synes dækkes bedst. Det der er vigtigt er, at man har det godt med mennesker man kan stole på - det kan man som regel, hvis man opfører sig naturligt, så behøver man hverken pral, løgn eller latin ! Det er afslappende og en formidabel måde at leve på, når man nu har været heldig og, i al beskedenhed, fremadrettet i forretningslivet. Det har givet mig mulighed for at leve på ovenstående måde på mine lidt ældre dage - og jeg nyder hvert et øjeblik i gode venners og families lag!
Håber du fatter glæden ved livet, trods dine handicaps !

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-06-09 13:49

Ord er taknemlig og jeg er blevet præsenteret for så mange løgne her,så jeg kræver beviser, for at tro på det i skriver.
Ingen af I hylere svare på de spørgsmål i får, men stiller de samme spørgmål hele tiden, fordi I ikke kan finde andre og tror, at de bliver mere rigtige af, at blive stillet igen og igen.

Alle de spørgsmål TRD lige har stillet er stillet og besvaret før og at du provsten1 skulle eje tre ejendomme. Den må du længere ud på landet med.

Har du en hjemmeside at henvise til...??????????

Det har jeg og derfor kan personer som du og hylerne finde noget at lave Jeres personfnider udfra.
Det er forskellen imellem dig og mig. Jeg er ærlig og ikke bange for at skrive sandheden,men du og hylerne er nogle sølle skrov,som end ikke formår, at stå ved Jeres eget navn.

Var du ejer af tre ejendomme og en person,som var til at stole på,så havde du sendt mig en PB og ikke et så fjoldet indlæg som det den 09-06-09 Kl:7:45

Du giver indtryk af at vide noget om min person og min jagt, men du ved intet. For så havde du ikke skrevet,som du gør - misundelse er ikke nogen godt ting. Bekæmp den eller kommer du grulig galt afsted en dag...

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 09-06-09 15:45

Knudsen svar nu på de ting du bliver spurgt om, men nu er du trængt op i en krog og begynder at ævle udenom.
Har du en hjemmeside at henvise til...??????????
Skal der nu en hjemmeside til for at folk bliver mere trovædig?
Det har jeg og derfor kan personer som du og hylerne finde noget at lave Jeres personfnider udfra.
Det eneste vi kan finde på din hjemmeside at skrive om, er din lille tamme hegnsvæder du skød og betalte for oppe ved Erik W. alt andet kan man finde på diverse jagtdebatsider, og andre debatsider, plus det løse, ja, googler man dit naven så vælter det frem med ting og sager
Var du ejer af tre ejendomme og en person,som var til at stole på,så havde du sendt mig en PB
Knudsen mener åbenbart at ejer man ingenting, så skriver man på Kandu og ejer man ting, så som fast ejendom, så sender man ham en PB
SHV

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 09-06-09 16:12

Jeg glemte lige at kommentere Provstens kommentar og mendens vi venter på Knudsens svar, så kan jeg da lige spørge ind til Provstens ejendomme
Provst det må da være noget af et arbejde at bestyre 3 ejendomme? for jeg har nok at se til med min enkelte ejendom, den er godt nok på 451 ha, så der er lidt at se til.
Knudsen har du fået leveret den møllesten tilbage til Dybbel Mølle, som står uden for din dør, de mangeler den, for møllen maler helt ad helved til
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-06-09 16:14

Det er jo den måde Ballehyleren fungerer på. Private mails, hvor han kan fylde folk med ulækre løgne og bagtale andre. En helt igennem ulækker personage.
Og ja - han har

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 09-06-09 16:55

Til Sandhedsvidnet

Tak for din interesse for mine ejendomme. Totalt set er ca. 1200 ha, hvoraf jeg selv bebor den største på ca. 750 ha, ligger helt ned til et sund - herlige andejagter på vilde fugle ! Vi udsætter lidt fasaner, ca. 150 stk./år, men mest for at supplere den vildtlevende bestand. Vi har både rå-då-kronvildt, dog som strejfere. - desuden lidt kødkvæg for hyggens skyld.
Den anden ejendom, som beboes af min søn, er på ca. 350 ha, som også ligger ned til vand - pragtfuld sted - udelukkende frøgræs men med en del vandhuller.
Den tredie ligger inde i landet og beboes af min datter og svigersøn og er faktisk den bedste perle, med en hel del mose- og hedearealer. ca. de sidste 100 ha.
Ungerne og jeg har forvaltere på til at passe afgrøder m.m., så jeg er ikke med i den daglige drift - nogen må jo tjene pengene til at holde menageriet igang

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 09-06-09 17:17

Til bb1.

Dén med at jeg skal længere ud på landet, er faktisk næsten umulig - jeg kan ikke komme længere !
Hjemmeside har jeg ikke - hvorfor ? Jeg kan jo se hvorledes det går for dig !!
Dit forslag til, at jeg med 3 ejendomme skulle sende dig en PB???????!!!! Hvorfor dét ????
Det "fjoldede" indlæg du henviser til, står jeg naturligvis ved - det er jo sandheden !

Du har helt ret i, at jeg ikke ved ret meget om din person og din jagt. Jeg "kender" dig kun fra diverse skriverier og din hjemmeside(der var den igen) og det er bestemt ikke et selskab jeg bryder mig om at dyrke, så er det sagt!
Til slut vil jeg nøjes med at konstatere, at hvis din sidste replik er en trussel, så burde du fratages skydevåben for evigt - du er jo farlig for dine omgivelser.

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 09-06-09 18:18

Provst det var ikke så lidt enda, men det er jo rart at have til dagen og vejen
Nu medens vi stadig venter på at Knudsen kommer valsende ind fra højre, så er det ikke helt rigtig at der ikke er mere fra hans hjemmeside der er interessant læsning, lad os nu tage forsiden hvor ordet univers bliver brugt det er et ret stort ord, når man ved hvad der gemmer sig bag hele Knudsens tabenakkel
Men vi fortsætter
Som kursus og jagtleder, riffel og hundeinstruktør, foredragsholder, forfatter, samt flere tillidshverv i forskellige jagtlige organisationer.
her hopper så kæden helt af men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke tillidshverv du har i forskellige jagtlige organisationer
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-06-09 19:27

He, he - den var fin - Sandhedsvidnet. Tillidshverv !!! My ass. Jeg kunne tilføje en ny "titel": MYTOMAN.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-06-09 20:31

Personer der ikke vil være deres eget navn bekendt kan man ikke tage seriøst!

Useriøse og løjnagtige personer debattere jeg ikke med.. Mit står sort på hvidt på min hjemme side, så jeg skjuler intet og ingen af Jer har kunne føre bevis på, at noget af det jeg har skrevet er usandt - ordkløverri og evige gentagelser af noget som jeg forlængst har svaret på Ja, men det er jo typisk for børn og useriøse personer.

Det er utroligt så store jordbesiddere, der pludselig findes herinde. Jeg tør næsten ikke skrive om hvor stor min private skovpart er,for så skal jeg vel også oplyse matr.nr. på den, men tænk Jer om
hvordan kan en pensionist have 400 ha. jagt helt allene.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-06-09 20:47

Tjae - konen bidrager nok til husholdningen. Hvor er du dog ulækker - Ballehyler. Misundelsen lyser ud af dit indlæg. Føj.

På din hjemmeside skriver du også, at du har været jæger i 50 år. Det er jo løgn. Hjemmesiden blev etableret for 4 år siden, så her skal vi lige af med dem. Dernæst var du væk fra DK i mindst 15 år. Det har du selv fortalt. Tilbage er så en tilværelse som aktiv jæger på cirka 30 år. For Fanden da - mand. Kan du ikke andet end fylde folk med løgn. Det er jo sygeligt.

I øvrigt står det ikke sort på hvidt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-06-09 01:01

Hvor dum må man være?? Kan man ikke gå på jagt i udlandet??

Derfor er hylerne useriøse og løgn agtige. De digter selv historierne ud af den blå luft

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-06-09 01:19

Jo, bette Bent. Det kan man godt. Lad os få nogle historier, meget gerne nogle løgnehistorier - som du er særdeles leveringsdygtig i. Vi glæder os.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-06-09 03:45

prøv nu at holde liv i Jeres egne også se om andre gider høre på dem

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 10-06-09 06:17

Hvor dum må man være?? Kan man ikke gå på jagt i udlandet??
Med ovenstående bemærkning, fra Knudsen i de sene nattetimer, må vi konstatere at han igen omgås sandheden ret så kraftig. Med Knudsens trang til at exponere sig selv på skrift og er der også chance for det via billeder, så har hans hjemmeside været klistret til med beretninger fra jagtlige oplevelser fra det store udland, dermed kunne vi også regne med at han havde udvænt sig selv til nok en af de største WITHE HUNTERS der havde levet på denne klode, selv Hammingway havde været en ren ammatør
Sjovt er det at Knudsen har ved flere lejligheder gjort opmærksom på han ikke havde så store midler fordi han var på pension og derfor ikke havde midler til jagt i udlandet, men det er selvfølgelig også lettere at køre til Emedsbo for at skyde en lille tam ged, vil man have et ordentlig trofæ, så skal den skydes i udlandet, det kræver kondition og jagtvilje da sådan en fætter stort set bevæger sig i temlig bakket terræn.
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-06-09 09:00

I virkeligheden bemærkede man først for 22 år siden Ballehylerens interesse for at ligne en jæger - altså der hvor han begyndte at lefle for DLS. Når det kommer til stykket, så er Ballehyler Bent kun en begynder, som indædt forsøger at overhale sig selv indenom op af Vejle Bakke. White Hunter ????????? Ja, når han smider tøjet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-06-09 10:44

Det er sku` ganske grin agtigt, når to indlæg i den grad modsiger hinanden: Påstand man kan ikke have været jæger i 50 år fordi man i nogle år af sin ungdom har opholdt sig i udlandet..

Først indrømmer Tompeneseren, at det kan man sandelig godt!! Så kommer Sandhedsvinet ind med sine løgnehistorier igen "withe hunter" hvilket man heller ikke behøver, at være, hvis man driver jagt i udlandet!!!!

Alt i alt er jeg sikker på, at alle undtagen hylerne kan se, at her hyles op uden mening - så fortsæt med det . Det er hylende morsomt, når I sådan modsiger hinanden og udlevere jeres uvidenhed om mig.....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 10-06-09 15:23

Så kommer Sandhedsvinet ind med sine løgnehistorier igen "withe hunter" hvilket man heller ikke behøver, at være, hvis man driver jagt i udlandet!!!!
Hvor har jeg skrevet man skal være With Hunter for at jage i udlandet
Knudsen du skriver på din hjemmeside, under dit forfatterskab, at i slutningen af 70 erne fik jagten og hundesporten igen tag i dig, men da boede du da i udlandet, nærmere betegnet Filippinerne for på dette link står der bl.a.
Citat
Jeg har boet der fra 1976 til 1981 og besøgt landet mange gange siden.

Det er temlig modstridende oplysninger du kommer med, men sådan går det når man får rodet sig ud i for mange "godnat-historier" men læs hele historien her, der skal rulles lidt med teksten
http://www.at-rejse-er-at-leve.dk/forum/filippinerne_forum_advarsler.htm
SHV

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 10-06-09 19:02

Til Bent Knudsen
Hvis du fremover vil fremstå som en troværdig person her på DANDU, kan jeg kun opfordre dig til at svare på det ting som jeg og andre har holdt dig op på, eller så har du hermed gjort dig til grin

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-06-09 19:55

He, he- Kors i R. . . . hvor Bb1 bliver ristet. Jeg husker tydeligt, da Ballehyleren begyndte at møde frem i den lokale jagt/våbenforretning, og det skete for nøjagtigt 21 år siden, og det passer jo godt sammen med de oplysninger der tidligere er fremkommet.
Konklusionen må være, at ballehyler Bent Ballegaard Knudsen endnu engang groft har løjet på sin såkaldte hjemmeside. Jamen, jamen - og 10 x jamen! Det er jo til at skrige af grin over. Åååh - ja. Det er for meget - det her.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-06-09 00:33

Du EBB? Du må da have læst hvad der står bag på de bøger du har liggende af mine, der er forklaret hvordan min jagtlige løbebane startede og det var hvis langt tidligere end de fleste andre

Men hvad har det egentlig med spørgsmålet at gøre og svare hylerne snart på nogle af alle de spørgsmål jeg har stillet - hvis ikke så må de debattere med sig selv!!!!!!

Heldigvis har jeg om tre timer fri resten af uge, så I må hygge Jer med at debattere med Jer selv og det går jo også godt 1200 ha og min bare R..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-06-09 01:33

Du bliver ved med dit EBB. Prøv at skifte rille. Det er helt fint, at du holder en pause. Jeg kan anbefale at du går over til at drikke kærnemælk - uden tilsætningsstoffer.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-06-09 03:44

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 11-06-09 05:52

Knudsen din jagtlige løbebane started med at begå ulovligheder
På bagsiden af din bog beretter du i en kort anekdote, at du nedlagde din første dåhjort som 15 årig.?? Altså i 1957 ????
Krævede det ikke dengang jagttegn, at nedlægge vildt ?
Krævede det ikke våbentilladelse at skyde med jagtriffel.???
- og kunne man dengang i 1957, som 15 årig få jagttegn.??

Du mangler at forklare hvordan det her hænger sammen og når du nu er ved tastaturet, kan du ikke lige fortælle hvem skovfogeden var, hvis søn du sad ved i skolen
Citat
Jeg har boet der fra 1976 til 1981 og besøgt landet mange gange siden.

Det er temlig modstridende oplysninger du kommer med, men sådan går det når man får rodet sig ud i for mange "godnat-historier" men læs hele historien her, der skal rulles lidt med teksten
http://www.at-rejse-er-at-leve.dk/forum/filippinerne_forum_advarsler.htm
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-06-09 08:35

SHV sæt dig ind i tingene og læs hvad der står inden,du fare ud med noget der er svaret på og debatteret for mange år siden. Du glemmer en sætning i det du læser på bagsiden af min bog:

Den kunne ikke holde sig fra planteskolens små træer og skulle derfor bortskydes......

Det er nemt at svine andre til, hvis man lyver om dem eller selv finder på noget at hænge sin hat på.
Det kræver straks lidt IQ at forstå andre og hvad de siger og skriver. Du må have det særligt svært med dine omgivelser, hvis du læser og opfatter alt på samme måde, som du har opfattet og forstået hvad en anden end mig, har skrevet i forordet til min bog

Er det for meget at forlange af dig, så må du indstille dig på, at jeg ikke vil bruge tid på, at svare dig i fremtiden....

TRD skal også svare på nogle af de mange spørgsmål jeg har stillet ham inden han kan forvente svar fra mig. ( igen på noget,som der er svaret på flere gange )

Tombaneseren/EBB skal lade være med at skrive noget, når han er fuld, for ingen i hele verden kan så finde ud af hvad han mener. Læs indlæget fra 06-06-09 kl. og så er det enda skrevet så tidligt som kl.23:00 Jeg bliver ved med at kalde Tombaneseren for EBB for man skal jo kalde folk for deres rette navn.....

Sanhedsvidnet og provsten1 er begge så fulde af løgn, så enhver kan se det. En person, som ejer 1200 ha har sku` ikke tid til at holde øje med min indkørsel eller om min bil står i garagen eller ej, han vil også være istand til at kende forskel på en mølle og en kværn sten....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-06-09 08:44

Citat: "hvis du læser og opfatter alt på samme måde, som du har opfattet og forstået hvad en anden end mig, har skrevet i forordet til min bog".

Ja, ja - Bent Løgnhals, igen er det de andres skyld. Alt er de andres skyld og alle andre tager fejl. Der er et navn på denne sygdom.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-06-09 09:16

Hej igen - Bent Ballehyler Knudsen.

Det er squ sjovt med dig. Du må have et enormt behov for at modtage ros og for at opnå en eller anden status i samfundet.

1. Du kalder dig forfatter, selv om du kun har leveret strøtanker til en slags "bog" som en anden åbenbart har skrevet for dig. Du har ikke engang været inddraget i for- og efterord (pr).
2. Du kalder dig riffelinsttruktør, selv om du ikke kan skyde ordentligt.
3. Du kalder dig foredragsholder udi bl.a. jagtetiske spørgsmål, selv om du ustandselig overtræder enhver lovgivning - og de etiske regler.
4. Du
Er det virkelig så nødvendigt at kunne fremtræde som en "kulturpersonlighed"? Nåh ja. Dumt spørgsmål. På din egn har der altid hersket en næsegrus beundring overfor intellektuelle, fordi befolkningen altid har været holdt ned i skidtet af religionen. Kunne man Katekismus, var "geden" barberet og alle var tilfredse.

Hvorfor ikke bare være en tilfreds mand? Hvorfor ikke bare smutte til Vejle for at deltage i kurser om kring pedigrørfletning. Det tror jeg du vil blive god til. Du kan måske endda markere dig i pedigrørfletternes internationale klub, hvorfra du nok hurtigt vil blive smidt ud pga. brokkerier.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 11-06-09 09:19

Til bb1

I dag, kl. 08:35, skrev Oraklet fra Løsning om alle de fortrædeligheder andre er skyld i ! Vi er flere der har "fået læst teksten" - jeg vil nøjes med at svare på egne vegne, da de øvrige skribenter fuldt ud er i stand til at svare for sig selv.
Din tese om at jeg er fuld af løgn, må stå for din egen regning; men jeg har heller ikke påstået noget sted, at jeg personligt har holdt øje med din indkørsel ejheller kikket i din garage, dertil er min tid for kostbar ! Skal man som ejer af mange ha have forstand på "møllehjul kontra kværn-sten"-hvordan hænger dét sammen ? Om det er den ene eller den anden form for hjul er vel i princippet ligegyldig - Dybbel Mølle mangler stadig deres ejendom !!
Tonganeseren har fuldstændig ret i, at der findes et navn på den sygdom du lider af. Opsøg via din egen læge de specialister der forhåbentlig kan hjælpe dig ! Det fortjener du selv men mest af alt dine omgivelser !

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 11-06-09 09:54

Den kunne ikke holde sig fra planteskolens små træer og skulle derfor bortskydes......
Ovenstående er så det der gør at Knudsen i fordoms tider skød en dåhjort og dermed overtrådte gældende lovgivning
Og sådan er det så fortsat med f.eks drivhusvagtler, usandheder om megen jagtaktivitet i Danmark i slutningen af 70 erne, selvom han boede på Pillipinerne, jo jo gud ved hvor meget der er sandt på Knudsens hjemmeside?
Knudsens "tilpassede" jagtetik og moral i forhold til DJ og SNS normer er en uvurderlig oplevelse, så der for vil jeg give Safari Jensen ret i, at Knudsen fortjener den fjerde plads i Jensens forbryderalbum.
http://www.jensensafaris.com/2009forbryderalbum/forbryderalbum.htm
Det sjove er at Knudsen selv har hånet Safari Jensen for at lade børn gå på jagt uden jagttegn, trods det nu ser ud til Knudsen selv har gjort det samme
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-06-09 10:58

Protest!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er uenig med Safari Jensens indplacering af Ballehyleren. Bent Vagtelfänger burde op på en 2. plads.

Godkendelse af svar
Fra : HFranzen

Dato : 11-06-09 14:37

Tak for svaret TheRealDeal.
HF

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-06-09 15:27

Pyha - Ballesvinger. Så slap du af krogen denne gang - men kom nu igen, så vi har noget at more os over.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-06-09 16:01

Den kunne ikke holde sig fra planteskolens små træer og skulle derfor bortskydes......
Ovenstående er så det der gør at Knudsen i fordoms tider skød en dåhjort og dermed overtrådte gældende lovgivning

Bevis det er en overtrædelse af gælden lovgivning!!!!

Bevis at jeg har udsat vagtler !!!!!!!!

Blot disse to spørgsmål har nu været oppe i årevis og ingen ingen slet ingen har kunnet bevise noget som helst, selvom EBB har truet med at tage det med op på de bonede gulve, så stop Jeres digte og historier, for det er ikke andet`ne

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-06-09 16:23

I Guder - hvor er manden dum. Han demonstrerer en grænseløs stupiditet, som jeg aldrig tidfligere har set.

Nu spørger han squ om det er tilladt for en 15-års knægt at skyde med riffel - også tilbage i 1957, da Ballesvingeren var 15.

Og for at det ikke skal være løgn, så har han heller ikke fattet, at debatten i Jagtformidling blev hevet frem, hvor Ballesvingeren selv tilstår at han bruger agerhøns.

Alle har læst det - din nar. Er du da for Fanden gået helt i baglås.

Hvem gider finde linket??

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 11-06-09 16:25

Citat
Bevis det er en overtrædelse af gælden lovgivning!!!!

Bevis at jeg har udsat vagtler !!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-06-09 16:38

Den 29-07-2007 klokken 02:12 skriver Ballehyleren på Jagtformidling det berømte indlæg til Clas, og fortæller om hvordan han misbruger vagtler.
Klokken 10:47 den 29-07-07 uddyber balledrengen hvordan man anvender vagtler.

Så drenge, så er det bare med at komme i sving.

Manden er jo rablende skør. Wrooooooooooooooooooooooooommmmmmmmmmmmmmmmmm.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 11-06-09 17:32

Kære Tonganeser

Her er så for MÅSKE sidste gang linket, men først en lille udskrift fra Bent Knudsens vagtelfiflerier

Citat
Vagtler:
Anvendes fordi de ikke flyver ret langt, så har man en stor eksempelvis høstet frøgræsmark så kan man ”gå på” det samme par næsten en hel dag. Og jeg har såmænd ofte kunnet fange dem selv med et net og tage dem med hjem i drivhuset, hvor jeg gerne har dem de æder nemlig alle de skadelige insekter, som kommer der ind.

Her er så hele linket
http://www.jagtdebatten.dk/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=606&rowstart=0

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-06-09 21:30

Kære TheRealDeal.

Jeg har da hele molevitten på tryk, men da jeg skulle afsted til klubaften, havde jeg ikke tid til at hitte linket frem. Tak for det - endnu engang.
Jamen, jamen, jamen - det her overskrider alle grænser for vanvid. Ballehyleren har allerede set linket - ligesom vi alle har, og alligevel ævler han løs om beviser. Det er ganske enkelt grænseoverskridende. Enten må manden være dummer end jeg først antog - eller også er han hjernedød. Der gives ikke andre muligheder. I Guder.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-06-09 21:35

Nu har jeg gemt hele molevitten i et dokument - så kan det hives frem efter forgodtbefindende.

Jamen - herre milde da.