/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
TV skal tilsluttes PC
Fra : lassethorsted
Vist : 956 gange
100 point
Dato : 06-06-09 11:35

Hvordan får jeg sluttet min fladskærm i stuen til min PC på bedst mulige måde?

Jeg har HDMI udgang på mit grafikkort, så regner med at det skal kører igennem der. Dog er jeg ikke interesseret i at udvide skrive bordet til mit TV, men blot bruge det som en ekstra skærm, og til at se film på...

Dog er der lidt opløsningsproblemer:

Min PC-skærm kører FULL HD opløsning (1080i)
Mit TV kan maksimalt vise 720p

Vil der opstå problemer her?

Hvordan gør i andre, og er der andre problemer jeg vil støde på? Her tænker jeg primært på opløsningsproblemer

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-06-09 11:46

Ja du skal have din pc til også at levere 720p for at fjernsynet kan vise det på den måde.

Jeg går ud fra at det du kalder en fladskærm i virkeligheden er et fjensyn.

Ellers er det nemmeste hvis fjensynet har en computer vga indgang så at bruge den og tilslutte computeren skærmudgang (monitor) hvis den har.

i står for interlace . Det betyder at der sendes hvert anden linie i billedet , og derefter de resterende. Det bruges altid normale fjernsynsudsendelser, for di det giver bedre billeder med den forhåndenværende båndbredde og denenkleste teknik.

er progressiv . Hele billedet på en gang oppefra og ned . Det er ikke godt med mindre skærmen har noget smart til at gentage billedt internt.

*Tror dit fjensyn måske er for dårligt til formålet med hdmi.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 06-06-09 11:58

( Lyder som et spændende spørgsmål, det vil jeg lige følge med i )

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-06-09 12:46

Når PC og TC begge har HDMI er der ikke de store problemer.

Jeg kan fortælle at min egen Bærebare har skærmkort "Nvidia" og dertilhørende Nvidia kontrol panel.

Dette kommer frem i menuen når jeg højre kilkker på skrivebordet .

Når det skal ud via HDMI er det via menupunktet Video og fjernsyn.

Når man sætter kablet til, og går ind i indstillingerne via Nvidia kontrol palne er en af indstillingerne om man ønsker at udvide skrivebordet eller om TV skal vise samme billede.

vh Ben

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-06-09 13:52

Din pc er det en bærbar, for så har du en taste kombination med FN tasten + en af F?? fasterne. Der skifter du over til extern skærm. Måske du lige i fjernsynests menu skal skifte til PC for at det virker. På mit tv sker det automatisk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-06-09 13:55

Vi "køber" tit en fim på CD-ON eller SF Anytime og streamer den via nettet til tvet. Det er meget let og du kan få lov at se hvad du lige er i humør til. (Jeg har ellers den store grove pakke fra Viasat i forvejen, men det indebærer jo bare at man bliver utrolig kræsen )

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 07-06-09 10:18

Jeg tror det ender med at jeg kobler det hele (XBOX 360, surroundreciver, DVD afspiller, PC, Digital parabol) sammen i en HDMI switch så jeg kan nøjes med at trække ét HDMI kabel til mit TV og så bare skifte kilden på switchen.

Fijala: Der er tale om en "rigtig" computer - altså en STATIONÆR! Gider du i øvrigt ikke lige forklare mig hvad FN tasten er???

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-06-09 10:24

" Fn" tasten

er nede til venstre på Bærebare PCer og bruges til at ramme ekstrafunktioner, på især tasterne F1 til F12, til at fæ de funktioner frem der er angivet (med blå på nogle PCer)