/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
AO status - død
Fra : Teil
Vist : 944 gange
30 point
Dato : 06-06-09 09:16

Citat
2009-06-06 09:32:06,265 [AWT-EventQueue-0] INFO dk.sa.ao.LAViewer[LAViewer.java:871] - loadparameters start
2009-06-06 09:32:06,312 [Thread-9] INFO dk.sa.ao.OpslagStatusUpdater[OpslagStatusUpdater.java:24] - Start status update
2009-06-06 09:32:06,312 [AWT-EventQueue-0] INFO dk.sa.ao.LAViewer[LAViewer.java:915] - loadparameters end
2009-06-06 09:32:06,328 [Thread-9] INFO dk.sa.ao.imagehandlers.ImageCache[ImageCache.java:189] - Local cache: C:\Documents and Settings\.LAViewer\data
2009-06-06 09:32:06,515 [Thread-10] INFO dk.sa.ao.imagehandlers.ImageCache$MonitorThread[ImageCache.java:45] - Starting Cache Monitor
2009-06-06 09:32:06,531 [Thread-9] INFO dk.sa.ao.OpslagStatusUpdater[OpslagStatusUpdater.java:39] - Finished status update
2009-06-06 09:32:09,203 [Thread-11] ERROR dk.sa.ao.imagehandlers.ImageSourceRemote[ImageSourceRemote.java:121] - WebService error: NotFound / Opslaget kunne ikke findes
2009-06-06 09:32:11,078 [Thread-12] ERROR dk.sa.ao.imagehandlers.ImageSourceRemote[ImageSourceRemote.java:121] - WebService error: NotFound / Opslaget kunne ikke findes

Vi kan nok ikke forvente liv i arkivet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-06-09 09:53

Du skal næppe forvente noget før op ad mandag formiddag.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-09 10:46

De er håbløse, magter ikke opgaven.

Brugerrådet drikker kaffe.

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 06-06-09 10:57

Det er da altid noget, at fejlen ikke findes hos os selv privat...
Havde ellers overvejet at opdatere java... igen...
Venter og ser tiden an...
Kan I have en god Weekend...
Hilsen Jytte der sidder på Falster.

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 06-06-09 13:21

Det er pokkers nok - så bliver jeg nok nød til at slå græs i stedet for. Øv øv

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 06-06-09 22:53

For dem der bruger AO-Hackers kan man jo bruge tiden på at kigge i de gamle filer, måske findes der nye oplysninger vi før har overset. Mappe er placeret i roden af C-drevet og hedder AO
For alle andre må man kigge i den mappe der heder LaWiever - der ligger under ens egen profil.

Og så må vi håber der er lagt rigtig meget på når der har haft lukket så mange dage.

Lis

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 07-06-09 11:10

Tja... Der er noget med at de er ved at udvide frem til 1950... Måske er de i gang med den opdatering, eller opdateringen er gået fejl...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-09 12:43

Citat
Der er noget med at de er ved at udvide frem til 1950

Ja det kører på skinner, bortset fra at de blander kirkebøgerne godt grundigt.

Kan det være arbejdsløse pokerspillere der skanner?

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 07-06-09 14:41

Det er et spørgsmål om bevillinger. Hvis politikerne sagde : AO skal altid virke , Ville det gå på en tillægsbevilling, udenom arkivernes budgetter. Det er der vi skal hen, Det er et spørgsmål om penge og service.

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 07-06-09 14:44

AO skal repereres i weekenden. Sådan er det i det det private firme jeg er ansat i, og sådan skal det også være med AO. MEN det må ikke tages fra "dagligt brug".

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 07-06-09 14:48

Iøvrigt vil jeg slå til lyd for at alle arkiver skal have åbent 2 aftener om ugen så andre end pensionister og førtidspensionister kan dyrke slægtsforskning. Men så er vi jo tilbage til politikerne og deres bevillinger igen

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 07-06-09 14:50

Hej Teil. Brugerrådet drikker ikke kaffe - de sover og er indspiste.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 07-06-09 15:30

Citat
Der er noget med at de er ved at udvide frem til 1950

Citat
Ja det kører på skinner, bortset fra at de blander kirkebøgerne godt grundigt

Jo. Jeg kan se at Skals-kirkebogen er... øh... burde være der til starten af fyrrerne...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-09 15:58

Jeg har eksempel på en tiårs periode er placeret i forkert sogn.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-06-09 16:17

Hvad er det for et sogn?

Har du rapporteret det?

De plejer at rette fejlene.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-09 18:52

Jeg gider ikke at skrive til dem mere.

De gør ikke noget.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-06-09 18:53

Hvad er det for et amt/sogn?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-09 09:29

Citat
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Specified SQL server not found: xnetsql2k5ao\ao2k5
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Specified SQL server not found: xnetsql2k5ao\ao2k5

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[SqlException: Specified SQL server not found: xnetsql2k5ao\ao2k5]
System.Data.SqlClient.ConnectionPool.GetConnection(Boolean& isInTransaction) +552
System.Data.SqlClient.SqlConnectionPoolManager.GetPooledConnection(SqlConnectionString options, Boolean& isInTransaction) +372
System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open() +384
aotst02._Default51.btnLogin_Click(Object sender, EventArgs e) in c:\inetpub\wwwroot\aotst02\Default.aspx.vb:110
System.Web.UI.WebControls.Button.OnClick(EventArgs e) +108
System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +58
System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +18
System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) +33
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +1292

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2407; ASP.NET Version:1.1.4322.2407

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-09 11:22

Mon ikke AO er klar over, at der er noget galt, da der på forsiden står

"8/6-2009
Der er problemer med Arkivalieronline"

Så fejlen bliver sikkert rettet

http://www.arkivalieronline.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-09 11:50

Citat
Mon ikke AO er klar over, at der er noget galt, da der på forsiden står

Det har sikkert problemer med kaffemaskinen, udover det ved de intet,

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-09 13:11

De kunne godt skrive noget om et forventet tidspunkt for hvornår de er klar!!!

Annuller spørgsmålet
Fra : Teil

Dato : 08-06-09 15:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål