/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Politiscanner / Politiradio
Fra : JubazKan
Vist : 2536 gange
100 point
Dato : 06-06-09 08:18

Er der nogen som har god erfaring med en håndholdt politiscanner? Jeg ved nemlig ikke hvilken en jeg skal købe......

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-06-09 08:33

Hvad skal den bruges til ?

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 06-06-09 08:43

Til at aflytte politiets radio...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-06-09 09:21

Og ????

Hvad med at lure ind ad folks vinduer om natten istedetfor, det kræver ingen investering, blot lidt fritid.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-09 09:23

Du får ikke meget at vide, de taler i kode.

Glem den radio.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 06-06-09 09:30

Jeg fandt da lige noget interessant her:

http://www.dkscan.dk/news.php

Men vil stadig gerne høre om nogen har haft god erfaring med scannere...

Seriøse svar tak!!

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 06-06-09 09:32

Det var dog en ubehagelig interesse du har LuffeA

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-06-09 09:58

Den interesse har jeg heller ikke

Næh, det var blot et forslag til andre aktivíteter af typen unormal nysgerrighed, som aflytning også hører under.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-06-09 10:56

Du kan købe en ganske udmærket scanner hos Harald Nyborg,
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2651&Grp=&n=10

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5132&Grp=&n=10

Citat
Maycom AR108 dækker frekvensområder, som anvendes af politi, militær,
marine og luftfart.
Dækker flybåndet i frekvensområdet 108 MHz - 136.975 MHz og VHF båndet i frekvensområdet 136 MHz - 180 MHz.
• Kompakt størrelse på 58 x 85 x 26,5
• Vægt 98,5 g (excl batteri)
• 99 kanaler på hvert bånd og scanningsfunktion
• Bruger 2 stk AA akaline eller genopladelige batterier (excl)

Se også DBA.DK :
http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-06-09 11:50

Politiet er for længst begyndt at code og bruge andre bånd.

Brand og redning er også i fuld gang med et nyt system.

HN dimsen duer ikke til formålet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-06-09 12:25

Citat
Politiet er for længst begyndt at code og bruge andre bånd.

http://www.business.dk/article/20090515/techmobil/90515034/

(Af Thomas Breinstrup
Senest opdateret Fredag den 15. maj 2009, 09:44)

Citat
En af Danmarks største IT-leverandører har bedt om et års udsættelse. I forvejen har leverandøren svære problemer med at levere digital tinglysning. Politikere kræver kompensation.

Politiet må i endnu et år arbejde videre med forældet IT, fordi en af landets store leverandører, CSC, ikke kan levere udstyret. I forvejen kæmper CSC med den digitale tinglysning, som er halvandet år forsinket og har udløst en ekstraregning i hundredmillionerklassen.

Ifølge 24timer bliver det nye IT-system, Polsag, som skulle have været køreklart til efteråret og have givet betjentene bedre tid til politiarbejdet, slet ikke klart i år.

»Det er uheldigt, men IT-leverandøren CSC er ikke klar,« siger Peter Carpentier, leder af IT- og teleafdelingen i Rigspolitiet.

DF: CSC skal betale

IT-systemet er var i forvejen forsinket, da CSC her i maj bad om udsættelse til først at begynde i 2010. Dermed skal betjentene fortsætte med det nuværende system, Polsas, som kræver manuelt dobbeltarbejde og er plaget af nedbrud.

Regningen for Polsag er også steget fra 153 til 221 millioner kroner i 2007-kroner.

Justitsminister Brian Mikkelsen (K) vil ikke kommentere sagen, men sagen får nu flere politiske partier til at kræve handling - og krav om, at CSC betaler kompensation.

»Helt klart. Det er der ingen tvivl om,« siger Dansk Folkepartis retsordfører Peter Skaarup til avisen.

Han forventer en redegørelse inden udgangen af maj med en plan for, hvornår det nye politi-IT kører.

Også SFs Karina Lorentzen og Socialdemokraternes Karen Hækkerup venter med spænding på redegørelsen fra Rigspolitiet.

Digital tinglysning forsinket for millioner

CSC (det tidligere Datacentralen) har i forvejen et plettet ry. Det stort anlagte digitale tinglysningssystem skulle være taget i brug i april 2008, og domstolene havde allerede aftalt pensionsordninger og fratrædelser, da projektet blev forsinket. CSCs forklaring var, at det var svært at skaffe medarbejdere.

Derfor blev starten udsat til november 2008, og nu er den officielle lanceringsdato september 2009. I første omgang bliver det oven i købet kun fast ejendom, der kan tinglyses digitalt. Først senere følger tinglysning af rettigheder i bilbog, personbog og andelsboligbog.

Penge til at holde på personale

Domstolsstyrelsen, som er myndighed for de danske domstole, gjorde i februar op, at forsinkelsen samlet set vil komme til at koste danskerne 193,3 millioner kroner i 2009-kroner. Heraf kan over halvdelen - 112,1 millioner kroner - henføres til, at de planlagte effektiviseringsgevinster for 2008 og 2009 ikke kan høstes på grund af forsinkelsen.

Domstolene har derfor måttet have tillægsbevillinger på 184,6 millioner kroner, så der stadig er personale til at behandle tinglysningsopgaverne. Samtidig har der skullet bruges yderligere penge på at scanne papirer ind, nemlig alle de dokumenter, som har måttet oprettes på papir siden april 2008, hvor tinglysningssystemet ellers skulle have overtaget.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-06-09 13:09

Citat
Seriøse svar tak!!

Det gælder åbenbart ikke dine egne svar:

Citat
Det var dog en ubehagelig interesse du har LuffeA

Men du har vel ikke så meget fatteevne,at du kan se det,tumpe.
Din type skal de nok få fat i,før eller siden.(Med eller uden scanner).De kender dig nok i forvejen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Miksi76

Dato : 06-06-09 13:30

Uniden 230 er kanon, har den selv

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 06-06-09 14:02

Citat
Det gælder åbenbart ikke dine egne svar:

Citat
Det var dog en ubehagelig interesse du har LuffeA

Men du har vel ikke så meget fatteevne,at du kan se det,tumpe.
Din type skal de nok få fat i,før eller siden.(Med eller uden scanner).De kender dig nok i forvejen.

Mosebaek.

Svar? Jeg kalder det konstatering..... Mosebaek..

Ja de kender mig i forvejen... Jeg har daglig samarbejde med dem...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-06-09 14:30

Dagligt samarbejde ? den må Du sgu længere ud på landet med

Kan kun være når Du skal underskrive afhøringer og kvitteringer for udleverede ting efter frigivelse

Det kan da langt fra dreje sig om scanning (spionage) af politiets kommunikation, så skal de jo selv stille udstyr til rådighed.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 06-06-09 14:44

JubazKan som du nok lige har strejfet så er dette nok ikke lige det rette sted at spørge ,
du skulle lige kigge en extra gang på dkscan.dk eller tilmeld dig der og få svar af evt sagkyndige indenfor området.
men det er rigtig nok at politi og redningskorps er ved at lave et nyt system også kaldet tetra og det kan ikke aflyttes ligesom mobil telefoni men hvis du er så intrerseret i en håndholdt scanner så kan jeg anbefale Uniden USC 230 eller en Uniden USC 3500

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-06-09 14:59

Hmm, det kan vare længe inden Tetra eller andet fungerer, offentlige IT-og teleprojekter har som alle ved det med at tage laaaang tid, blive pissedyrt, forældet og næsten ubrugeligt i sidste ende, hvad der har kostet skatteyderne adskillige milliarder.

Tilsvarende store projekter i firmaregi tager kort tid da leverandørerne har en omgående opsigelse til at puste sig i nakken hvis de sløser, men det system bruges ikke af staten

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-06-09 16:21

Her er et godt bud halvdyr, men godt http://www.iccom.dk/Uniden%20UBC230-billed-data.htm

Uniden 280 har jeg selv, men den fås tilsyneladende ikke i ovenstående butik hvor jeg købte min, og den er også udgået her http://www.thansen.dk/product.asp?c=416871885&n=765038216&pn=765039626 - muligt at du kan få fat på den brugt på DBA.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-09 20:42

Vi har scanner og det er rigtigt at politiet meget tit koder meddelelser. Og vendingen "vi tager lige mobilen" den er meget tit brugt.

Kommentar
Fra : Miksi76

Dato : 09-06-09 12:59

prøv at kigge her.http://politiscanner.dk/shop/politiscannere-19c1.html
Husk at få en med CTCSS modul, så høre du ingen støj når de coder