/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Tastekombination: bærbar???
Fra : BerndJ
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 05-06-09 19:07

Er det rigtig at man hos visse bærbare pcere skal aktivere netkortet med en tastekombination (eller én taste) for at trådløs netværk fungerer???

Har købt router, fulgt installationsvejledningen til punkt og prikke, alt fungerer, iflg. ikonet på bundlinien er der udmærket signalstyrke, status: tilsluttet, hastighed 54,0 Mbps. Aktivitet "siger", at der blive sendt en signal, men 0 modtaget ... og jeg kan - naturligvis - ikke komme på nettet.

Jeg har checket IP-adresse, osv. osv.. "Egenskaber" i netkortet siger at "Denne enhed fungerer korrekt".

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-09 19:14

Typisk - i hvertfald ved IBM er det Fn plus F5.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-09 19:19

Den er sandsynligvis allerede tilsluttet, ellers ville du ikke se den ikon ved uret, hvis du har krypteret netværket, så prøv at højre klikke på ikonen for trådløs og klik på Vis tilgængelige trådløse netværk, der finder og markerer din egen og logger på, så bliver du bedt om netværks nøgle (kodeord)

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 05-06-09 19:20

Tak for svaret marc43.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 05-06-09 19:28

Hov - jeg har lukket for tidlig - Fn plus F5 har ikke løst problemet.

OG: o.v.n.: jeg ER logget på ... men har alligevel ikke forbindelse ... er ikke blevet bedt om kodeord.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-09 20:31

Har du højre klikket, som jeg foreslog og set at du er på dit eget netværk og logget på ?