/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
sata kontra ide
Fra : kivi
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 05-06-09 10:45

på grund af pladsmangel har jeg sat en ny sata harddisk i min pc og kopieret alt over styresystem og hvad der ellers var og det fungere også meget fint og så ville jeg bruge den gamle harddisk til billeder og musik men så begynder problemerne og jeg har installeret nye driver og hvad ellers høre til tror jeg nok jeg har været inde hos producenten og hente dem men når jeg så starter op går det fint men den vil starte fra ideen selv om den er sat som slave og sataen som master og når jeg har mast lidt frem og tilbage starter det hele det går fint et par dage men så kan den ikke finde ideen forfra med det hele og så kører den et dage igen men så begynder det hele forfra .
håber at der er nogen som forstår hvad jeg mener

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-06-09 11:14

Du kan normalt definere i din BIOS hvad for en bootrækkefølge der skal være - med flere connectionmuligheder!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 05-06-09 11:22

har prøvet hjælper ikke

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-06-09 11:36

Også at ændre hvilken rækkefølgelse af som de bliver opdaget.
Nogle gange kan man indstille IDE/SATA eller SATA/IDE
og samtidigt kan man også priotere diskene?

men ellers hvor gammel er din buios og har du kigget efter opdateringer til denne !

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-09 12:03

Hvis Du har to IDE porte på bundkortet kan det muligvis hjælpe at at flytte til den anden.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 06-06-09 13:22

Tak for svaret LuffeA.