/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Log on Netbank
Fra : Højris
Vist : 768 gange
200 point
Dato : 05-06-09 09:27

Når jeg vil logge på netbank kommer den op med bruger id samt kode.
Så efter det kommer der så beskeden "Din opsætning er ikke understøttet"
Lige nu bruger du Linux, Firefox 3.0.10 Java ver. 1.6.007.
Hvor finder jeg en nyere ver. af Java til formålet. ?
Linux eksistere tilsyneladende ikke i den verden.
Højris

Kommentar
Fra : me67

Dato : 05-06-09 09:29
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-09 09:56

JavaRA kan søge efter nyere Java, og slette de gamle, det er der ikke ret mange andre som kan, du skal selv ind og først finde de gamle Java og så siden slette dem, men JavaRa kan finde slette for dig, efter at have opdateret til seneste nye Java:
http://www.softpedia.com/progDownload/JavaRa-Download-97297.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-09 10:04

Ups det er først nu at jeg ser du bruger Linux åben Synaptic og klik på Søg, skriv sun java og tryk på Enter, find sun-java-6jre og marker den til installation, der følger automatisk andre pakker med, klik på Anvend for at installere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-09 10:12

Eller brug en Terminal, skriv
Kode
sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts
og tryk på Enter, du bliver bedt om dit kodeord, skriv det og tryk på Enter, du kan ikke se at du skriver koden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-09 10:14

Hvis du allerede har Java, så går det sikkert af sig selv, hvis du ikke har Java, så skal du acceptere Suns licens betingelser

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-06-09 11:21

O.V.N.
Den sun java 6jre den er markeret med en mørkegrøn klat i boxen den er der.
Hvad gør jeg så. ?
Højris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-09 11:58

Kan du bruge Linux til din netbank ? Ikke alle banker tillader det, her er et link med flere link indbygget, måske en af dem kan hjælpe dig:
http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=3639
det første jeg ser, er at du skal afinstallere Java6 plugin og i stedet for bruge Java5 plugin, prøv det
der er vist ingen af bankerne som yder support på Linux, men den kan du så hente, blandt andet her og i andre fora

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-09 12:19

Husk nu at du ikke kan logge ind med bruger id, lige som du kan med Windows, Danske Bank for eksempel kræver et Activ Card, den kan du få gratis i banken.
Min ubuntu er helt ny fra sidste weekend, jeg har lige fulgt vejledningen fra Soundpartner, skrevet 03 okt 2008, 17:21, og nu kan jeg bruge min Danske Netbank

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-06-09 13:46

O.V.N.
Jeg har sådan ein dims fra DanskeBank og har da også fået support og været på netbanken
men den holdt så bare op med at funke, nå men jeg prøver med dit link.
Det er noget af en røvfuld at se til.
Den altså login forlangte bare en ny ver. af java.
Jeg prøver,ses
Højris

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-09 18:35

Der findes også en anden Java i ubuntu.............den skal væk.

Søg på java i synoptic - den ligger evt. lidt nede i højre rude.

Jeg lagde "sun-java6" ind efter at have fjernet den første Java.
Det kører fint med Danske Bank og active card.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-06-09 16:27

prøv denne side
http://znn.dk/

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 07-06-09 18:50

Jeg er ikke alene om ikke at læse og forstå spørgsmålet, inden jeg kommentere 1133 kan også du kan som Eyvind foreslår, afinstallere Java og geninsrallere Sun Java, en side mere om Java, jeg håber du får det til at virke, efter først at fjerne og så installere Sun Java som ser ud som den der skal bruges til netbanker:
https://jdk-distros.dev.java.net/ubuntu.html du skal sikkert bruge den nyeste
i Firefox kan du se hvilke Java plugins du har, ved at skrive: about:plugins i adresse linjen

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 29-08-09 02:01

Tak for svaret o.v.n..
Ja og tak til i andre også.
Det kom jeg så ikke så langt med, bla. fordig at jeg er lidt ugidelig med ditten og datten og fordig at jeg skal have den nye ver. af ubuntu mm.
Ubuntu stiller godnok lidt krav til tålmodighed.
Men hellere et svar end et automatiseret anulle. Du O.V.N. kastede nok de fleste resurser ind på en besvarelse, og tak for det.
Det kommer nok en dag ?? .
Højris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-08-09 02:58

Selv tak - øh men du er sikkert klar over at du skal klikke på Log ind med Activ card og ikke Log ind på Netbank

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-08-09 03:03

Jeg har lige testet DanskeNetbank her fra min bærbare med Ubuntu Jaunty Jackalope 9.04 siden indlæstes lynhurtig og jeg skulle indtaste mit bruger ID og persolige kode

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-08-09 03:07

Nu når du installerer den nyeste Ubuntu, så vær lige opmærksom på at du kan oprette et drev: Home det er så dit persolige drev med Home mappen og bliver der uberørt, næste gang du skal installere en ny Linux, ikke nødvendigvis en Ubuntu, du skal bare klikke Ja til at den eksisterende Home skal være din home mappe