/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kontrol af konsistens Windows
Fra : wium
Vist : 831 gange
100 point
Dato : 04-06-09 22:17

Hvergang jeg starter min Windows XP starter den med at kontrollere en disk for konsistens.
Hvordan slår jeg den funktion fra?
Jeg har i et tidligere svar set, at man under
kør skal skrive
cmd
derpå i
CHKNTFS/d
Jeg kommer ikke ind i D-drevet, som der står i det gamle svar.
Det virker desværre ikke.
Hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-06-09 22:29

I stedet for CHKNTFS/d så prøv CHKNTFS/C

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-06-09 22:41

Fandt følgende på google, på få sekunder:

Syntax

Displays or modifies the checking of disk at boot time.

CHKNTFS volume [...]
CHKNTFS /D
CHKNTFS /T[:time]
CHKNTFS /X volume [...]
CHKNTFS /C volume [...]

volume Specifies the drive letter (followed by a colon), mount point, or volume name.
/D Restores the machine to the default behavior; all drives are checked at boot time and chkdsk is run on those that are dirty.
/T:time Changes the AUTOCHK initiation count down time to the specified amount of time in seconds. If time is not specified, displays the current setting.
/X Excludes a drive from the default boot-time check. Excluded drives are not accumulated between command invocations.
/C Schedules a drive to be checked at boot time; chkdsk will run if the drive is dirty.

If no switches are specified, CHKNTFS will display if the specified drive is dirty or scheduled to be checked on next reboot.

Examples

chkntfs /d

Restores the computer back to the default settings and all drives are checked at boot if they are dirty.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-09 00:50

I cmd vinduet skriver du chkdsk d: /f /x og trykker på <enter>

Godkendelse af svar
Fra : wium

Dato : 05-06-09 08:43

Tak for svaret stl_s.
Nu starter min PC op uden at skulle skanne systemet.
wium

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-06-09 08:50

Selv tak