/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
problemer med AO
Fra : thoustrup
Vist : 1495 gange
100 point
Dato : 04-06-09 21:19

Her I problemer med AO i dag, der vises kun en sort prik hos mig, og jeg opdateret til den sidste nye JAVA
mvh
Steen Thoustrup

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 04-06-09 21:26

ups
stavefejl
Har I problemer med AO i dag, der vises kun en sort prik hos mig, og jeg har opdateret til den sidste nye JAVA
mvh
Steen Thoustrup

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-06-09 21:30

Er det denne side du mener http://www.arkivalieronline.dk/ så har jeg ingen problemer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-09 21:32

Samme problem her, åbner ikke siderne.

Kommentar
Fra : 160643

Dato : 04-06-09 21:32

Hej Sten.

Jeg har også kun sorte brikker.

Venlig hilsen

Ove

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 04-06-09 21:34

Også sorte firkanter her kl. 21.55

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-06-09 21:36

Jeg kunne ikke komme før, men nu kan jeg godt...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-06-09 21:42

Jeg får stadig sorte prikker på siderne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-06-09 21:52

Bladningsprogrammet er lavet i Java, og for at kunne se de indscannede sider skal du først installere Java VM runtime fra Sun (se vejledning). Vi anbefaler, at Windows XP opdateres til Service Pack 2 fra Micro-soft.
For brug af bladningspro-grammet, se under menu-punkt Vejledning eller un-der Hjælp inde i bladnings-programmet.

http://www.arkivalieronline.dk/faq/Vejledninger/VejledningJava.pdf

Citat
Jeg kunne ikke komme før, men nu kan jeg godt...

Det var da godt svendgiversen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-09 21:59

Du er ude på et sidespor ans.

Alle her har ikke det problem du mener er årsag.
Vi har styr på java og bladringsbrogram.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-06-09 22:18

"Spørgsmål af generel karakter, som vi hyppigt får, besvarer vi her på siden.

Personlig firewall.
Der kan være problemer med den personlig firewall.

Sorte markeringer, når der bladres.
Java opdateres jævnligt. Nogle gange bevirker opdateringen, at firewallen ikke tillader kørsel af Javaprogrammet LaView Application.

Der kan ikke logges på Arkivalieronline.
Nogle gange bliver loginfelterne blanke, efter at der er trykket på Login. Andre gange kommer meldingen Forkert Brugernavn eller Password, selvom de er indtastet korrekt. Det sker typisk umiddelbart efter, at den personlige firewall er blevet opdateret.

Den personlige firewall skal i disse tilfælde konfigureres til at tillade programmerne fra Arkivalieronline. Der findes mange forskellige personlige firewalls, og Arkivalieronline kan ikke være behjælpelig med konfiguration, men må henvise til producenten."

"Popup killer
Der findes i dag mange forskellige "popup killer"-programmer, som fjerner uønskede popup-vinduer. Hvis man har installeret et af disse programmer, kan man komme ud for, at siderne på arkivalieronline ikke kan vises, da "popup killer"-programmerne nægter at åbne disse vinduer.
Hvis der er installeret Windows XP med SP2, er "popup killer" installeret.

Bemærk: Arkivalieronline kan ikke hjælpe med "popup killer", der henvises til producenternes hjemmesider.

Browser
Statens Arkiver har kun testet Arkivalieronline med Microsoft Internet Explore 6 og 7.

Styresystem
Statens Arkiver har kun testet Arkivalieronline med Microsoft Windows XP med servicepack 2 og Windows Vista. "

http://www.arkivalieronline.dk/FAQ/default.aspx

Men hvis du ikke får løst problemet, så kan du få telefonsupport

"Der er oprettet et særligt telefonnummer direkte til Arkivalieronline. Telefonen kan benyttes mandag-fredag kl. 10.30 – 11.30 og kl. 13.00 – 14.00.
Derudover er der mulighed for at få support via e-mail arkivalieronline@saf.sa.dk.

Arkivalieronline kan kun yde support på programmer med direkte tilknytning til Arkivalieronline. Derimod kan vi ikke hjælpe med at installere/konfigurere firewall, viruscheck, Adobe pdf, servicepacks osv.

For at Arkivalieronline kan yde support, er det vigtigt, at brugeren har læst vejledninger og FAQ omkring problemstillingerne.

Telefonsupport:
mandag – fredag kl. 10.30 – 11.30 og 13.00 – 14.00

Der kan forekomme dage, hvor der ikke er mulighed for at få support, fordi IT-personalet ikke er tilstede. Det vil blive oplyst i telefonen."

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 04-06-09 22:28

Hej

Det kan også godt være det er til vores bedste, det kan jo være de er ved at opdatere de nye kirkebøger.
Det håber jeg, og så får vi da noget at glæde os til.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 05-06-09 06:58

Kan stadig væk ikke læse på AO

v.h. Agerlund

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-09 07:22

og ans vrøvler

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-09 07:24

samme problem kl.07:43

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-06-09 08:53

Jeg håber Påsse har ret!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-06-09 09:39

Jeg må indrømme at jeg ikke forsøgte at komme helt ind til de enkelte kirkebog sider.

Jeg kan godt åbne en kirkebog oversigt, men ikke en håndskreven kirkebog kopi.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-09 13:33

Citat
ImageCache[ImageCache.java:189] - Local cache: C:\Documents and Settings\.LAViewer\data
2009-06-05 13:50:31,609 [Thread-22] INFO dk.sa.ao.imagehandlers.ImageCache$MonitorThread[ImageCache.java:45] - Starting Cache Monitor
2009-06-05 13:50:31,609 [Thread-21] INFO dk.sa.ao.OpslagStatusUpdater[OpslagStatusUpdater.java:39] - Finished status update
2009-06-05 13:50:34,093 [Thread-23] ERROR dk.sa.ao.imagehandlers.ImageSourceRemote[ImageSourceRemote.java:121] - WebService error: NotFound / Opslaget kunne ikke findes
2009-06-05 13:50:35,859 [Thread-24] ERROR dk.sa.ao.imagehandlers.ImageSourceRemote[ImageSourceRemote.java:121] - WebService error: NotFound / Opslaget kunne ikke findes
2009-06-05 13:50:35,984 [Thread-25] ERROR dk.sa.ao.imagehandlers.ImageSourceRemote[ImageSourceRemote.java:121] - WebService error: NotFound / Opslaget kunne ikke findes

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 05-06-09 17:32

Jeg har netop afsluttet en ccleaner, og har alle opdateringer fra microsoft, sidste nye JAVA, min firewall er opdateret.
med stadigvæg kan jeg ikke åbne nogle sider. brikken bliver sort.

der er åbenbart andre end mig der heller ikke kan åbne siderne, kan vi alle have fejl på pc'en eller er det AO der er problemet?

mvh
snart frustreret og lettere gal
slægtsforsker
thoustrup

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-06-09 18:35

Det er hos AO, da jeg ikke har hørt om nogensomhelst, der kan, og så kan problemet KUN være AO.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-09 18:44

Kl. 19:03

Citat
2009-06-05 19:01:34,515 [Thread-22] INFO dk.sa.ao.imagehandlers.ImageCache$MonitorThread[ImageCache.java:45] - Starting Cache Monitor
2009-06-05 19:01:34,515 [Thread-21] INFO dk.sa.ao.OpslagStatusUpdater[OpslagStatusUpdater.java:39] - Finished status update
2009-06-05 19:01:37,765 [Thread-23] ERROR dk.sa.ao.imagehandlers.ImageSourceRemote[ImageSourceRemote.java:121] - WebService error: NotFound / Opslaget kunne ikke findes

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 05-06-09 19:18

hej Tell
undskyld min uvidenhed, men hvad betyder det du skrev, noget med at der er noget der er error, kan jeg læse.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-06-09 19:32

Teil viser en del af logfilen, som der skrives - også på din PC - den viser at den ikke kan finde billedet.

Det viser, at problemet ligger hos AO

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-09 19:41

OK du har allerede fået svar thoustrup, behøver jeg sige mere?

Bille1948 har styr på tingene.

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 05-06-09 20:17

Tak for svaret Teil.