/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
28" cykelhjul købes hvor?
Fra : cristian2
Vist : 1766 gange
20 point
Dato : 04-06-09 13:55

(Jeg ved godt at dette ikke er kategorien for cykler, men det er vist den der kommer tættest på).

Min kæreste har en meget gammel damecykel fra 30'erne. Baghjulet er desværre færdigt. Er er nogen der ved hvor man kan købe et brugt baghjul uden gear i 28" i hovedstadsområdet/Vesterbro? Måske der findes en cykelskrothandler et sted ?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 04-06-09 14:26

28" det da vist forholdsvis almindeligt.
Prøv og spørg i nogle forskellige cykelbutikker... måske nogen af de lidt ældre.
Det kan være at nogle cykelbutikker kun vil have de dæk som passer til deres egne cykler men ellers kan de vel bestille dem.

Men tag dækket med ned i butikken.

Cykel dæks størrelser oplyses i 3-4 forskellige mål.
For eksempel
28"x???
700x28C
622x20

Prøv og se om du kan finde de tal på dækket så du kan skrive dem ned hvis de da ikke allerede er opløst.

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 20 point
Dato : 05-06-09 05:51

Jeg bruger selv 28" hjul på nogle budcykler jeg har og ved at det ikke er nemt at finde 28" dæk og hjul.

Jeg køber mine 28" ting i biltema og den nærmete biltema ligger i Malmø. Man står af på første station efter broen.

Du kan se hvad de har af 28" ting i deres katalog du finder på http://www.biltema.dk

Der er også biltema forretninger i Danmatk...men de ligger ikke lige i nærheden af København.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 05-06-09 06:34

Loppemarkeder-det er ved at være sæson for disse. Køb hele cyklen.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 02-09-09 11:16

Tak for svaret wacher.