/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Aflivning ??
Fra : refi
Vist : 951 gange
50 point
Dato : 04-06-09 09:04

Skal den nu aflives ????

http://www.bt.dk/article/20090604/royalt/90604005/

Eller har den diplomatstatus

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 04-06-09 09:16

Næh, Henrik skal tvinges til at tage et kursus for hundeførere

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 04-06-09 09:54

Folk skal da have styr på deres rådne møj hunde

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 04-06-09 10:01

Jeg har ikke direkte noget imod Kongehuset. Jeg er nok det man på Dansk siger .
Jeg er sku`ligeglade med dem.
Ang. køteren,den skal da aflives,når den har bidt en menneske.
vvdriver

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 04-06-09 10:35

Citat
Ang. køteren,den skal da aflives,når den har bidt en menneske.

Hvad så med ham, der ikke har lært sin hund, den ikke må bide?

Aflivning???

Synes efterhånden der har været ret mange tilfælde af ukontrollerede royale hunde.

De bør miste retten til at have dyr!!!
Gud ved hvordan de behandler heste mm?
Nå jo,,, de er jo så heldige, at have uddannede folk, til at passe på sig.

Lad os få et dyrepoliti.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 04-06-09 12:20

HØRT

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 04-06-09 15:20

Ja, dyrepoliti er meget relevant i disse tider, hvor vi generelt mangler Politi efter Politireformen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-09 15:33

Hmmmm

Mon ikke Henrik skal til at se sig om efter en anden hund.....

En kongelig kamphund - så kan de da spare et par PETer...

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 04-06-09 15:48

Ja folk burde have lidt bedre styr på deres dyr, det være sig hunde eller katte og andet kryb. Jeg synes osse, at man skulle aflive de der bøller, som bruger bilen og andre våben til at slå folk ihjem med. - Skyd det hele ned!

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 04-06-09 16:07

Aggressive kamphunde er potensforlængere og jeg mener ejeren af hunden som skader andre levende væsener skal betale den skadeslidte uanset hvem man som hundeejer er.
Kamphunde bør forbydes uanset hvem der ejer dem, vi har jo heller ikke ret til at eje en tiger, selvom en tiger kunne være en fantastisk potensforlænger :)

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 04-06-09 19:01

Min tamme undulat kan også blive agressiv

Nå, man arbejder på lov om snortvang gældende i alle byer så lokale politivedtægter tilsidesættes, det kommer så også til at gælde hofhunden, ellers må den gnave løs på Henriks druer i Caix, efter sigende egner de sig ikke til vin

Kamphunde bør forsynes med pighalsbånd, af den type med 10 cm lange syle indvendig, lige så snart de gør et kraftigt ryk bliver det deres sidste.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 04-06-09 19:17

LuffeA

du er slet ikke så dum LuffeA, er helt enig med dig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-06-09 19:28

Hmm, måske man også skulle anbefale, eller ligefrem påbyde, at agressive hunde holdes i kort snor.
Det vil sige at rullesnore ikke bør anvendes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-09 19:35

Man skal bare indføre rulleskøjtetvang......

PÅ HUNDENE

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 04-06-09 20:40

LuffeA

jeg tror ikke der findes rullesnore til de mest aggresive hunde, de er for tynde. gudskelov for det. det skal være som du siger kort snor i alle henseende. både overfor hund og ejer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-09 21:38

Ja - en FAST "snor" som på en blindehund....

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-06-09 22:22

Kan en hund ikke løbe løs under ejerens kontrol/opsyn og er nødt til at gå i kort snor - ja så er livet ikke noget værd og så kan hunden ligeså godt aflives. En hund der aldrig kan løbe frit omkring (under kontrol) bliver aldrig en glad og velstimuleret hund og så er det kun ejeren der har glæde af den og ikke en gensidig livsglæde....

Kongehuset bør have den smule respekt at holde hundene væk fra personalet, når hundene tilsyneladende er utrykke ved medarbejdernes nærvær. Jeg har ikke været til stede da hunden gik til angreb, så kan ikke udtale mig om hunden skal aflives....men noget er galt og så er spørgsmålet bare - hvem er den gal med....ejeren, hunden eller medarbejderen?

/Ampere

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-06-09 03:54

Selvfølgelig skal en hund have lov til at brænde energi af.

Men uanset om både hunden og ejeren er velafrettet kan vi ikke se bort fra det faktum at hunden er et dyr og derfor ikke kan tænke logisk over dens handlinger.
Et hundeinstinkt er at forsvare sit område og beskytte flokken, altså sin ejer, det giver tid efter anden angreb, uanset om den er blevet opdraget de første 11 år af sin levetid.

Fint at holde tigre eller løver som kæledyr, de kan også være ret kælne, men som et lyn kan instinkterne tage over.......og haps.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 05-06-09 09:48

Vi kan måske overfører LuffeA´s forslag med 10 cm. pigge på halsbåndet, til biler !!!!

Altså, INGEN sikkerhedsele til føren (ud med den) OG en kniv sat fast i rattet, pegende opad med spidsen mod føren..........
Så kører de pænt.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 05-06-09 10:20

Måske skal der svejses en stang på gaspedalen så dødsbilisterne ikke kan træde mere på pedalen end at den kan køre mere end 30 km. i timen

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 05-06-09 10:39

Citat
Et hundeinstinkt er at forsvare sit område og beskytte flokken, altså sin ejer, det giver tid efter anden angreb, uanset om den er blevet opdraget de første 11 år af sin levetid.

Nix - ikke altid. Hvis ejeren har gået til hundetræning, har han/hun lært noget om lederskab. Hunden vil derfor sjældent finde anledning til angreb i forventning om, at lederen tager ansvar for en situation, som kan opfattes som truende.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-06-09 20:29

Fra luffea

Citat
Men uanset om både hunden og ejeren er velafrettet kan vi ikke se bort fra det faktum at hunden er et dyr og derfor ikke kan tænke logisk over dens handlinger.

helt ærlig er det ikke jord forbindelsen, fra hundens halsbånd via snor og ud der er noget galt med,

Man høre også ofte og oftere at der er nogen, som får en øre - næse mm bidt af, af personer som ikke kan lide hinanden indenbyrdes, jeg spørger skal den som så gør det så aflives, Ja - Nej
oplysning: har gennemgået træning til at være løsgående,??

Luffea her er det ikke dyre indstinktet som gør sig gældende, hvad vil du så kalde det mellem to personer, ???

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-06-09 23:17

vic2000

kunne du ikke gøre den tjeneste at slå stave og grammatikkontrol til, du er lidt svær at forstå i dine indlæg.

per

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 06-08-09 11:21

Tak for svaret LuffeA.