/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Råd omkring Colville’s Glory
Fra : mari7anne
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 03-06-09 21:39

Jeg har nogle frø fra en Colville’s Glory og har problemer med, at finde en beskrivelse af, hvordan man skal håndtere såningen af dette meget smukke træ. Skal frøene ligges i vand nogle dage inden såning og hvilken jordblanding vil evt. være den bedste? Råd omkring dette smukke træ, vil blive modtaget med glæde. Har forsøgt at lede efter nogle blomster/plante forums, uden den store gevinst. Mange forums har næsten ingen medlemmer, eller også eksisterer linkene ikke mere. Derfor forsøger jeg nu at få nogle gode råd her hos Kandu's medlemmer.

P.s. Hvis nogen lige kendte et godt link til et planteforum af en slags, ville det også sprede glæde .
Helst nogle aktive med mere end 7 medlemmer....

Hilsen Marianne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-06-09 21:42

Jeg har et par gange skrevet hertil, og fået svar --- de er meget søde og hjælpsomme

http://www.kolding.dk/geografisk_have/0028299.asp

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 03-06-09 21:45

Hej

Sikke et flot træ det bliver

Prøv evt at kigge her

http://toptropicals.com/catalog/uid/Colvillea_racemosa.htm

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 03-06-09 21:46
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-06-09 21:48

Helt nemt at få den til at leve i DK, bliver det nok ikke, da den ikke tåler frost, og med den størrelse den kan få, så skal den beskæres for at kunne bo indendøre

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 03-06-09 21:49

Ja den kræver lidt varme, og så er den ret giftig åbenbart.

Et link til andet forum og beskrivelse:

http://zipcodezoo.com/Plants/C/Colvillea_racemosa/

Accepteret svar
Fra : ivanho01

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-09 09:15

Hej der er en i Danmark som sælger frø af disse buske/trær af colille`s glory du kan skrive til ham på mail Bjarne-h@ail.dk og få at vide hvordan du skal gøre.jeg ønsker dig god hel og lykke

Godkendelse af svar
Fra : mari7anne

Dato : 11-06-09 17:59

Tak for svaret ivanho01.