/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Salg af jagthunde
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 1370 gange
300 point
Dato : 03-06-09 15:44

Jeg har lige læst en salgsanonce vedrørende hundehvalpe på DJ hjemmeside, eller det vil sige der er en anden der reklamere for det
Kleiner Münsterländer hvalpe. - Bent Ballegaard, Løsning - 30-05-2009 20:43 - (0 svar)
Har du et ønske om at eje en stående jagthund af denne race, som indeholder nogle af de bedste avls linjer, som i generationer har været top placeret, men som også på praktisk jagt har vist, at de er dressurbare og dermed også gode familie hunde?
Så har du chancen lige nu – hvalpene er salgsklare om to uger. Se: www.horsia.dk eller ring til:
Henning A. Petersen

Nu er Knudsen også blevet hundehandler, eller formidler hedder det vel, men der er noget der undre mig og det er at Knudsen selv har købt hvalp et helt andet sted, trods han på forhånd godt ved at mini HAP har villet lavet det "fantastiske kuld" hvalpe længe, så derfor vil jeg lige klappe hesten.
Nu kommer så spørgsmålet, er det troværdigt? og ville du ved køb af ny jagthund ikke kontakte andre opdrættere for lige og se hvilken vej vinden blæser.
SHV

Accepteret svar
Fra : TheRealDeal

Modtaget 310 point
Dato : 03-06-09 15:51

Kære SHV

Jeg kan svare dig kort, man skal aldrig købe det første det bedste sted, opdrættere lover altid guld og grønne skove og det mig lidt betænkeligt at det er Bent Knudsen der annoncere for opdrætter og ikke opdrætteren selv, er denne opdrætter ikke medlem af DJ

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-06-09 16:07

Hvad er nu det for noget personfnidder?

Hvis man kender til det man kalder blodlinjer og linje avl og sætter sig ind i hvad det er man køber så er problemet ikke så stort.

Den hund jeg har nu er af selv samme linier, som den jeg tidligere købte hos HAP. Moderen til den er fra HAP og faderens linjer har HAP brugt før. Det ved en hver med lidt indsigt, men som sædvanligt fare hylerne ud med en halv vind. Hvorfor deres indlæg ofte er direkte fjollede.

At jeg ligger en annonce ind for HAP er allene for at hjælpe både ham og evt. hvalpekøbere om folk vil købe eller ej er op til dem selv, men muligheden er lagt frem og en ting er sikkert det er ikke hvalpe, som er avlet på linjer, som er ukendte eller hentet i Tyskland hos en avler, som man ikke kender eller efter linjer, som man heller ikke kender, så faren for at få en uheldig hvalp er ikke eksisterende. HAP har ALDRIG solgt en hvalp, som han har måttet tage tilbage. Det er ofte sket for andre ( skal jeg nævne navnet? )

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 03-06-09 17:46

Til bb1

Tillykke med din nye udnævnelse til hundeformidler. Det er altid meget spændende at skulle starte op med en ny hund og det er skam positivt når venner og bekendte er villige til at give en hånd med.
Det ser jo da også ud til, at opdrætteren "HAB" har gjort sig umage i valg af avlsmateriale - hatten af for det !
Men når du så påstår "at faren for at få en uheldig hvalp er ikke eksisterende", så er det den største løgn du kan forsøge at bilde sagesløse, måske førstegangs-købere, ind !!! Du kan ikke være sikker på nogetsomhelst i dit avslmateriale - det kan være der går flere generationer inden en evt. fejl dukker op, så lad være med at foregøgle at tingene hænger sammen som du beskriver. Din sidste replik med at det "ofte er sket for andre (skal jeg nævne navnet?)" - hvad antyder du med det ?? Er det endnu en perfid bemærkning der er på vej ?

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 03-06-09 18:04

Kære Bent Knudsen
Den artikel du har indlagt på DJ er mig noget uforstående

Citat
Kleiner Münsterländer hvalpe. - Bent Ballegaard, Løsning - 30-05-2009 20:43 - (0 svar)

At du har fået nul svar siger sig selv, men hvor kan din gode ven HAP ikke selv reklamere for sine hvalpe? er han ikke medlem af DJ?
Citat
Har du et ønske om at eje en stående jagthund af denne race, som indeholder nogle af de bedste avls linjer, som i generationer har været top placeret,

Det er at forgøjle tingene, hunde der har træg rejsning og som ikke har flere præmieringer bag sig en andre tophunde fra kenneler, der mindst er lige så velrenomerede.
Citat
men som også på praktisk jagt har vist, at de er dressurbare og dermed også gode familie hunde?

Jeg troede man gik på dressurkursus, for at den kunne bruges til jagt og ikke omvendt, man dressere da ikke en hund under jagt og fordi en hund ikke bliver brugt til jagt, kan det da godt være en god familiehund, det er dog den værste gang vrøvl du kommer med.
Citat
Hvalpene er salgsklare om to uger

Hvis det er så fantastiske hvalpe, var de allerede solgt på forhånd, det er nemlig hvalpe fra gode velrenomerede kenneler, så allerede her blinker alle mine advarselslamper
Jeg må give Prosten ret i at
Citat
Men når du så påstår "at faren for at få en uheldig hvalp er ikke eksisterende", så er det den største løgn du kan forsøge at bilde sagesløse, måske førstegangs-købere, ind !!! Du kan ikke være sikker på nogetsomhelst i dit avslmateriale - det kan være der går flere generationer inden en evt. fejl dukker op, så lad være med at foregøgle at tingene hænger sammen som du beskriver.

Du har lige nu og her på Kandu bevist, du ikke har ret meget forstand på hundeavl

The Real Deal

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-06-09 19:35

"Har du et ønske om at eje en stående jagthund af denne race, som indeholder nogle af de bedste avls linjer, som i generationer har været top placeret"

Hverken jagt- eller skødevovser skal være stående, det er rent dyrplageri hvis de ikke må ligge, sidde, gå eller løbe.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-06-09 23:54

Du har ret LuffeA Men det fatter personfniderne jo ikke. De kan kun gå efter manden istedet for efter bloden, der for kan de få lov til at debetatere med sig selv, så længe de ikke er seriøse.

Hvad drejer denne tråd sig egentlig om????

Selvom der er 0 svar kan kennel Horsia ved HAP da godt have fået endog mange henvendelser p.g.a. den og det var jo meningen. Den er under rubrikken køb/salg og ikke under ddebatten, så den kræver slet ikke noget svar, men igen det kan tomperne slet ikke fatte og provst hvorfor bruger du ikke samme navn, som tidligere ingen af dine eller hylernes navne er brugt på jagtformidling eller netnatur, så I har altså alle skiftet navne her inde også dig TRD...

Så stop Jeres klynken, når jeg fanger Jer i Jeres løgne.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-06-09 01:49

Jeg tror der er penge i skidtet.

Men hvorfor kun hundeformidler - som ellers er et godt tiltag?? Jeg synes Ballehyleren skal kaste sig over salg af vagtler til drivhusfolket. Der kan også falde lidt af til jægere med "stående" hønsehunde - altså uden moms, vel at mærke.
Men at købe en hund på anbefaling af Ballehyleren? Er du bims mand - nej!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-06-09 01:54

Hverken jagt- eller skødevovser skal være stående, det er rent dyrplageri hvis de ikke må ligge, sidde, gå eller løbe.

Det skrev Luffe.

Vidste du, at der også findes drivende hunde?? Dem finder man ofte i søer og langs kysterne - skulle jeg lige tilføje.
Det er ikke msrat, hvis de driver i bække, fordi de derved tilstopper vandgennemgangen.

Dovne hunde er altså "stående" og "drivende" racer.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-06-09 01:55

Der findes også "springere". Dem bruger man i høj vegetation, så man altid kan se hvor de er.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-06-09 06:02

Knudsen hold dig nu til emnet og svar på nogen af de ting du er blevet stillet. Hvis du formidler hundene, følger der så også et sæt drivhusvagtler med
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-06-09 08:02

Sandhedsvidnet- lille nold - har du ikke skrevet forkert adresse på dit indlæg?

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 04-06-09 08:43

Til bb1

Først skal jeg beklage, at jeg er kommet til at kalde opdrætteren "HAB" - det skulle vist være "HAP".

Dernæst vil jeg endnu engang forklare dig, at jeg ikke på noget tidspunkt har "optrådt" på hverken NetNatur eller Jagtformidling, ejheller med andre navne, så "skudt forbi" - igen !
Hvad andre debatører gør og ikke gør må de selv svare for, jeg står ved ovennævnte med god samvittighed, da man med ærlighed kommer længst - har du hørt den før ?
Men svar mig dog på det spørgsmål jeg stillede dig i din kommentar 03-06-09 kl. 17:46

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-06-09 11:39

Nej kære provst for du lyver jo. Du har deltaget i debatten på netnatur under et andet navn.

Hvordan kan du ellers skrive, at jeg ikke deltager i debatten der?

Du er efterhånden taget BUSTET i så mange usandheder i den korte tid du har deltaget her, så var det på netnatur eller jagtformidlings debat sider var du blevet helt ud for længst for uren trav.

Ligeledes så har jeg skrevet, at jeg ikke gider bruge tid på, en debat som kun handler om personfnidder og ordkløverri, dermed svaret på hvorfor jeg ikke svare på dine spørgsmål..

Jeg håber den er sivet ind på lystavlen nu ellers må du hellere få kontroleret ledningerne.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 04-06-09 13:11

Til bb1

Det er din frie ret at tro jeg lyver - det kan jeg ikke gøre noget ved ! Men fortæl mig så venligst, hvilket navn jeg har brugt, eller for at bruge ét af dine meget benyttede udtryk: Bevis det ! Jeg har ikke skrevet nogetsteds, at du ikke deltager i debatten !!!???? Men m.h.t. dine bemærkninger om, at jeg ville være blevet "helt ud for længst for uren trav" fra NetNatur og Jagtformidling, kan jeg blot nøjes med at konstatere: Du har jo prøvet det, samt karantæne fra andre debatsider p.g.a. løgnagtighed og en meget livlig fantasi !
Men hvor er det typisk for personer som dig - lige så snart du bliver bedt om at være saglig og seriøs, kammer du fuldstændigt over i det røde felt. De enkle spørgsmål jeg har bedt dig besvare, er blot nogle til dine egne kommentarer - du leverer selv "skytset" hver gang. Jeg har den største medfølelse med din familie, hvis du teer dig ligesådan hjemme !
Til slut vil jeg delagtiggøre dig i dét med ledningerne, som du mener skal kontrolleres: Ikke nødvendigt - som et moderne menneske lever jeg TRÅDLØST.

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-06-09 15:42

Du er efterhånden taget BUSTET
Tal dog dansk BalleKnudsen, men du kan jo godt lide at tale lidt fremmedsprog, da du har levet i udlandet i fleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeere år, jeg kan se på Netnaturs gamle indlæg at du på et tidspunkt brugte ordet and HAND bb1, her var du tilsyneladende også blevet international sprogjonglør på et tidspunkt var der en der formastede sig til at spørge til det din forkortelse, for han mente det var noget uforstående sludder, jeg skal da lige love for han kom på skolebænken igen for ikke andre skal lide denne tort, betyder and HAND (and hav a nice day)
Hvad er nu det for noget og kalde mig lille nold, hvem er det du hentyder til, men der kommer vel en svada fra dig på et eller andet tidspunkt
Jeg kunne godt tænke at vide hvorfor mini HAP din bonkammerat og medhjælper på Løvenholt ikke selv kan sælge sine støvlepudsere på DJ-hjemmeside, får du provision? ja ja lige børn leger bedst mine HAP, webmaster HÆ og dig selv, eller som i også bliver kaldt uden for referat, "De tre jyske musketere"
Som Provsten skriver så vil jeg nok lige stikke et par fingre i jorden inden jeg kontakter Knudsen og mini HAP, der er nemlig også mange andre, mindst lige så seriøse opdrætter i DMK
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-06-09 16:48

Hvem???

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-06-09 16:54

Hvor på netnatur findes Sanhedsvidnet?? altså er sandheden en løgn....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-06-09 07:08

Ovenstående to svar fra Knudsen bekræfter med helt klar tydelighed at han selv skulle få kontrolleret hans ledninger et råd han har givet til Provsten.
Nu er Knudsens ledningsnet ikke af den bedste kvalitet og det har det aldrig været, der har været adskellige kortslutninger, som så nødtørftigt er blevet "luset" sammen, men det ser vi her i hans skrift, tale og måden at formulere sig på, ikke er nogen god ide, det giver langvarige "driftforstyrelser".
Men nu til hundeformidleren Knudsen, som vil sælge hvalpe for, mine HAP hans tro væbner og adjudant på Løvenholt og som ikke er medlem af DJ, da han selv kan formidle hvalpene på deres hjemmside.
Lige børn leger som bekendt rigtig godt sammen og man behøver ikke være atomfysiker for at regne ud, hvordan "mesteren" og adjudanten sludre sammen, gud ved om de fortæller hinanden lige så mange "sandheder" som mester Knudsen gør her inde på Kandu, så lever disse to i en helt anden verden
Jeg har i et tidligere indlæg skrevet at mester Knudsen og hans "lystige svende" skulle til at lære og ride tølt på Islandske heste, det blev kun til ham selv og væbneren der tog sig sammen til at få ridetimer, det har nu stået på et stykke tid, men resultatet er ikke som forventet, især skydningen fra hesteryg er et stort problem.
Nu er der så blevet taget en beslutning at disse ridetimer ikke skulle gå til spilde, så derfor besluttede man at kastet øjnene på at deltage i en form for middelalderspil, det fik nu en brat ende, da de andre deltagere ikke ville lade sig diktere at mester Knudsen, selv om han var ny medlem.
Nu har mester Knudsen så besluttet at han selv vil genopfører Don Quijote på Løvenholt og med mine HAP som den tro væbner
Nu er det store problem, hvor finder man en passende rustning til den selvudnævnte ridder Knudsen og det vigtigste af alt en vindmølle. De vindmøller vi ser i dag er ikke lige af den type som den rigtige Don Quijote sloges imod, MEN nu har ridder Knudsen hørt at Dybbøl Mølle står og forfalder og skal renoveres, så derfor har han søgt om tilladelse til at udfører et angreb på den faldefærdige Dybbel Mølle inden den bliver sat i tip top stand.
SHV

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 05-06-09 11:01

Under henvisning til Sandhedsvidnets tråd om salg af jagthunde, er det fristende at komme med nogle gode råd til evt. interesserede købere på den annonce, som Ballegård har sat i DJ's medlemsblad. Ikke kun jeg undrer mig over, at opdrætteren HAP beder Ballegård om at sætte annoncen i bladet. Som jeg ser det, er det den værst tænkelige person (Ballegård) at henvise til -
manden aner ikke en pind om genetik, som jo fortæller om arvematerialets opbygning og funktion -
om reproduktion, som er grundlæggende træk for alle levende organismer, hvor det karakteristiske er, at afkommet ligner forældrene, men ALDRIG er nøjagtig magen til !! De primære felter for genetikken er ARV, hvor afkom ligner deres forældre, og VARIATION, om arvelige forskelle mellem afkom og forældre samt afkom imellem !!!
Med alt dette vil jeg sige, at hvis man parrer 2 hunde, hvor både han og tæve er frie for en bestemt sygdom, er man ikke sikker på at afkommet ikke vil udvikle eller bære sygdommen videre !! Derfor er det noget forfærdeligt vrøvl når Ballegård påstår, at "faren for at få en uheldig hvalp er ikke eksisterende". Når han så samtidig skriver, at "HAP ALDRIG har solgt en hvalp som han har måttet tage tilbage" - så kan jeg kun betegne Ballegård som en hundehandler i ordets værste betydning !

Derfor kan jeg kun opfordre potentielle hvalpekøbere til at finde en anden seriøs kennel.

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-06-09 12:12

Hej Provst

Du har fat i noget af det rigtige, Knudsen er det man kalder KENNELBLIND og dermed mener jeg han kan kun se alle de andres fejl.
Jeg giver ikke fem flade potter p.. for hans ævleri om mini HAPs køkkenopdræt, deres linie og til dels sammenbragt fætter og kusine avl, er netop grobund for opblomstring af farlige genetiske fejl, som er svære at komme af med.
SHV

OBS

Der er lige tikket ef fax ind fra Reuters Bureau at ansøgningen fra ridder Knudsen om angreb på Dybbøl Mølle med lanse og hellebart er blevet pure afvist, da man frygter yderligre skad på møllen, MEN man har derimod givet lov til at Knudsen må skyde på Dybbøl Mølle med riffel, da man ved at han ikke kan ramme en ladeport:DD), det har han da enda selv skrevet?-( alle cal. må anvendes sel cal 557 T-REX:-V
http://www.youtube.com/watch?v=LD-KaUl_olo

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-06-09 17:26

Kære Bent Knudsen

Det ser ikke godt ud med din viden angående hundeavl, men hvad mener du egentlig med denne bemærkning
Citat
så I har altså alle skiftet navne her inde også dig TRD...

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-06-09 19:31

Får man rabat i en hundehandel, hvis man er emdlem af DLS?????

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 05-06-09 22:47

Kære Tonganeser.

Det var da et meget modigt spørgsmål at stille, når man kender lidt til personkredsen omkring hadet til og om DLS.
Desværre tror jeg at alt håb er ude når man formaster sig til at have en anden mening end "flertallet" , så ingen rabat, medmindre du kan fremvise en stak meget brugte jyske dolares efter mørkets frembrud !! - Det siges at det bestemt virker fremmende på processen !

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-06-09 23:05

Hvor er det hyggeligt, at I kan debattere indbyrdes - når nu ikke andre vil - typisk..
Håber I hygger jeg med Jeres vrøvel.....

Jeg fik lavet meget oppe på jagtgården i dag. Så også de tre hjorte en hind og fik en god snak med nabojægeren. Han havde chance til buk, men ville ikke skyde den, for den var for lille i opsatsen.
En god nabo at have, men han er heller ikke medlem af roklubben.
Det er HAP heller ikke han er formand for SHJ under DJ

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-06-09 00:21

Fine forbindelser du har. Det er altid rart, når en sand bondejokker, som du, hele livet har forsøgt at skjule sit sande jeg og nogle temmeligt svage evner.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-06-09 00:57

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-06-09 06:38

Det er HAP heller ikke han er formand for SHJ under DJ
Knudsen SHJ er ikke under DJ og mini HAP afløste dig som formand, fordi du blev smidt udmen at mini HAP så har afløst dig, så behøver det ikke at fremme kvaliteten af formandskabet
Jeg kan se du har lært at vente med at skrive til kl.2300, så vi kan se du har "været på bukkejagt" på Løvenholt, men nu mener jeg da du skal fortælle om den lille buk du har skudt
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-06-09 08:47

Mod usandhed og løgne kæmper selv guderne forgæves.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 06-06-09 09:01

Nu har man set forkortelsen SHJ to gange - hvad står det for? Er det "Samlede Hundehandleres Jagtklub" ? Er det en underafdeling af DJ med behørig tilskud a la Danida hjælpen i Afrika ?
Er du, Sandhedsvidnet, sikker på, at SHJ ikke er under DJ - mønstret passer jo godt nok med snablen i DJ's pengekasse? Når man påtænker hvem den oprindelige formand var, som naturligvis blev smidt ud, ja så er alt muligt !
Eller er det måske forkortelsen for "Samarbejdende Hestehandleres Jagtforening", hvis fornemste formål er at tvinge alle typer heste til at lære den specielle islandske gangart tølt, som skulle være en yderst behagelig måde for specielt lykkeriddere, der med riffelskud fra ryggen af krikkerne skal forsøge at ramme vindmøller i bevægelse, helst som spidsskud ? Og uden forstyrrende kamera !!

Hvem kan og vil svare ?

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-06-09 09:50

Mod usandhed og løgne kæmper selv guderne forgæves.
Jeg har også i det her tilfælde guderne på min side, men hvis du mener det modsatte, så tag lige og fortæl os HVORFOR du "gik"
Og nu mener jeg det er på tide du kommer med en uddybende forklaring på, at mini ´HAP hundene er fejlfri og sunde
SHV

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 06-06-09 09:56

Kære Bent Knudsen

Den 03-06-09 15:51 stillede jeg dig en række spørgsmål, dem må du godt svare på, men hvis det er for stor en mundfuld eller ikke kan overskue de mange spørgsmål, kan jeg godt gøre det nemmere for dig.
Hvis de hvalpe er så fantastiske, hvorfor er de så ikke allerede solgt, det er hvalpe ellers fra velrenomerede kenneler

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-06-09 10:47

"Du er efterhånden taget BUSTET" - skriver Ballehylet i en af hans tidligere skraldeposer til offentligheden.
Det er ganske morsomt - det her. Det er en kendt sag, at Ballehylets forhold til dansk retskrivning er som at sætte ild til en krudtugle, og derfor benytter Ballehylet enhver chance for at brillere med sit kendskab til udenlandsk sprogbrug.
Men det kan han squ ikke engang finde ud af. Et ord=1 fejl, idet det faktisk skal staves BUSTED. Det er edermagemen godt gået - Bent Vagtelfänger.

Som hundeformidler kan Ballehyleren heller ikke finde det rette ben at stå på.

"Knudsen SHJ er ikke under DJ og mini HAP afløste dig som formand, fordi du blev smidt ud".

Er der andre fine referencer - Ballehyler??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-06-09 10:58

Lidt nyttig læsning til den sproglige tornado - Bent Ballehyler:

MTV | BUSTEDHAR DU NOGEN SINDE VÆRET TIL EN ULOVLIG STRANDFEST, ELLER ER DU BLEVET TAGET MED BUKSERNE NEDE? 'BUSTED' ER REALITY-PROGRAMMET, HVOR UNGE BLIVER 'BUSTED' OG ...

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-06-09 12:18

Tak for svaret TheRealDeal. kortere kan det ikke beskrives
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-06-09 16:30

Hygger I Jer med jer selv lige som dem der ingen kæreste har?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-06-09 16:42

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-06-09 18:15

Husk at tage briller af ellers falder de af næsen......