/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
lærred med bred kant - 12x12cm
Fra : mulle-mor
Vist : 1679 gange
100 point
Dato : 03-06-09 14:11

Hej.

Jeg skal bruge nogle små lærreder - helst 12x12 cm - eller 15x15 cm kan også bruges. De skal være med ca. 4 cm bred kant, dem der ikke behøver en ramme. Jeg har ledt flere forskellige steder på Google, men kan ikke finde nogle.
Jeg har haft nogen, som jeg tror, jeg engang har købt på tilbud i Bilka - måske. Nu kan jeg ikke finde dem nogen steder.
Kan en eller anden hjælpe mig???

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-06-09 14:22
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-06-09 14:22

De har haft nogle hos Søstrene Grene.

Prøv evt. Fakta, Panduro, cchobby, Art de Voss.

Google evt. på "Hobby"

Hanne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-06-09 14:23
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-06-09 15:41
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-06-09 15:50

Jammen, HelleBirgitte

Osse de tykke?

Hanne

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-06-09 16:36

Citat
Osse de tykke
Prøv at klikke på billedet af de lærreder, så kan du se, at de er med bred kant. De er bl.a. beregnet til ikoner, som jeg ved mulle-mor laver

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-06-09 17:03

Ahaahhh sorry

Hanne

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 03-06-09 17:50

Hej alle.

Tak for svar - vil til at kigge på dem. Men - dem Helle Birgitte siger fra Creativ Hobby, dem har jeg set. Jeg har ringet og spurgt, og damen ved telefonen sagde, at de var almindelig tykkelse - ikke ca. 4 cm - selv om det ser sådant ud på billedet. Jeg går ud fra, at hun ved, hvad hun snakker om.

Vil lige kigge på alle de andre svar.

Ja, det er til små ikoner. Jeg har lavet nogle med tre i en serie, og nu har jeg brugt mit lager.

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 03-06-09 18:16

Jeg har været inde og kigge på Kreativ Hobby igen. Det ser da godt nok ud til at lærrederne er dybe. Jeg må vist ringe igen i morgen, for at høre om hende jeg talte med, vidste noget om det.

Har kigget på de andre forslag. Jeg har fundet et par steder med 15x15 - og de kan da bruges. Men jeg vil helst have 12x12. Har også fundet 10x10, kan måske også bruges.

I hvert fald - tak for alle svar.

Jeg venter lige med at dele points ud, til jeg ser, om der kommer det helt perfelte svar.

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-06-09 18:17

Hej igen mulle -

Nu har jeg fundet malerlærred, 15x15x4 cm - håber du kan bruge dem

http://www.cchobby.dk/product/11097-4504-206360/Malerlærred-15x15x4-cm-5-stk.html

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 03-06-09 18:20

Tak Helle Birgitte.

Jeg venter lige og ser, om der skulle komme et bud på 12x12. Til det jeg bruger dem til, så er 12x12 det perfekte mål.

Mulle

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-06-09 19:10

Nåååhh, ti hi - så havde jeg jo ret, HelleBirgitte

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 04-06-09 09:50

Jeg har lige snakket med Kreativ Hobby igen. De har kun de smalle lærreder i 12x12. De har haft de dybe, men det er et stykke tid siden, og hun ved ikke, om de får igen.

Så altså - hvis ikke der er en, der kommer med et godt bud - så må jeg købe 15x15. Dem ved jeg så, at de har haft ved Søstrene Grene i Hjørring, hvikket kun er ca. en halv time fra, hvor jeg bor.

Men jeg lader lige spørgsmålet stå åbent, hvis der skulle være en, der ved, hvor jeg kan få 12x12.

Tak foreløbigt.

Hilsen
Mulle.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-06-09 10:24

Det er så irriterende, når man ikke kan finde lige det man skal bruge

Kunne alternativet evt være disse brede lærreder 10x10, dybde 36mm

http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=190140

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 04-06-09 11:46

Hej Helle Birgitte.

Ja, det er en mulighed. Jeg har selv været inde og se hos Panduro, og har faktisk set flere forskellige, som jeg kan bruge. Der er også nogle med lidt "skæve" kanter også dybe. Men de er i str. 20x20 - hvilket måske også kan bruges. Der skal jo gerne være lidt at vælge imellem.

Jeg skal til Ålborg næste lørdag - mine 4 små børnebørn skal medvirke ved et stort danseshow - så jeg har tænkt, at jeg lige skal en tur omkring Storcentret og handle hos Panduro.

Men 12x12 det var bare en god størrelse - ikke for små og ikke for store.

Jeg vil lige se, om jeg ikke kan maile dig et billede af, hvad jeg har lavet med de små lærreder. Det er noget andet, end hvad jeg plejer, og alligevel er teknikken den samme.

Ellers går det faktisk rigtigt godt med at være kreativ. Jeg har solgt en hel del denne måned - nu kommer turisterne jo også.

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-06-09 12:53

Jeg håber, du finder de rigtige lærreder i Ålborg. Jeg vil meget gerne se, hvad du nu er igang med nu

Jeg har haft åbent i galleriet hele pinsen, haft rigtig mange besøgende og et godt salg... Det er dejligt at en ny sæson er startet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-06-09 18:11

Weeeeeeeeeee! Er I også kreative?

Må jeg godt se, hvad I laver?

I kunne jo tage et smut ind på www.hannes-menageri.dk og se lidt af mit

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-06-09 18:42

Hej Hanne/Camillemoster har sendt dig en pm

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-06-09 18:43

Camillemoster ups Camillasmoster

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 05-06-09 00:29

Hej Camillasmoster.

Jeg har lige kigget din hjemmeside igennem. Hold da helt op. Du er da bare kreativ. Jeg bliver helt ked af, at jeg har givet mit gamle dukkehus væk, da mine piger fik børn, og de kun ville have Lundby dukkehus. Jeg skulle have gemt "det gamle skrummel", og lavet det ligeså fint, som du har lavet dit. Men man kan jo altid være bagklog.

Jeg har lige sendt dig en privat besked med links til mine hjemmesider.

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 05-06-09 00:34

Og hvad så - kommer der ikke snart et bud om, hvor jeg kan købe 12x12 lærred med dyb kant?????????? - jeg vil så gerne have nogle.
Der må da bare være en eller anden, der ved, hvor jeg kan få fat i dem!

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-09 07:19

Prøv evt at kontakte Skinnerup Rammer, jeg har handlet med dem engang, meget meget flinke
Citat
Ønsker du andre str. end de viste, send os en mail med str. og vi vil straks maile en pris tilbage. Ved specialstørrelser er leveringstiden 8-12 dage.

http://www.skinneruprammer.dk/shop/malerlaerred-opspaendt-14c1.html

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 05-06-09 10:34

Jeg prøver at ringe til Skinnerup på mandag - tak for det.

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 08-06-09 11:42

Har lige snakket med Skinnerup, som vil udregne en pris. Den afhænger så af, hvor mange jeg vil købe.

Jeg har bare på fornemmelsen, at de måske bliver for dyre. Jeg bruger dem jo til en serie på 3, og der er en bestemt pris, man kan tage for det. Men nu må vi se.

I hvert fald er jeg blevet enig med mig selv om, at Helle Birgitte får mine points. Hun ledede mig også på ved til Panduro. Dem kender jeg nu i forvejen, men måske kan jeg finde noget spændende der, når jeg kommer til Aalborg på lørdag.

Det var nok det, jeg fik ud af min eftersøgning efter 12x12 lærred med 4 cm dyb kant. Jeg er selvfølgelig stadig åben for forslag - enten her eller på min mail. emmering@gmail.com

Mange hilsner - og tak for alle forslag,
Mulle

Godkendelse af svar
Fra : mulle-mor

Dato : 08-06-09 11:44

Tak for svaret HelleBirgitte.

Nu må jeg se, hvilken pris Skinnerup kommer med. Ha' en god dag.

Hilsen
Birthe/Mulle

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-06-09 12:36

Tak skal du ha´

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-06-09 13:02

mulle-mor - pøj pøj

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 10-06-09 22:57

Vil lige tilføje, at jeg har fået en pris fra Skinnerup Rammefabik. Prisen er 56,25 pr. stk. incl. moms ved køb af minimum 60 stk. + fragt/levering kr. 250,00.
Så det har jeg opgivet - det bliver alt for dyrt. Nu håber jeg, at jeg lige pludselig en dag ser et tilbud på de samme rammer til en billig penge. Jeg ved, at dem jeg har haft ikke har kostet så meget.
Ellers - ha' en god dag allesammen.
Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-06-09 04:32

Dét er skisme dyrt!

Jeg vil holde øjnene på stilke efter dem.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 11-06-09 11:51

TAK FOR DET.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-06-09 16:54

Velbekomme, mulle-mor

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-06-09 01:42
Kommentar
Fra : Camillasmoster