/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
1 menu til mange sider
Fra : ajohansen
Vist : 693 gange
200 point
Dato : 03-06-09 13:16

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at lave en menu, hvor jeg jeg kun skal rette menu en sted, i stedet for at skulle ind på alle 100 sider for at ændre/tilføje menupunkter.

Men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det?

Er der nogen som har en ide eller en henvisning (gerne på dansk)?

//ajohansen

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 03-06-09 13:33

Næ,ee ikke lige her, for her er det jo ikke andet end en flok amatørre. ok der ernogle som skiller sig ud
så det er jo nok en af dem du skal have fat i, men-- men skal der bruges noget over 6 så stoffer festen nok, vil jeg tro, og så specielt når du har et ønske at det skal være dansk nej-nej

Citat
Er der nogen som har en ide eller en henvisning (gerne på dansk)?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-06-09 13:45

Tricket kunne på en simpel måde være sådan http://www.webdesign101.dk/navigation/navigation-2.php eller lave en menu vha. CSS som du også kan finde på webdesign101.

Skulle jeg selv lave en menu til mange sider ville jeg lave det i Flash hvor flash-filen swf bliver loadet ind på hver side, men skal den rettes så gøres det i grundfilen fla dvs. rettes et sted.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 03-06-09 13:46

Hvis du kan bruge frames og bare loade den samme menu i den ene frame.

Hvis du bruger f.eks. Stones til at lave din kode i, får du rigtig god hjælp mens du koder. (dansk hjælp

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 03-06-09 15:05

<vic2000> på engelsk kan også bruges men det går immervæk hurtigere på dansk i hvert fald for mig. Selv amatører kan altså lægge guldæg .

<berno82>Jeg vil helst undgå frames. jeg bruger stones til stylesheet.

<bentjuul> jeg vil se nærmere på dit link og så håbe at det er noget jeg kan bruge.

//ajohansen

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 03-06-09 18:23

Du kan bruge iframe, (tror jeg nok det hedder), eller hvis serveren understøtter det bruge SSI, eller endda php til det.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-06-09 19:22

Hvilket program bruger du?
Har du allerede oprettet de 100 sider?

Jeg bruger Kompozer og arbejder med stile - på den måde er en del af alle sider det samme, bla. menuen.

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.php

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-06-09 19:27

Jeg har lavet det på min hjemmeside vha. PHP. Kun selve menuen er i PHP, resten er ren html/css. Det er ret simpelt.

Man laver en menu funktion, der viser menuen:
Kode
<?php
function topmenu($actual)
{
if($actual == "Home")
print '<a href="index.php" class="topmenu"><b>Home</b></a>';
else
print '<a href="index.php" class="topmenu">Home</a>';
if($actual == "CPP")
print '<a href="cbeginner.php" class="topmenu"><b>C&amp;C++</b></a>';
else
print '<a href="cbeginner.php" class="topmenu">C&amp;C++</a>';
if($actual == "Wain")
print '<a href="wain.php" class="topmenu"><b>Wain</b></a>';
else
print '<a href="wain.php" class="topmenu">Wain</a>';
}
?>

Og du kalder funktionen med:
Kode
<?php
include ("topmenu.php");
topmenu("Home");
?>

Du kan se det færdige resultat her: http://damb.dk/

Det kræver naturligvis at din webhost understøtter PHP, men det gør de fleste.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 03-06-09 20:24

Kode
Jeg kunne godt tænke mig at lave en menu, hvor jeg jeg kun skal rette menu en sted, i stedet for at skulle ind på alle 100 sider for at ændre/tilføje menupunkter.

HVIS ? du mener at dine sider er''trælse''
SÅ LAV DINE LINKS som / åben LINKS og brug koden / **target**

Så åbner alle links sig i et NYT browser_vindue, som skal lukkes ned for at
komme tilbage til (HOME/ din forside/ START)

Citat
<p><a href="http://" target="_blank" title="FLERE GØGEUNGER">http://www.kandu.dk/spg136546.aspx</a></p>

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 03-06-09 20:30

SÅ LAV DINE LINKS som / åben LINKS og brug koden / **target**

OG DEN SKAL SELFØLGELIG // stå som (BLANK)

Mangler du programmer til det, FINDES de i ``hopetal`` på nettet.
Hvis det skal se rimeligt pænt ud, koster det som regelt.

Men kan anbefale (Sothink)_?= søg selv på Google.
PM_er modtages et /1 par timer

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 03-06-09 20:32

Citat
Du kan bruge iframe,

Selv har jeg INTET imod den form for ? opdeling.

MEN ikke alle browsere, understytter den form.

FOR ikke, at NÆVNE virus-programmer /

Kommentar
Fra : simonsj307

Dato : 26-06-09 23:34

Du kunne også lave en separat php-fil, hvor du koder menuen i almindelig html, og derefter tilføje den til alle siderne med php include-funktionen.