/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Briani Registreringsbase
Fra : olefabricius
Vist : 749 gange
200 point
Dato : 08-04-03 21:56

Gider du ofre tid på at forklare mig hvorfor i alverden man skal ind at rode i regedit for at install - afinstall et simpelt pogram som Norton Anti.Jeg spørger fordi jeg selv har install-afinstall utallige pogrammer igennem årene og aldrig har haft behov for at gå i reg basen,har kunnet klare mig med afinstall derefter søg mapper og slette evt rester,men jeg har måske været heldig.Jeg forstår bare ikke det er nødvendigt at splitte PCen ad for en simpel operation.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : als

Dato : 08-04-03 22:03

Hej olefabricius. Lige netop Norton antivirus har en kæmpe stor evne til ikke at afinstallere sig selv fuldt ud, desværre. Jeg har som dig også installeret og afinstalleret et væld af programmer i årenes løb uden konflikter, men ikke sådan med Norton, som jeg også har haft. Alle de rester Norton lader ligge skaber konflikter og især hvis du installerer en ny virusscanner bagefter. Dette er alle simpelt hen enige om, og det er Nortons store svaghed, for ellers er det et udmærket program. Men det som briani siger er altså helt korrekt, selv om Symantec helst ikke vil have at man fortæller dem om det. Du behøver ikke at gå ind i registreringsdatabasen, men kan f.eks. downloade regcleaner. Den kan også fjerne rester.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 210 point
Dato : 08-04-03 22:26

Hej ole
Jeg tror du fik svaret på dit spørgdmål her omme ved spørgsmål
http://www.kandu.dk/dk/spg/13640
men ellers så ligger norton sig alle steder
så få at fjerne den helt så er man nød til at gå ind i sin regi og fjerne diverse rester af norton.
Eller måske bruge regcleaner som als forslår.
Jeg kan da godt fortælle hvorfor symantec ikke fortæller sådan noget.
når man køber Norton Antivirus,så høre der som regel 366 dage gratis live update med,men efter de 366 dage må man pænt betale,
men så sletter man bare sin Norton antivirus som jeg har beskrevet,og instalerer den igen,så har man på ny 366 dage gratis live update,måske ikke helt lovlig.
håber det var svar nok Ole
Mvh Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-04-03 01:20

Hej Ole

Jeg kender selv et par stykker, som har haft store problemer med Norton Antivirus
efter at have afinstalleret det. Så ingen tvivl om, at det er rigtigt.

På min computer er det blot ikke noget problem. Jeg har ved flere lejligheder
geninstalleret Norton Antivirus oveni efterladenskaberne fra den forrige installation,
og det har fungeret strygende.

Faktisk troede jeg, det var, fordi jeg kører WinME, men det kan jeg se, at Katrin
- i det spørgsmål, Brian linker til - også gør. Så det kan åbenbart ikke være forklaringen.

Men måske er det med Norton, som det er med WinME: Enten er det århundredets
dårligste opfindelse - eller også er det den bedste.

På min computer er de begge to så venlige at opføre sig, som om det sidste var
tilfældet. Men hvorfor aner jeg ikke.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-04-03 02:14

!!!! simpelt pogram som Norton Anti """"
det er da ikke så simpelt som du tror

se lige her
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ent-security.nsf/docid/1999111609485148
--------------------------------------------
og så lige dette
det er en af grundene til vi bruger mcafee
http://www.mcafee.dk/item.php3?id=200303241340

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 09-04-03 08:16

technet
Jeg undskylder ordopstillingen,det var indstall af Norton fra cd rom jeg havde i tankerne
Jeg har selv besvær med en printer install jeg tilsyneladende ikke kan få fjernet helt,derfor min interesse.
Mvh Ole

Godkendelse af svar
Fra : olefabricius

Dato : 09-04-03 08:18

Tak for svaret briani.