/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Grillet ananas med marcipan
Fra : Fynboerne
Vist : 2369 gange
100 point
Dato : 02-06-09 08:23

For nogle år siden, grillede jeg ananas med marcipan, men kan ikke huske, hvordan jeg gjorde. Det var en bekendt der har spurgt mig om opskriften og nu kan jeg ikke huske den. Jeg har søgt efter den på nettet, men har kun fundet ud af, at jeg havde opskriften fra en reklame fra Super Bedst. Jeg kan ikke finde opskriften. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-06-09 08:33

Mon du selv har ændret lidt på opskriften?? byttet banan ud med ananas

http://www.superbest.dk/scripts.php?AdunCall=RecipesModule.RecipeAction.ShowRecipe&AdunUserAgent=HTML&AdunUserAgent=HTML&AdunArgs[id]=25

Du kan finde flere opskrifter her

http://www.superbest.dk/ under opskrifter, scrol ned til desserter

Accepteret svar
Fra : tezt

Modtaget 110 point
Dato : 02-06-09 08:34

(4 personer)
8 tynde skiver frisk ananas
75 g reven ODENSE Ren Rå Marcipan
2 spsk. kokos kaffesirup eller akacie
honning
1/2 dl kokosmel
Tilbehør: en god is eller frisk frugt

Skær 8 tynde skiver af en frisk ananas. Fjern skrællen og
stokken i midten. Læg ananasskiverne sammen 2 og 2 med
reven ODENSE Ren Rå Marcipan imellem. Fordel sirup på
toppen af de fire sandwich og drys med kokosmel. Grill de
fire sandwich direkte på grillen ca. 6 min. under låg til de bliver
gyldne. Pas på de ikke brændes. Server de friske grillede
ananassandwich straks sammen med vanilleis eller frisk frugt.

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 02-06-09 08:34

(4 personer)
1/4 frisk ananas
150 g ODENSE Ren Rå Marcipan
Kakao
Tilbehør: en god is eller frisk frugt

Del en frisk ananas i fire både. Tag en båd og skær 10-12 snit.
Husk skær ikke igennem og lad skrællen være på, da den er med
til at holde på ananassaften. Skær 10-15 skiver ODENSE Ren Rå
Marcipan og fordel dem i ananasfolderne, så en bue opstår.
Overskydende marcipan presses ind eller skæres fra. Sæt ananasbuen
i en foliebakke og drys med kakao. Kom det på en
uglaseret klinke på grillen i ca. 15 min. under låg, så vil den blive
sprød og lækker. Server ananasbuen som vist i skiver med is.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-06-09 12:13

Her er mange opskrifter at søge på:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/index.php

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-06-09 16:11

Til Nordsted1.
Jeg har ikke byttet noget ud, da jeg ved, at opskriften var med ananas.
Mon jeg har fundet opskriften fra en anden forretning end Super Bedst?
Den fra tezt, kan lyde lidt som den jeg lavede, men jeg mener bare ikke, at det var to skiver som var lagt sammen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-06-09 19:37

Fy fan en kaloriebombe

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 03-06-09 13:01

Tak for svaret tezt.

Det må have været den opskrift jeg brugte, ellers bliver det bare den jeg bruger nu.