/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Downloade font = Scriptina
Fra : ingelein
Vist : 724 gange
50 point
Dato : 01-06-09 17:31

Hej
Jeg er åbenbart for dum til at downloade en Scriptina Font. (Behøver ingen kommentar )På nettet er der flere, men det forekommer mig at jeg på en anden PC har downloadet fra dette sted:

http://www.1001freefonts.com/scriptina.php

(Jeg har Win XP SP 3). De bliver downloadet som zip. filer, men jeg kan ikke få dem extractet ordentlig. Hvad er proceduren, når jeg skal unzippe? Troede i grunden at XP versionen gjorde det selv.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-09 17:54

Du skal udpakke den til c:\windows\font, så skulle det virke

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 01-06-09 18:03

Ja ellers bare hente dem som du har gjort. Udpak dem og inde i Windows under Fonts, højreklikker du et tomt sted og vælger Installer ny skrifttype, klikker diug frem til hvor du har gemt den og siger installer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-09 18:11

Nemlig Fijala - Kontrolpanel - Skrifttyper, klik på Filer og Installer ny skrifttype - efter at zip filen er pakken ud

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-09 18:37

Nemli', men hvis man udpakker direkte til c:\windows\fonts, så bli'r font'en også installeret

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-06-09 18:37

Hej igen
Gør jeg noget forkert, når jeg i mit Zip program peger på filen så den bliver blå og vælger extract på menulinjen???? Herefter åbner Windows font mappen og jeg gemmer i den. Men det virker tilsyneladende ikke.

Jeg bruger JZip programmet. Men ville hellere bruge Winzip, men jeg har åbenbart opbrugt mine prøvedage.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-06-09 18:42

<Det burde være godt nok som du gør. Jeg bruger Winrar til at udpakke, men det er hip som hap hvad man bruger. Prøv at udpakke den et andet sted, fx. på skrivebordet og så prøv den anden metode ved at installere en font, som jeg tidligere beskrev

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-09 18:50

Eller åbn filen og brug "Træk og Slip" metoden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-09 18:55

7zip er gratis og mindst lige så god som Winzip: http://www.filehippo.com/download_7-zip/ i indstillinger sætter du markering i alt, så kan du håndtere alle slags pakkede filer

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 01-06-09 19:56

Tak for svaret Fijala.

Jeg har fået det til at virke. Problemet var fil nr. 2, som hedder Scriptina - alternate. Den gav noget mærkeligt noget - hov, jeg tror forresten at den skrift har nogle dobbeltbogstaver, som bliver pænere end hvis man skriver to almindelige bogstaver efter hinanden. Right????
Mange hilsner og tak
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-09 20:00

Velbekomme, det var så lidt