/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
køb af kamera..
Fra : Rosalil
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 31-05-09 18:43

Jeg er blevet tilbudt et Nikon coolpix s700, for 1800 kr. Prisen er der ikke noget i vejen med, er sikker på tilbuddet er rimeligt.

12,1 megapixel - 3x optisk zoom - 4x digital zoom - secure digital - 2,7 LCD.........
Øhhh, siger jeg bare, forstår ikke hvad det betyder.

Jeg har ingen forstand på cameraer og hvad de kan og hvad de skal, og hvordan man finder ud af det. Jeg tænker bare hvis man kan få et kamera til 1000kr. hvorfor så give 1800k.

Mine tanker om hvad jeg gerne ville have et kamera til står ikke helt mål til det kamera jeg har råd til. Men der skal ikke være den store forskel på hvad man kan se på kameraet og hvad man får ud på papiet. Altså der skal være en god opløsning. Jeg ved at jeg tit har haft lyst til at tage billeder af meget små ting, og ved også at det kan dette kamera ikke.

Kan I give mig nogle tips og råd? Er dette kamera bedre end et andet til færre penge? Eller stiller jeg de helt forkerte spørgsmål, hvis jeg gerne vil blive bare lidt klogere?

Med venlige solskins hilsner
Rosalil

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-09 18:44

Det er vel ok.
4x digital zoom er ikke en skid værd

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-09 19:03
Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 31-05-09 19:05

Teil

Jeg er mere interesseret i dine argumenter. Men ellers tak for din respons.

Jeg ved at Panasonic DMC-T23 kan mere af det jeg synes er sjovt, har set nogle billeder taget med det, men kan jeg som fotografisk analfabet bruge det?
Kan heller ikke finde priser på det, kan det overhovedet købes her hjemme?

Rosalill

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-09 19:12

Jeg er ikke sælger og argumenterer derfor ikke

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 31-05-09 19:21

nå, så.......

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 31-05-09 19:32

Du har tit haft lyst til at tage billeder af små ting...så glem alt om det Nikon coolpix.

For det kan kun zoome 3 gange optisk......den digitale zoom er helt overflødig, for det forringer billedkvaliteten betydeligt at bruge den.

opløsningen (megapixel) fortæller heller ikke noget om billedkvaliteten, for den afhænge af hvor stor billedsensoren som sidder i apparatet er.

Og i et coolpix er det en meget lille ccd-sensor, hvor der bliver proppet en masse små pixler på, og det forringer....apparatet ville levere bedre kvalitet hvis det eks,. kun var på 5 megapixel med den sensor.

2,7LCD det er størrelsen på skærmen, altså 2,7 tommer målt diagonalt.

Nej, det coolpix er efter min mening ikke bedre end mange andre billigere apparater....du kan eks få et Canon Ixus til billigere penge, og det vil jeg mene er bedre.

Men igen ingen hjælp hvis du vil tage billeder af små ting, for de andre apparater i de prisklasser kan også kun zoome 3-4 gange.

Men hvis du vil ofre lidt mere, så kan du få apparater der kan zoome 18-20 gange, og så kan du tage billeder af små ting, kan jeg garantere dig for....

Et eksempel på et knaldgodt apparat med 20 gange optisk zoom:

http://www.pricerunner.dk/pi/29-1155190/Digitalkameraer/Canon-PowerShot-SX10-IS-Black-Produkt-Info

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 31-05-09 22:18

Tusind tak for hjælpen, og det foreslåede kamera er ikke meget dyrere.

Godkendelse af svar
Fra : Rosalil

Dato : 31-05-09 22:19

Tak for svaret dova.