/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fuldstændig systemgendannels
Fra : zebra_fisk
Vist : 653 gange
50 point
Dato : 31-05-09 17:23

hej...
jeg har en bærbar HP med windows vista home basic som er begyndt at vise rigtig mange mærkelige fejlraporter og sige at windows muligvis er forfalsket vilket jeg ved det ikke er.
Så tænkte på at lave en fuldstændig systemgendannelse, men fik aldrig lavet en sikkerhedskopi af mit system så tænkte på om det kan lade sig gøre på anden måde eller om jeg bliver nødt til at købe helt nyt styresystem.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-05-09 17:25

Tryk F11 under opstart, så starter du recovery. Det gøres når HP logoet vises.

Kommentar
Fra : zebra_fisk

Dato : 31-05-09 20:07

Er godt klar over hvordan man kører en systemgendannelse.
problemet er bare at jeg aldrig fik lavet en sikkerhedskopi så har ikke noget at gendanne fra

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 31-05-09 20:28

hejsa du skal alligevel gøre det, for din vista laver selv en hemmelig genoprettelse fil, som hp kan bruge til at starte din pc op fra ny....

melander

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-05-09 21:12

F11 starter en recovery fra recoverysporet på HDD.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-05-09 22:15

Det de mener er at der allerede ligger en backupfil på din maskine og de skriver hvordan du får fat i den.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-05-09 23:12

Er du helt sikker på det granner01? (Undskyld - jeg ku altså ik dy mig )
MKH

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-05-09 23:37

Ja da, selvfølgelig er jeg sikker.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-05-09 23:49

Det ved jeg da godt granner01 . Og du har jo ret. Og nu har jeg lige læst i din profil, at du griner meget hver dag, så jeg håber, at du kan ta en smule sjov . (Og zebra_fisk også )

MKH

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-09 00:17

Dengang i 2007 da jeg købte en HP computer, var der intet når jeg trykkede F11, den bad mig lægge recovery cd i, jeg havde ingen recovery cd, og efter mail frem og tilbage med leverandøren, så foreslog de at jeg ringede til HP support, det gjorde jeg og forklarede at jeg havde købt en computer og ingen recovery CDer havde, de er meget flinke og en uge efter modtog jeg 4 CDer fra Ungarn der var både til Windows og de ekstra programmer som var på computeren da jeg købte.
Dengang i efteråret 2007 ringede jeg til 70 11 77 00 det er HP support, prøv det

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 01-06-09 01:21

Forstår godt HP support er flinke ! når man stilles videre... Koster det 9.75 kr + normal takst per minut.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 01-06-09 05:02

Hvis alt skulle gå galt, og du skal bruge HP's recovery CDer. Så kan du købe dem på siden herunder>>>

http://da.best2serve.com/?show_flow=RCD&land=DK&

Da det er normalt i dag, at man selv skal brænde sine recovery CDer, så derfor får du dem ikke gratis af HP. Men de koster da ikke så meget som Windows alene. Jeg købte for ca. et halvt år siden, recovery CDer til en HP bærbar dv6185eu, og måtte slippe 289,-

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-06-09 08:36

På de lidt ældre HPèr var det Alt+F10 under opstart, der startede recovery. Jeg har ikke haft en HP i hænderne, hvor recovery ikke kunne startes fra HD, medmindre folk selv havde slettet recovery på D:\

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-06-09 09:58

Nu ligger det sådan at med HP skal man brænde den recovery ned på et medie og så boote op på det medie for at kunne installere den recovery, man kan ikke starte på op den recovery partition og installere den derfra. Har man ikke brændt den så er man på rø..n.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-06-09 10:01

Siden hvornår webnoob, her på værkstedet er der næsten aldrig en recoveryskive med, jeg har indtil nu, altid fået starten recovery, den skal selvfølgelig være enablet i bios.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-09 11:14

Citat
man kan ikke starte på op den recovery partition og installere den derfra

Selvfølgelig kan man det

Det er derfor den er der - og udover at brænde en sikkerhedskopi af den, bør man holde fingrene fra den partition....

Det er f.eks. også den der starter op første gang efter du har købt maskinen (hvad enten det er notebook eller stationær) og derefter begynder din "nye" installation

Annuller spørgsmålet
Fra : zebra_fisk

Dato : 11-07-09 18:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål