/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger Emilie Dortea Lauritzen
Fra : 2601
Vist : 554 gange
400 point
Dato : 31-05-09 11:24

Jeg søger efter hvor Emilie Dortea Lauritzen er død i København.
Det sidste jeg har på hende er da hun føder sin sidste søn Johan Kristian Jensen den 17. sep. 1875, Herluf Trollesvej 5, Frederiksberg sogn i København, Københavns amt.
Døbt 02 apr 1876 i Frederiksberg Kirke, Frederiksberg sogn i København, Københavns amt.
Faddernes Navn, Stand og Opholdssted:
Forældrene.
Frederiksberg Kirkebog side 31 nr. 537.

Ved Dåben var forældrenes adresse Herluf Trollesvej 5.

Hendes mand Jens Jensen optræder i FT 1885 med en ny Hustru:

Folketælling - 1885.
København, København (Staden), Valdemarsgade (Ulige numre), Kjøbenhavn Udenbys Vester Kvarter, Valdemarsgade 53,Matr.488 5.Sal, 11,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Jensen 37 Gift Husfader Arbesmand Helsingør
Bodil Kjerstine Jensen 39 Gift Husmoder Hestehave,Herlof Sogn !!
Karl Emil Jensen 10 Ugift Barn Kjøbenhavn
Johan Christian Jensen 9 Ugift Barn Kjøbenhavn
Karoline Poulsen 27 Ugift logerende Dameskræderinde Svenburg .

Jeg har set diverse kirkebøger efter og også søgt efter hende på Københavns Stadsarkiv samt set efter i Skifte uden at finde hende.

Hvor kan hun blive af?

På forhånd tak for enhver hjælp.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 31-05-09 11:43

Hej

har du kigget efter Skilsmisser? Står manden som enkemand ved næste ægteskab?

lis

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 31-05-09 13:22

Hej med dig.
Har lige kigget på dåbsindskrivningen... af Johan Kristian Jensen...
Du har set forkert med deres adressse....
Den er Gasværksvej 15... Sammenlign lige med de andre dåbsindskrivninger.
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 31-05-09 21:14

LisBJensen

Nej jeg har ikke tænkt på skilsmisse. Da jeg ikke kan finde ud af hvor manden er gift 2 gang kan jeg ikke sige om han er enkemand.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 31-05-09 21:16

Til jyttemor.
Av den var ikke god. Jeg vil skynde mig at se efter.

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 01-06-09 10:04

Til LisBJensen.

Jeg har tænkt over det med Skilsmisse, De to børn ville være ca. 6 og 7 år og det tror jeg ikke faderen ville få børnene omkring 1880. Når man høre at omkring 1930 gik mænd ikke med barnevorn så tror jeg ikke en mand ville få børnene.

med venlig hilsen 2601

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 400 point
Dato : 01-06-09 11:17

Hejsa. God Pinse.
Har kigget lidt på det. Kan denne være hende du søger...
Fundet en Emilie Dorthea Jensen død...
Du skriver ikke noget om hendes alder...
Men kig engang på Skt. Matthæus døde...1877-1882 opslag 268..nr. 135
Død 10 juni 1882 begravet 15 juni 1882, Emilie Dorthea Jensen, gift.
Kudsk Jensens hustru 35 år.
Hilsen Jytte

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 01-06-09 14:58

Tak for svaret jyttemor.

Hun var født 1846 så de 35 år er ok.

Jeg får det til:
"
Stand, Håndtering og opholdssted:
Kusk Jensens hustru.
Frydsvej 14, 4.
Alder:
35 Aar.
Anmærkninger:
P?tisis ?
Dr. S. Borck.
Skifteret 11/6-81.
"

Men Frydsvej kan jeg ikke finde og nu må jeg finde ud af hvad hun døde af.

Du skal have mange tak for din store hjælp.

Med debedste hilsner

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 01-06-09 16:46

Holbæk Skt. Nikolaj 1845-1865 fødte opslag 130,
øverst Emilie Dorthea Lauritzen.
født 3. marts 1846 døbt 14. juni 1846.
Det må da være hende, er det din.
jeg kiggede efter Frydsvej 14. Fandt den under Frydendalsvej opslag 84 øverst
Der står jo at hun er født i Holbæk, men syntes at børnenes navne kunne passe med det du skrev.
Håber vi har fat i den rigtige familie...
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 01-06-09 17:46

Konfirmerede piger Holbæk Skt. Nikolai 1835 - 1872 opslag 66 1860 nr. 5
Emilie Dorthea Lauritzen.
Døds årsagen Phtisis er vidst noget med tuberkulose, det sidste kan jeg nu ikke finde, jeg læser det som gavernose!!!!
Hilsen Jytte