/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Jeg kan ikke komme på nettet
Fra : jansler
Vist : 757 gange
100 point
Dato : 31-05-09 10:41

Hej

Hjælp søges.

Jeg har lige kørt Ca Security Center og efter det, kan jeg ikke på nettet. Jeg kan fint sende mails.

Jeg har så slettet programmet, men problemet er stadig det samme.

Hvad gør jeg nu?

Pinsehilsner
Jansler

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-05-09 10:47

har du kontrolleret om du får ip-adresse?

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 31-05-09 10:58

Oh, det forstår jeg ikke helt, hvad betyder.

Det er kun de computer, som vi har kørt programmet på, som ikke kan komme på/finde Explorer. Jeg har en bærbar som er tilknyttet samme Router og her har jeg ikke problemer med at komme på Explorer.

Var det svar på dit spørgsmål?

Jansler

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-05-09 11:15

Der er sket et eller andet med din opkobling. Hvis jeg var dig ville jeg slette opkoblingen på de berørte maskiner og derefter indstille dem igen.

Du kan sagtens fejlsøge, men det tager nok længere tid end at slette og starte opsætning igen.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 31-05-09 12:41

Prøv at køre en systemgendannelse,

den finder du under kontrolpanelet...

led lidt efter den, afhængig af styresystem...

så kører du din maskine tilbage til dengang det virkede

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-05-09 14:04

jansler ud fra dit svar 31-05-09 10:58 kan jeg kun konkludere at dit antivirus program har slettet nogen af windows' systemfil, som resultere i at du nu ikke kan komme på nettet, en systemgendannelse kan fixe det problem for dig, men jeg kunne godt tænke og kigge på din computer først, for det er meget længe siden man har hørt om at antivirus programmer ser windowsfiler som skadelige.

Accepteret svar
Fra : oscardino

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-09 02:02

Godt du har slettet Ca Security Center ! Der er absolut bunden, vedr. sikkerhed.
Næsten alle store Security programmer ligger sig "tunkt" i Windows, og er dårlige til at rydde op efter sig. De har da også deres eget "removel tool" dog skal man være registreret for at hente det ?
Og der er da helt vildt dårligt ! http://crm.my-etrust.com/default.asp

Ellers er det en manuel oprydning. hvis du ikke har det, så hent Ccleaner http://www.ccleaner.com/
Kør en scan, og derefter den "blå" globus. som er en registry scan. husk at sige ja til en backup !
I start / kør skriver du regedit. Der kommer 4 mapper op... Start med ar dobbelt klikke på nr.2 current_ user. der næst software. hvis der er rester af CA. Højreklikker på dets nøgler og sletter.
Det samme gøres i nr 2. Local Machine. Er du ikke helt inde i det så lav en systemgendannelse først.

Vis det virker for dig. kan du bagefter installere Avast/Antivir antivirus, og Online Armor Fireewall.
Alle findes i en gratis version... Og meget bedre end CA.
Og så lige til sidst. Når du fjerner programmer, så brug dette http://www.revouninstaller.com/
Det er godt til at fjerne gamle rester.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 01-06-09 11:27

Hej igen

Pludselig kunne jeg heller ikke læse mail - og nu i dag kan jeg læse mails igen - Elsker min maskine

Jeg prøver først med Kontrolpanel - Egenskaber for System og derefter Systemgendannelse: Flueben i Deaktiver Systemgandannelse og nedenunder står der: Status (C:) Slået fra. Jeg kan ikke slå den til, hvor gør jeg det?

På forhånd tak

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 05-06-09 14:06

Tak for svaret oscardino.

Det var et super fyldestgørende svar. Men desværre var det ikke nok. Der skulle en 'reparatør' forbi.

Dejligt, at der altid er så mange positive mennesker til at hjælpe. Super sted.

Herlig weekend
De bedste hilsner
Jansler