/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Udendørs vandhane
Fra : lykke1
Vist : 4288 gange
50 point
Dato : 30-05-09 11:15

Jeg skal til at montere en udendørs vandhane, men bliver i tvivl om, der findes en anbefalet højde for sådan en vandhane.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-05-09 11:58

I arbejdshøjde.........

Husk at der skal sidde en lukkeventil til samme på den indvendige side af muren.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-09 12:03

3 meter over jorden

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-05-09 13:53

Luffea har helt ret, du kan dog få vandhaner, der er frostsikrede, fordi lukkemekanismen sidder inde i huset, de er dyrere, men nemmere at montere, fx de her

http://shopping.kelkoo.dk/ssc-100232523-fm-mattsson-udend%F8rs-vandhane.html

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 31-05-09 22:50

En god højde er 70 - 80 cm over jorden, vagnr giver dig et link til en god model, ellers kan du sætte en stophane m/aftapning indendørs, så du kan lukke og tappe vandet af i vinterhalvåret.
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 05-06-09 09:00

Så højt du mener der ser pænt ud.
Så kan du sætte en slange på der næsten går ned til jorden, så du ikke skal stå og holde vandkande eller spand, når den skal fyldes.
Jeg vil mene ca. 60 cm. fra jordhøjde.
Husk at ligge lidt store sten under, så plasker det ikke op på huset når du bruger den.

Gasmande2