/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Formel til regneark - Excel
Fra : moltov
Vist : 4074 gange
100 point
Dato : 29-05-09 15:55

Hey

Jeg skal bruge en formel, som kan udtrække køn på en personnummer. Kan I hjælpe mig?

VH
Moltov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-09 16:13

Du kan da bare sortere dem i lige og ulige numre - hvorfor en formel til noget der allerede er i arket ?????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-09 16:28

Under: Flere Funktioner \ Oplysninger finder du det refi antyder:

Er.Lige: dvs Kvinder
og
Er.Ulige: dvs Mænd

Hvis begge køn skal stå i samme søjle kræver det en sammensat funktion,
men hvorfor ikke placere piger for sig og mænd for sig?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-05-09 17:42

Heltalsdivider med to . Kvinder har divisionsrest 0 og mænd 1.

Accepteret svar
Fra : Rosco40

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-09 14:28

=HVIS(REST(HØJRE(D1;1);2)=0;"K";"M")

Såfremt CPR-nr er i Kolonne D og formel er til højre herfor.
Herefter kan der filtreres.

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 01-06-09 15:20

Tak for svaret Rosco40.

Det var LIGE hvad jeg skulle bruge!!!