/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Skjul sql string
Fra : emhauge
Vist : 1061 gange
40 point
Dato : 29-05-09 11:13

Hej

Jeg kan ikke huske hvordan det er man skjuler en sql string.

sql = "select * from......................

denne linie vises på websiden lige over db opslaget, og den vil jeg have væk/skjult, men kan ikke huske hvad man skal gøre

jeg har desværre kun 40 point at gøre godt med, men håber alligevel på lidt hjælp

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 30-05-09 00:19

Citat
denne linie vises på websiden lige over db opslaget, og den vil jeg have væk/skjult, men kan ikke huske hvad man skal gøre

Du skal rette den på din NET_SERVER/ under dine data-baser.

Ellers mangler der noget i din / sql = "select * from
som personligt ikke siger mig noget, med mindre der er mere data bagved.

Prøv at kør en gang OPRYDNING på din server, eller læg et gammelt Back-up op.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 30-05-09 00:20

Er det ASP / eller PHP du har

Kommentar
Fra : evilfish

Dato : 31-05-09 19:44

For mig lyder det som om din sql kode ligger uden for dine code tags, og bliver håndteret som normal tekst. Bare en tanke.

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 02-06-09 07:23

Hej alle

jeg har desvære været væk fra min computer, og derfor har jeg ikke haft mulighed for at give jer en tilbagemelding på jeres kommentar. men her kommer de:
1 Sådan ser hele min kode ud
<%
accessdb="Tabadr"
cn="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
cn=cn & "DBQ=" & server.mappath(accessdb)
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "select * from Tabadr1"
rs.Open sql, cn
%>

2 Siden er i ASP

3 Hvis min kode ligger uden for code tags, burde de vel ikke virke, eller er der flere måder at indsættet tags på?

/Maddog

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 02-06-09 07:24

Hej Gøgeungen

Citat
Du skal rette den på din NET_SERVER/ under dine data-baser.

kan du uddybe dette ?

Accepteret svar
Fra : Maddog_dk

Modtaget 40 point
Dato : 17-06-09 16:27

Hej

prøv at sætte str foran din sql:
strsql = "select * from......................

Godkendelse af svar
Fra : emhauge

Dato : 22-06-09 15:34

Tak for svaret Maddog_dk. Jeps, det virker - hvad betyder str....