/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Microsoft SeaPort Search Enhan
Fra : hjkofoed
Vist : 3664 gange
300 point
Dato : 29-05-09 00:40

ZA spørger mig om
Microsoft SeaPort Search Enhancement Broker
forsøger at få adgang til nettet.

Nogen, der kan fortælle mig, hvad det er?
Og hvad det gør godt for?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-05-09 00:42

"forsøger at" skulle have været "må"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-09 00:48

Ikke noget jeg kender, men det ser ud som en søge funktion, vistnok i Office
her er en lidt vrøvlet Google oversættelse, om hvordan du slår tjenesten fra:
http://translate.google.com/translate?client=tmpg&hl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.consumingexperience.com%2F2008%2F12%2Fmicrosoft-seaport-search-enhancement.html&langpair=en|da

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-09 00:50

Jeg ville sige Nej til at lade den gå på nettet, men den er sikkert uskadelig, ved det ikke, hvis du vil bruge tjenesten, så bliver du sikkert nødt til at sige Ja

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-05-09 00:51

Det er et værktøj der er i Windows som hjælper din PC med at finde en havn hvis du taber den i havet. Selvom det ikke er tit den slags sker synes jeg du for en sikkerheds skyld skal lade funktionen være aktiveret.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-05-09 01:43

kan det være en funktion, der sikrer automatiske opdateringer af office?

Resten af windows kører automatisk, mens jeg hver gang finder opdateringer til office, når jeg søger manuelt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-09 01:49

Nej jeg tror bestemt ikke at den søger opdateringer

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-05-09 01:52

Tak for linket,
selv om oversættelsen var vrøvlet, gir den da en lille idé,
jeg oplevede lidt af det samme som spørgeren i linket, at det er opstået efter sidste opgradering, fra ie7 til ie8, og den lovede hastigsforøgelse udeblev, ie er nærmest blevet langsommere.

Jeg venter lige og ser, om der er nogen, der lige véd, hvad det er

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-09 02:01

Ja det er bedst at vente, jeg kender ikke den tjeneste, men der er næsten helt sikkert andre som har erfaring, ellers prøv at spørge hos Malwarecheck, de svarer også på andre spørgsmål end om sikkerhed, vælg kategorien Andre computer problemer, hvis du vælger at sørge der: http://www.malwarecheck.dk/forum/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-09 02:02

Av der mangler et P, du skal ikke sørge men spørge

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-05-09 02:07

nå, du kan også.
ind til videre følger jeg jeres råd og "stoppre den i døren"

jeg kigger på http://www.malwarecheck.dk/forum/
i weekenden
tak for nu

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 29-05-09 08:27

Jo du har fået den med en update...

Sandsynligvis MSN

seaport.exe er en add-on til et windows live program (så den kan være flere steder på maskinen)

Hovedparten der opdager den sletter/blokerer den UDEN problemer....

Det er IKKE virus - nok nærmere lidt "spionage" der fortæller MS hvad du laver på nettet

Så rådet om malwarecheck er nok ikke nogen dum løsning - den er dog ganske uskadelig - kigger blot lidt på dit "privatliv"

Godkendelse af svar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-05-09 13:47

Tak for svaret refi.
Ja du ku'fortælle hvad det var, så må jeg åbne en side tråd med lidt point til o.v.n.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-09 15:19

Godt du lod spørgsmålet stå natten over vi er en broget flok som tilsammen har en masse viden, hvad den ene ikke ved, ved den anden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-09 15:57

Selv tak...