/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
EXPLORE 8
Fra : hawaii7
Vist : 1376 gange
100 point
Dato : 28-05-09 20:34

Her til aften fik jeg en melding på min bærebar computer om jeg ville opdaterer til explore 8.
Jeg valgte at sige nej. Skal jeg sige ja næste gang vinduet kommer frem eller skal jeg lade være?
Den jeg har nu virker udemærket.

hawaii7

Kommentar
Fra : telia

Dato : 28-05-09 20:42

Det må du selv om.

Men jeg sagde ja, og den fungerer da fint.

telia

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-05-09 21:04

Min er mærkelig med explore 8.
Bl.a. understreger den alt tekst her i kandufelterne og tillader mig ikke at skrive længere ned end ruden jeg skriver i her.
Så vent.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-09 22:25

Hent du bare Internet Explorer 8, den skulle være lidt mere sikker end forgængeren, nogle sider vises lidt mærkeligt, men det kan hurtig og nemt ændres med Kompalitets visning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-09 23:09

Gælder Vista og vist nok XP:
H-klik på opdateringen og vælg skjul hvis du ikke vil have den................. du kan altid vælge at få den vist, så du kan hente den.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 29-05-09 07:45

Få en 'forklaring' på hvorfor det er 'smart' at opgradere:

http://webdesign101.dk/www/layout/

Læs f.eks. det relevante afsnit: Hvad så med Internet Explorer?

Bl.a. :
Citat
Denne webside ses bedst i en moderne browser, der overholder webstandarderne.

I en Internet Explorer 7 og ældre er alt indhold på websiden synligt og læsbart, men ikke særlig præsentabelt.

Hvis du bruger en sådan browser opfordres du til at installere en nyere version eller en alternativ browser, som for eksempel Firefox.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-09 07:52

Citat
Bl.a. understreger den alt tekst her i kandufelterne og tillader mig ikke at skrive længere ned end ruden jeg skriver i her.
Så vent.

Klik på kompabilitetsvisning så er det problem løst

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-09 08:19

Jeps... for som Teil bemærker; har Kandu's programmører endnu ikke skrevet sig bag øret, at IE8 åbner for denne mulighed, som gør Teil's 'trick' overflødigt:

Umiddelbart efter sidens <head> markør indsættes følgende stump kode:
Kode
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />

..hvilket klarer problemet uden, at klienten (= brugeren) skal fortage sig noget

Det hedder version targeting (versions-målretning) og er et alternativ til den lidt 'bøvlede' løsning med betingede kommentarer: http://webdesign101.dk/artikler/conditionalcomments.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-09 08:43

Kandu er det eneste sted jeg har oplevet problemet med kompabilitetsvisning.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-09 08:46

Og går jeg ind på kandu via google chrome kan jeg ikke styre kompabilitetsvisningen.
D.v.s de generende blå linier ligger der stand by.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-09 08:58

Teil -> Det oplever jeg ikke i Crome !

Til gengæld er felterne : Brugernavn og Kodeord presset tæt op mod profilbilledet til venstre.

..hvilket nu også gælder: Safari, Firefox, Flock og Opera. Hvilket kunne tyde på, at kandu's CSS kode er udviklet til IE 7 alene.

Det er en ommer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 29-05-09 09:53

Jeg kan specielt forstå på MOLOKYLE at man får visse problemer, men jeg får ikke nogen forbedring i forhold til det jeg har i dag. Jeg er en nørd på internettet og har så ikke brug op opdatering?

hawaii7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-09 10:34

I min win 7 dk ( IE 8 ) er "Kandu" permanent sat til kompabilitetsvisning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-09 08:21

Citat
...ikke nogen forbedring..

Nåeh... det er vist som man sér på det:

1.) InPrivate-Browsing (Anonym surf på nettet)
1.1.) InPrivate filtrering (Blokeringsværktøj)
2.) SmartScreen-filter ( Autocheck af usikre webadresser ..og downloadede filer.)
3.) Webslices (..Hvis du føjer en Web Slice til favoritlinjen, behøver du ikke at gå tilbage til det samme websted igen og igen for at følge med i nyheder, aktiekurser, onlineauktioner, vejret eller sportsresultater – nu kommer disse opdateringer til dig. http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/dc8f362a-816c-4c4a-ac87-be403e0f11281030.mspx )
4.) Accelleratorer (..søge, kortlægge, e-maile og oversætte direkte fra den side, som du er på, uden at skulle navigere til at andre websteder.)
5.) Hurtigere rendering af Javascript.
6.) ..og som sagt: Bedre kompabilitet med CSS 2.1 standarden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 01-06-09 02:15

Ie 8 klart forbedret i forholdt til Ie 7...
Specielt med sikkerhed (meget) hvis du har UAC slået til, kører det i beskyttet tilstand.
Er man træt af alle disse sikkerheds meldinger. Vil du sige ja eller nej til det og det ?
Kan man bruge dette program ttp://www.tweak-uac.com/home/ Det slår se fleste popups fra.
Men du er stadig beskyttet.

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 01-06-09 09:35

Tak for svaret molokyle.

Ud fra alle de ord der er kommet vælger jeg at beholde hvad jeg har. Det virker da og det kender jeg.

hawaii7