/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærmen slår fra
Fra : Fattig
Vist : 614 gange
200 point
Dato : 28-05-09 18:53

Jeg har fundet min gamle computer frem og sat alt til. når jeg tænder for strømmen er lampen grøn i min skærm for derefter at blive gul (Power sawing). Hvad er der galt?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-05-09 19:48

Men hvad med selve komputeren hvad sker der med den. Er der nogle bip lyde eller hvordan skaber den sig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-09 20:11

Prøv at tænde for skærmen efter at comp. er startet op.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 28-05-09 20:22

Eyvind.
Jeg har forsøgt med at tænde skærmen efter at have tændt computeren.
Når jeg tænder computeren sker der ikke andet end at den kan høres. Ingen bib lyde af nogen slags, og den kan kun afbrydes ved at afbryde for strømmen. metoden med at holde start knappen inde nogle sekunder gør heller ikke at computeren bliver slukket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-09 21:06

Citat
når jeg tænder for strømmen er lampen grøn i min skærm for derefter at blive gul

Dit skærmkabel eller dit grafikkort er DEFEKT...

Skærmen får ingen signal - derfor slukker den selv....

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 28-05-09 21:46

Har forsøgt med en ældre computer der virkede, men da jeg satte dette skærmkort i den computer der nu er defekt virkede dette ikke. Da jeg satte skærmkortet tilbage hvor det virkede før virkede skærmen heller ikke. Så kan det vel kun være ledningen, altså forbindelsen at det er galt med?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-05-09 22:31

Det kan være soklen på det ene bundkort, prøv at sætte det i en anden sokkel. Og skift ledningen. Kontroller om skærmstikket er sat ordentlig fast i stikket

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-05-09 15:39

Har du da ikke en anden skærm du kan bruge eller lån en af en kammerat bare for at afprøve den mulighed

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 29-05-09 16:36

Har forsøgt at sætte en anden skærm til den gamle computer, men med samme resultat. Det mærkelige er så at da jeg satte denne anden skærm tilbage igen, skete der det samme her, meddelelsen: No signal input. dvs. at nu var der to computere der ikke virkede,grafikkortet hedder"GE Force7600 GS". Så tog jeg det gamle grafikkort "GE Force FX 5200"
og satte i den nye maskine og så var der signal.
Jeg er helt sikker på at skærmkortet er sat rigtigt i, og også sikker på at skærmene er ok.
Hvad kan problemet så være?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-09 16:43

Hvad har du ellers siddende på det bundkort af løse kort.

Er der indbygget skærmkort (stik) på bundkortet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-05-09 16:45

Soklen på bundkortet, ledningen, stikkene. Du kan selv vælge og prøve dig frem. Men det kan også være en periodisk fejl på bundkort og/eller grafikkort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-09 16:53

Citat
Så tog jeg det gamle grafikkort "GE Force FX 5200"
og satte i den nye maskine og så var der signal.

Jamen så har du jo fejlen

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 29-05-09 16:58

Der er indbygget skærmkort på bundkortet, jeg har taget det eksterne grafikkort ud og tilsluttet skærmen til bundkortet, resultatet er det samme, skærmens lampe bliver grøn for derefter at gå i power sawing.
Hvad der også mærkeligt, computeren kan kun afbrydes ved at slukke for strømmen. Den kan altså ikke slukkes ved at holde tænd knappen inde i 10 sek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-05-09 18:28

Citat
Der er indbygget skærmkort på bundkortet

Har du aktiveret det i BIOS?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 29-05-09 19:41

Refi.
Jeg forstår at du mener at det er grafikkortet GE Force 7600 GS det er galt med.
Men GE Force FX ville jo heller ikke køre må min "gamle" (2 år) maskine.
Og så er der lige det med at computeren kun kan afbrydes ved at slukke for strømmen. Den kan altså ikke slukkes ved at holde tænd knappen inde i 10 sek.

Klaudi.
Kan jo ikke komme i bios, der er jo ingen forbindelse til skærmen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-05-09 20:50

Citat
Kan jo ikke komme i bios, der er jo ingen forbindelse til skærmen

Go' pointe

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 200 point
Dato : 29-05-09 21:18

Fattig
Hvor er du dog tålmodig, jeg havde ikke stået model til sådan en computer. Den var røget ud for længe siden. (Dog ville jeg nok beholde tower, strømforsyning, CD/DVD drev.)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-09 22:27

Citat
Så tog jeg det gamle grafikkort "GE Force FX 5200"
og satte i den nye maskine og så var der signal.

Så kan du også komme i bios

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 29-05-09 22:29

granner01.
Ikke særlig tålmodig, nærmere "stædig" og nysgerrig på at løse opgaven, at blive klogere. Hvis det havde lykkedes at få gang i den kunne jeg jo forære grejet væk. Strømforsyningen er en LC6550GP på 550W (altså af nyere dato). Jeg er nu nået dertil at det må være grafikkortet det er galt med. men vil nok følge det første af dine råd, nemlig at smide "lortet" ud.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 30-05-09 08:03

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-05-09 12:41

Selv tak, og pil det der kan bruges ud, og forær det væk, mange "fattige" kan få en PC på den måde.