/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Nyt Stofa Zaptor tilbud
Fra : svendgiversen
Vist : 1798 gange
100 point
Dato : 28-05-09 18:41

Jeg stillede dette spørgsmål i efteråret:

Jeg har TV via bynet og PC net opkobling begge med Stofanet.
Og jeg har stadig fastnet telefon fra TDC, plus mobil telefon fra Telmore.
Nu får jeg et tilbud fra Stofa som jeg ikke helt kan gennemskue:
Digitalt TV, bredbånd og telefoni i én pakke for 249 kr. om måneden...
Jeg giver i dag 149 kr alene for PC net forbindelsen.
Hvad glemmer Stofa at fortælle??

Jeg fulgte dengang gode råd her i kandu og ventede til de digitale TV signaler var på plads.

Nu har jeg fået et nyt tilbud, reduceret med 10 kr./mdr. til 239 kr. om måneden
og så med 3 dobbelt bredbåndshastighed 6 Mbit.
Inklusiv Zaptor boks til 0 kr. men med halvårlig kort afgift på 187,50 kr.
Og så kan jeg ringe til alle fastnet telefoner i Danmark gratis i et halvt år.
Dog med oprettelse 199 kr.

Det jeg stadig er i tvivl om:
Bevarer jeg mit gamle fastnet nummer?
Hvordan tilsluttes alle tre dele, nu kun via TV kabelet?
(Hvem trækker ledninger og kan de gamle fastnet telefon ledninger bruges internt)
Kan jeg fortsat anvende mine dyre B&O fastnet telefoner?
Og hvad sker der efter et halvt år?

Da de digitale kanaler nu er på plads, kan jeg så roligt bestille nu ud fra dette tilbud?
Eller skal jeg vente yderligere på alternativ/øget konkurrence??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-09 19:26

Citat
Digitalt TV, bredbånd og telefoni i én pakke for 249 kr. om måneden...

Hvad glemmer Stofa at fortælle??

Du har sandsynligvis set det på nettet

Det , ikke Stofa, men DIG glemmer at fortælle er at tilbudet KUN gælder NYE kunder

Dermed er resten af dit spørgsmål vel betydningsløs....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-09 19:38

Nej hurtige, overfladiske refi

"Du har i dag et 2 Mbit bredbåndsabonnement hos os..." osv.

Sendt til eksisterende Stofa kunder.
Med mit bruger nummer, navn og adresse på...

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 28-05-09 20:52

du skal stadig betale til bynet for tv det du får er en digital spejling af de kanaler du har i forvejen i bedre kvalitet men det er kun til 1 tv hvis du skal have det til flerre tv skal du have flerre zaptor bokse.
hvis du har tv der er mindre en 37" kan det ikke betale sig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-09 21:08

Jeg er godt klar over at jeg skal betale for den digitale by net TV pakke.

Og jeg har et af de bedste 32" TV der findes: Phillips 32PF9731D/10 med Ambi Light,
nægter at tro at kvaliteten ikke kan forbedres med ny digital HD opløsning...

Mine problemer vedrører mere forbindelserne til IP telefoni via kun én TV indgang?
Og etableringen af ialt 1 TV med Zaptor, 1 stationær PC og 2 B&O telefoner, den ene trådløs?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-09 21:14

Citat
Nej hurtige, overfladiske refi

JO JO JO JO

Tilbud

Spar penge og få store opleveleser

Bestil min. 6 Mbit bredbånd og få en Zaptor-boks til 0 kr.!

Du får:
En gratis Zaptor-boks
6 md. gratis abonnement på Adventure HD - Natur og dokumentarfilm i HD kvalitet
StartForfra - spol, pause eller starte forfra i direkte tv-programmer
Prisen er ekskl. Zaptor kort-gebyr 375 kr./år. opkræves halvårligt.
Tilbudet gælder kun for nye kunder.
Pris KUN 239 kr./md.
Min. pris 6 md. inkl. kort-gebyr 1.621,50 kr.

Den har alle stofakunder fået - det er blot fordi der er andre tilbud i "reklamen"

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 28-05-09 21:22

du kan godt bruge dine B&O telefoner det kræver el lille boks til 300 kr jeg tror den følger med men ellers er det kun 300 kr

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-09 21:38

>Tilbudet gælder kun for nye kunder

Nye Zaptor kunder, så måske rigtigt?
Men ikke nye Stofa Net kunder, det er jo netop en udvidelse af mit nuværende abonnement.

Og min nabo har ikke fået den, han er blevet ringet op af Stofa...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-09 08:08

Får du TV fra Stofa ER du allerede kunde - zaptor eller ej.

Men dertil er jo så kun at sige :

Tilbuddet er da super og MEGET billigere end det du har - så det er da blot at bestille....

PS. Du skal IKKE undre dig når bestillingen IKKE går igennem pga. du allerede ER kunde.... og du derfor bliver faktureret 1000.-kr for zaptorboksen.

Vi har selv lige været forløbet igennen fordi vi OGSÅ syntes tilbuddet lød utroligt billigt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-09 08:58

Hvis du har ret refi, ligner det bondefangeri.

Jeg vil forhøre mig hos Stofa først...

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 09-06-09 20:58

Hej svend

Det er et enkelt koncept.

Et modem, hvortil kobles hhv. TV-box, PC og alm. telefon - formentlig med det gamle nummer. TV burde blive bedre end du kender - bedst med HD TV fladskærm.

Men det bliver aldrig bedre end netforbindelsen. Og det er svært at forudse om linjen kan bære tredobbelt boost af linjen + ca. 8 MB TV-signal. Noget kan Stofa måle, mens resten er afhængig af den erfaring du opnår, hvis/når du har sagt ja og fået installeret.

Hvis du er afhængig af telefonen, er det en vigtig oplysning, at telefonen dør, hvis nettet eller strømmen går.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 09-06-09 21:07

Glemte lige:
Det kan kræve en splitter for at tilkoble to telefoner, og IP-telefoni understøtter normalt kun tone opkald, ikke pulskald som kendes fra drejeskivetelefoner, fax og enkelte trykknaptelefoner.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-06-09 09:37

Tak "fætter".

Jeg har nu besluttet at vente til efteråret med HD TV via zaptor
så må vi se på hvilken IP telefoni der skal følge med.

Min nevø Anders er jo datalog og kan hjælpe mig...

Jeg er blevet alene og prøver at finde en ny partner, det har højere prioritet lige nu.

Hilsen Svend