/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Alternative til kommunal pasni
Fra : Neessen
Vist : 429 gange
146 point
Dato : 28-05-09 16:51

Vi er efterånden blevet meget utilfredse med vuggestuen hvor vores søn går.
Vi er derfor interesseret i at høre om der er nogle som kender alternative pasningsmuligheder i Århus til kommunale tilbud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-09 16:59

Mon ikke også Aarhus har kommunal dagpleje, som kan være et alternativ til vuggestuen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-05-09 17:07

Dagpleje er et godt alternativ - i vores kommune - hvordan det er i andre ved jeg ikke

MEN lad være med at finde en privat dagpleje, i kan meget nemt komme i problemer ved ferie og sygdom -- og den manglende kontrol fra kommunen ---

I "vores" kommune kommer dagplejerne løbende på kurser, og har et godt samarbejde dagplejere/forældre imellem

Vi har som noget nyt fået et hus, hvor børnene kan blive passet ved ferie og sygdom hos dagplejeren.

Alle er meget glade for den ordning, da det er det samme personale der er i huset, så barnet ikke skal møde nye ansigter hele tiden (så nye er de dog ikke, for før vi fik huset, var det altid en dagplejer inden for en gruppe børnene mødte mindst en gang om ugen, børnene blev passet hos)

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-05-09 17:41

det er sådan et af de spørgsmål der er nemmere at google...

fx http://www.daginstitutioner-aarhus.dk/Oversigt-institutionerne/vuggestuer.html

fundet ved at søge på "selvejende vuggestue århus"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-09 18:30

Ja alle kan da google - men de to første indlæg var faktisk fra folk med viden om børnepasning via kommunal dagpleje.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-05-09 08:56

Undskyld Eyvind, men alle forældre får valget mellem dagpleje og vuggestue, så det har nok været overvejet - Og nu var spørgsmålet jo møntet på alternativer til de kommunale tilbud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-09 10:38

Nej Jomfruane - spørgsmålet går på alternativ til vuggestuen.
Citat
Vi er efterånden blevet meget utilfredse med vuggestuen hvor vores søn går.

Derfor er er kommunal dagpleje også et alternativ.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-05-09 13:14

Citat
Vi er derfor interesseret i at høre om der er nogle som kender alternative pasningsmuligheder i Århus til kommunale tilbud.

Men skal vi ikke bare lade det ligge?

Uanset hvad var mit indlæg ikke en kritik af nogen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-09 16:24

Så ok da.