/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Manglende menupunkter
Fra : Sandvad261
Vist : 678 gange
300 point
Dato : 27-05-09 23:16

Når jeg går ind på Københavns vespa klubs internetside, så mangler jeg noget på siden, det er nogle knapper man skal trykke på for at stille spørgsmål,besvare osv.
de er bare HELT væk.
Når jeg starter min gamle Windows maskine op, så er de der alle sammen.
Jeg kører med Safari, og både før og efter opdatering var det galt.
Nogen der har en god ide.

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 27-05-09 23:48

Har du forsøgt med enten FireFox eller den nyeste public beta version 4 af Safari ? Sidstnævnte har en debug funktion der måske kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-05-09 05:24

Jeg har ingen problemer med Safari på minMac. Jeg kører med OS 10.5.5.
Hvis det er en ældre Mac, meget ældre er der visse hjemmesider der ikke virker. Det gør de heller ikke medExplore for Mac.

hawaii7

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 28-05-09 07:11

http://www.copenhagen-sc.dk/cms/index.php?option=com_smf&Itemid=29

Det er denne internetside der giver mig problemer.
Sammen med de menupunkter der står der til venstre, der skulle der også være en der står " søgning " på, og på den linie hvor der står ( Velkommen til scooterforum ) her skulle der være nogle knapper man skal trykke på, hvis man vil svare på et spørgsmål mm.

UlrikB
Jeg har ledt efter den der public ver. du skriver om, men den kan jeg ikke finde, så nu vil jeg se om jeg kan finde FireFox.

hawaii7
Min imac er 2 år gammel og Safarien er ver. 10.05.07

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-05-09 08:17

Jeg har prøvet på en gammel og en ny msakine og kan ingen steder finde de kanpper du skriver om med søgning m.m.
Hvorfor du har disse knapper på din gamle PC ved jeg ikke.

hawaii7

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-05-09 12:57

Nul søgning
...hverken i Safari, IE 8, Opera, Crome, Netscape eller Firefox/Flock, Konquror mm.

Tror du ik' bare, at Webmaster har ændret siden?

Der er nemlig intet i kildekoden som indikerer, at der burde findes et søgefelt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-05-09 13:18

Jeg kører XP og siden vises perfekt hos mig, jeg kan se alle knapper og alle genveje virker. Vi har lige fået en besked om at opdatere vores Java, måske er det problemet.

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 300 point
Dato : 28-05-09 16:54

Apples Safari 4 public beta kan hentes har:
http://www.apple.com/dk/safari/download/
Man bør være opmærksom på følgende systemkrav:
Mac OS X Leopard 10.5.7 eller Mac OS X Tiger 10.4.11 og Security Update 2009-002
Mac med en Intel-processor eller en Power PC G5-, G4- eller G3-processor og indbygget FireWire®
256 MB RAM
Top Sites og Cover Flow på Mac OS X Tiger kræver et Quartz-Extreme-kompatibelt skærmkort.

Jeg har åbnet den nævnte hjemmeside fra Copenhagen Scooter Club (CSC) i både Apple Safari 4 (under Mac OS X 10.5.7) og i Windows Internet Explorer 8 (under Windows Vista SP1) og har ikke kunnet konstatere nogen forskel. Det bør måske lige nævnes at jeg ikke er registreret bruger på CSC og derfor ikke er logget ind som sådan i det diskussions forum siden du henviser til indeholder. Ingen af de to browsere viser noget der svarer til den beskrivelse du giver.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 28-05-09 21:33

Tak for svaret UlrikB.
Den der "Safari 4 public beta " den sad lige hvor den skulle.
Tak for hjælpen, og god vind, nu er mit problem så bare at min Safari ikke er Dansk mere.

Hej