/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Hypnose
Fra : piaskov
Vist : 2589 gange
150 point
Dato : 27-05-09 22:04

Hej med jer.
Er der nogen af jer der har prøvet hypnose i forbindelse med rygestop ???

Jeg er i gang med Zyban piller og har sat mit forbrug ned fra ca. 25 cigaretter om dagen til nu "kun" 6.

Jeg er da selv lidt stolt af det ...meeeen de sidste skulle jo gerne væk også

Jeg får svært ved det og det er jeg sur på mig selv over.

Erfaringer efterlyses.....og gode råd generelt.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 27-05-09 22:16

Hej

Jeg er 28 år, og har røget siden jeg var 14.
Jeg er stoppet i december 2008.

Jeg stoppede i forbindelse med en halsbetændelse, hvor jeg aligevel ikke ryger når jeg er syg.

For at stoppe, tænkte jeg ved mig selv: Når jeg kan undvære smøger når jeg er syg, så er det jo ikke fordi jeg egenligt er "sygeligt" afhøngi..
Altså... er ikke fordi jeg ryster og for det dårligt hvis ikke jeg ryger. Jeg bliver måske en smule små-iretabel, men det hjælper at tænke på at jeg kender grunden.

For at tage de væreste abstinenser spiste jeg stærke Piratos. Jeg kunne sagtens spise en pose eller 2 om dagen. Syntes virkelig det hjælper at have noget stærkt i munden/halsen.

Senere skiftede jeg så til Oliver Twist skro, som også hjalp mig godt.
Dog var jeg heletiden bevist om at jeg kun brugte dem som en hjælp til og stoppe med smøger.
Jeg spiste således kun skrå i ca 14 dage, hvorefter jeg vendte en smule tilbage til Piratos...

Nu spiser jeg hverken det ene eller andet =)

MEN.... for mig har det været en hjælp at give mig selv lov til at have lyst til at ryge.
dvs. istedet for at forsøge at glemme min trang, så giver jeg mig selv 1 min hvor jeg for lov at drømme om at ryge, og huske tilbage på den gode smag. Jeg kan også finde på at lade somom jeg har en smøg i hånden, og ryge på den....
Syntes det giver mig en ro, at ejg tilader mig selv at fantasere om det.

Jeg har også lavet den aftale med mig selv, at når jeg engang bliver gammel og kedelig, så kan jeg da altid begynde igen.
Det er også dejligt at tænke på.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-05-09 22:55

Trine jeg synes det er en fantastisk måde du har brugt.
Jeg er også selv x-ryger og min måde var at jeg fandt ud af hvad der gjorde at jeg havde lyst til en smøg.
Det arbejdede jeg så med, hvorved jeg fik en masse ægte følelser frem og blev mere bevidst om mine følelser..hårdt men fantastisk..nu kan jeg forstå mig selv en del bedre og tackler mine følelser meget bedre.
Jeg har fundet andre værdier og har fået en hel masse TID til at gøre en hel masse andre meningsfulde ting.
-det allerbedste er plads i min hjerne til andet end: har jeg smøger nok til imorgen; hvad nu hvis jeg endte på en øde Ø uden smøger, flyture som varer længere end 2 timer er utænkligt, besøg hos venner hvor man ikke må ryge inde, er jeg ilde set fordi jeg ryger, skal jeg dø af lungekræft, skader det mine børn, mit hjem dufter aldrig rent, ...og jeg kunne blive ved...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-05-09 23:02

Hypnose har hjulpet rigtig mange,
der har været meget fokus på emnet fra Dansk TV’s side
især TV” praxis,.. på et tidspunkt kunne man teste sig selv på deres hjemmeside,
om man var ’modtagelig’… kan vist kun ses via TV2 ’sputnik’ nu’

fordelen ved hypnose er at det tager trangen, lysten + abstinenser,
så du ikke behøver nogen form for ’erstatning’,. Slik mm.

http://omtv2.tv2.dk/index.php?id=1438&no_cache=1&print=1

http://www.youtube.com/watch?v=dNIzjdH2KrQ

http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=rygestop&aq=f

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 27-05-09 23:06

Hej piaskov.
Jeg har kendskab til 2 som har prøvet med hypnose - virkede ikke
Der efter prøvede den ene akupunktur - virkede heller ikke
Så hørte de begge om hvad [I]jeg[/I] havde prøvet og som havde virket i 8 måneder på det tidspunkt. Nu har begge været røgfri i 1 år og 11 måneder og jeg selv i 2 år og 7 måneder.
Gennem ½ år havde jeg leget med tanken om rygestop efter 35 år med 20 cecil/kings i døgnet.
Jeg prøvede rygestoppet ved navn biofeedback i dag hedder deres hjemmeside www.nicofri.dk og har kun, nogle få gange, savnet tobak i de første 5 måneder - ellers har jeg [I]aldrig[/I] savnet det siden! De få gange jeg savnede det brugte jeg et værtøj jeg havde fået med fra kliniken: "Det er fra naturens side kun muligt at fastholde en tanke i max. 30 sekunder" - det hjalp mig hver gang tanken om røg kom frem
Selve behandlingen tager ca. 1 time og kostede i 2006 kr. 995,-
Man bliver placeret foran en pc hvor til der er forbundet et kabel med en håndscanner på - li'som dem de bruber manuelt i nogle forretninger. Scanneren stryges af behandleren nogle gange over dit hoved og dit bryst.
Derefter får du 10 dråber af noget homøopatisk medicin i et glas vand som du drikker. Disse dråber får du en lille flaske med hjem af så du har til 3 x ½ liter vand dagligt i 14 dage - det skulle udrense kroppen for nicotintrang - efter nogle dage kan du mærke at du sveder noget ud af kroppen over ca. 3 dage. Dette har som sagt holdt mig røgfri i 2 år og 7 månder.
Jeg skal være ærlig og sige, at jeg normalt ikke ville tro på sådan en behandling, men da min arbejdsgiver vill betale skulle det prøves. Jeg er en person som godt med det samme vil finde ud af om det virker eller ej og da jeg går ud af bygningen tager jeg mig til brystlommen, men armen falder automatisk ned langs siden igen! I bilen på vej hjem prøver jeg 2 gange, med vilje, at ville ryge, men kunne ikke!
Jeg håber du kan gøre brug af dette også.
Hilsen Larsigne

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-05-09 23:10

Jamen er det ikke skønt..der er SÅ mange måder at gøre det på...men og der er et MEN, vi skal have viljen til at stoppe..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-05-09 23:49

Jeg nappede en kold tyrker for godt 4 uger siden. Med 2 pakker om dagen igennem mange år - så er savnet stort, og det skjuler jeg ikke.

Jeg havde leget med tanken i nogle måneder, og da jeg var færdig med at male listelofter i sommerhuset, besluttede jeg at kvitte cigaretterne i sommerhuset og så var det udenfor at ryge deroppe.

Ja, så endte det med at jeg stoppede helt. Jeg bruger Stimorol som lynafleder og det går udmærket.

Så nej jeg har ikke prøvet hypnose. men kunne godt forestille mig at det er et godt middel til at kvitte tobakken.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 28-05-09 12:28

Hej Alle.

Jeg må også lige smide nogle erfaringer, jeg har ikke erfaringer med hypnose men regner med at det det handler om er at blive røgfri.

Vi (fruen og jeg) stoppede "igen" forige fredag. Vi har forsøgt nogle gange, men for mig er hver DAG jeg ikke ryger "godt gået"

Jeg tænker kun på ikke at ryge i en dag af gangen og vil da heller ikke love mig selv (eller andre) at jeg ikke vil ryge når jeg bliver gammel eller ældre

Kanon godt indlæg Trine, det ku lige så godt være mig der havde skrevet det.

Når trangen bliver uudholdelig lover jeg mig selv ikke at ryge de næste 2-3 min. det kan jeg da overskue, når tiden er gået så måske 10 min o.s.v. og på et tidspunkt tænker jeg ikke mere på røg.

Godt gået for alle os der ikke har røget i dag

Kim

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-05-09 20:45

Hej med jer.
Så er jeg her igen.
Var nødt til at tage til staden i dag så derfor har jeg forsømt tråden

Nå ja det lyder til at alle har haft problemer og det er der vel ikke noget at sige noget til.
Det er sq svært
Jeg startede selv md de dumme smøger da jeg var 13 år...........og jeg fylder 56 lige om lidt
Det er altså maaaange år jeg har røget.

Jeg har aldrig spist så mange bolcher om dagen som jeg gør nu..Øv det er jo heller ikke sundt.

Men det kan tandlægen så nyde godt af.
Så ja jeg holder da samfundet igeng på den måde.

Jeg skal nok melde tilbage om et par dage men fortsæt bare med råd og erfaringer.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-05-09 21:22

Hej Pia

Vi to er faktisk lige gamle og har røget lige længe

Jeg har de sidste 5-6 år røget 2 pakker om dagen, og nydt hver eneste smøg

Selvom det ikke længere var så smart at ryge, og mere og mere besværligt i det offentlige rum, ja så røg jeg videre, og nød det ...

Men for 7 måneder og 10 kg siden holdt jeg op!

Det var overhovedet ikke forberedt, men jeg fik en forskrækkelse. Jeg havde længe haft en fæl hoste, specielt om morgenen. Men denne morgen hostede jeg en lillebitte smule blod op. Jeg blev virkelig bange, og i løbet af de kommende minutter havde jeg skrevet testamente og sagt farvel til livet.... men heldigvis kun i tankerne... Jeg var så sk... bange, at jeg ikke engang turde fortælle hverken lægen eller familien om det skete.

Men jeg besluttede, at nu var jeg færdig med at ryge.

JEG VILLE IKKE PRØVE AT HOLDE OP - nej jeg STOPPEDE, den forskel har hjulpet mig meget.

Derudover tog jeg på apoteket og købte Nicorette plaster (er allergisk overfor tyggegummi, ellers havde jeg måske valgt det). Derudover Nicorette inhalator. Uden disse "krykker" havde det været alt for svært. Jeg brugte den hjælp i ca 2 mdr. og senere ikke andet end stærke pastiller:Fisherman´s Friend i de hvide poser (stærkest).

De første mange dage tænkte jeg næsten hele tiden: Hvad laver ikke-rygerne dog??? Kan man overhovedet have livskvalitet uden tobak, kan jeg stadig male..når det kun er en gulerod jeg holder mellem fingrene...og mange andre tanker.

Vågnede faktisk i nat, troede jeg havde tabt en tændt cigaret i sengen! Det var selvfølgelig bare en drøm, jeg har forøvrigt aldrig røget i sengen.

Jeg har ikke spyttet blod siden den morgen for 7 mdr. siden. Min vejrtrækning er blevet meget bedre, kan klare at besøge folk på 4. sal, uden at blive forpustet. Min lugtesans er bedre, men jeg syntes stadigvæk, at cigaretter lugter dejligt, kan virkelig savne en cigaret - men JEG ER JO HOLDT OP

Jeg begynder ikke at ryge igen, for jeg ved med mig selv, at det er enten eller. Kan ikke være selskabsryger, desværre

Jo hvis jeg bliver gammel, kan det godt være, at jeg ryger lidt igen..... Men bestemt ikke nu!

Jeg vil gerne støtte dig Pia, så du må gerne sende PM, hvis jeg kan hjælpe dig...

Mit råd til dig, lige nu, er at stoppe helt. Det der nedtrapningsfis, tror jeg ikke virker, når man er sådan en garvet ryger, som jeg også var

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 28-05-09 22:18

hej igen Pia.

Du skriver

"Jeg får svært ved det og det er jeg sur på mig selv over. "
og
"Jeg har aldrig spist så mange bolcher om dagen som jeg gør nu..Øv det er jo heller ikke sundt. "

Jeg syntes at vi er alt for hårde ved os selv når vi stopper med at ryge. Tænk hvor afhængig vi er af det. Og når vi så gerne vil stoppe og i et stykke tid kan nøjes med at ryge halvdelen bliver vi sure på os selv over at vi ikke kan stoppe helt med det samme, i stedet for at være glad for de cigaretter vi ikke ryger i den periode.

Det er meget normalt at man skal ha noget andet f.eks. slik når man stopper med at ryge. Men i stedet for at være glad for de cigaretter man ikke ryger tænker man på at det ikke er sundt at spise så meget slik.

Jeg spiser slik og er meget glad for ikke at ha røget idag.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-05-09 22:20

Hej Pia

Jeg har forsøgt i mange år at holde op, og har prøvet hypnose, akkupunktur, væddemål med nocotinplaster. Ligemeget hjalp det.
Lige indtil min læge foreslog en lungeundersøgelse.

Han forklarede det således. Når man er 20 så en ens åndedræt 100%, men åndedrættet ældes med alderen, så når du er 60 så har du ca. 70% af dit åndedræt. Når du er 80 så er det 50%. Hvis du IKKE ryger.
Hvis du stadig ryger nu, så er dit åndedræt nok som mit, ca 65%. Hvis jeg stoppede, så ville jeg herefter fra dag 1 følge den kurve der gælder ikke rygere. Men hvis jeg blev ved med at ryge, så ville jeg miste så meget åndedræt, 30%, at jeg ville behøve ilt inden jeg blev 70 år. Og det er om 10 år.

Så jeg stoppede lige der, det var i august sidste år og jeg har ikke røget en eneste siden. Men jeg tænker tit på hvor godt jeg kan få vejret, selv om man bliver lettere forpustet ved hårdt arbejde. Og hvor ville jeg hade ikke at kunne gå en tur fordi jeg ikke kunne få vejret.

Det har været en kamp, men jeg tænker på den kurve min læge tegnede for mig, den streg er hvis du stopper med at ryge nu og det er den stærkt faldende streg hvis du fortsætter. Surt, for jeg elskede mine cigaretter.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-05-09 22:47

Hej alle sammen.
Ja det er da noget lo... at ryge
Og gavner næææ det eneste det gavner er statskassen , og den har jeg altså betalt rigeligt til.
Ja jeg har lige fået lavet en lungetest hos lægen og jeg har 85% lungekapasitet tilbage. Ikke godt nok
Det kan jo ikke komme tilbage. Nå det er der jo ikke noget at gøre noget ved.
Men det der slog hovedet på sømmet var at Leif for 5 uger siden fik en blodprop i hjernen og det satte meget pludseligt nogle ting i et andet lys , ja man opdager pludseligt hvor skrøbeligt en tingest livet er.
Skynder mig lige at fortælle jer at Leif er kommet sig godt over det og det et lige så meget for at støtte ham jeg vil stoppe. Han har det nemmere end jeg med det. Den stædige jyde som han er
Ang. min nedtrapning er det jo et led i behandlingen med Zyban pillerne.
det kulle gerne munde ud i at jeg for sidste dag på mandag ryger så skulle det være slut.....det er så her jeg er alvorligt bange for jeg ikke er standhaftig nok......har en rygrad som en regnorm
Jeg kan nemlig GODT lide at ryge og nyder i fulde drag en smøg efter en kop kaffe eller en god middag.
Men sådan har alle rygere det jo.
Nu har jeg så fortalt jer årsagen til min iver for at stoppe . Det skulle jo være nok at se sin mand så syg som han var. En yderst underlig oplevelse at han med et ikke anede hvor han var og hvad der var sket.Ikke vide hvad dag i ugen det er og hvad byen man bor i hedder.
Ikke en oplevelse jeg under andre at komme ud for.
Vi "ses" igen i morgen.
Sov godt med jer.
K.H. Pia

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-05-09 23:56

Kender et par stykker der er stoppet ved hjælp af denne bog "Endelig ikke-ryger!" af Allen Carr.

http://www.easyway.dk/

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 29-05-09 00:00

Pia du skriver:

#Jeg har aldrig spist så mange bolcher om dagen som jeg gør nu..Øv det er jo heller ikke sundt# Prøv om du ikke kan spise frugt og grønt som 'snask' i stedet for. Agurker, gulerødder og æbler går kroppen lidt gladere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-05-09 00:12

Åh Pia det gør mig så undt for dig og Leif, men min svoger var ude for det samme for et par år siden, og han løb marathon sidste år.

Det der før i tiden virkede bedst for mig var nedtrapning, uden brug af noget som helst, 1 smøg mindre for hver uge. Det virkede. Bortset fra at jeg begyndte igen efter et par måneder.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 29-05-09 00:48

Kom lige i tanke om at du kan købe ”rygeafvænning” på CD,
det hjalp min bror, (har ikke røget de sidste 6 år)

http://www.poul-daniel.dk/
http://www.poul-daniel.dk/cdlist.html
http://poul-daniel.dk/buycd-showbasket.html

kan naturligvis også besøge manden.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-05-09 07:42

Jeg vil bare sende dig og din Leif alle gode ønsker og et stort knus. Min mand var igennem det samme, for et par år siden. Det var mega hårdt, også for mig som pårørende. Han kunne hverken tale eller skrive - Men idag har han det heldigvis rigtig godt igen, passer sit krævende job, taler og skriver og fungerer normalt Men du har ret, man finder ud af, hvor skrøbelig livet er...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-05-09 08:51

Hej jeg har prøvet hypnose, dog ikke for at holde op med at ryge.

Og jeg vil sige at man skal se sig forbandet godt for - og måske ligefrem afprøve mere hypnotisører.
Den eneste jeg direkte vil anbefale er Jacob Strachotta som er noget dyrere end mange af de andre, men han er den eneste af tre der rykkede noget i mig. Han har faktisk lavet nogle CDér også til rygestop og jeg synes du i hvert fald skal lægge vejen forbi hans hjemmeside. Der er venteliste til at få tid.

http://www.jacobstrachotta.dk/

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 29-05-09 13:12

Jeg er/var virkelig hard-core ryger.
Har gennem ca. 40 år røget lige så mange smøger daglig.
Men det er slut nu - ha!
For ca. 1 måned siden købte jeg, efter at have læst et indlæg herinde om e-cigaretter et start kit hos
www.intellicig.com i England til under 500 kr.
Samme dag jeg modtog pakken holdt jeg op med at ryge alm. cigaretter og skyndte mig at bestille noget mere af samme.
Det har været noget af en åbenbaring. Fra at være ved at hoste mig ihjel, hvor alt stank af tobak, og mine venner brokkede sig over min uvane, har jeg nu nærmest fået et nyt friere liv, hvor jeg kan 'dampe' hvor jeg har lyst uden at genere nogen med det. Hoste og grimme lugte er også væk.
Og så sparer jeg ca. halvdelen ved at ryge e-cigaretter.
Men køb dem i England - lad være med at købe i Danmark. Dels er de alt for dyre, og dels er det nu forbudt at sælge refills med nikotin i Danmark. Der er forsendelsesomkostninger fra England men så er momsen til gengæld kun 15%.
Prøv selv!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-09 19:58

Pia - ta´så den kolde tyrker.................og kom ind og fortæl hvordan det går.

Jeg har ikke røget i 4½ år, og blev moralsk støttet af Mangorossa. (Det ved hun vist ikke helt)

Det var en kold tyrker, og du kan stadig nå at hoppe med på vognen.

Alt det tyggegummi og plaster og andet surrogat - er kun med til at trække pinen ud.

Jeg lover dig, at du får det skønt, og du kan om et års tid ikke forstå hvorfor du ikke stoppede noget før.

Det kommer nok til at forløbe sådan her:

I starten..................super jeg er stoppet.
Senere........................hold k............ hvor jeg savner den smøg.
Og nu er de smøger lige ved at slippe taget i dig..............................hold ud

Skriv til os og fortæl hvordan du har det.

= Hjælpen er på vej - hvis du selv vil.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-05-09 23:09

Eyvind .Skal vi aftale at det er sidste dag jeg ryger på søndag ???

Jeg er jo nede på et minimum nu så det er jo "kun" det sidste jeg mangler

1000 tak for jeres søde ord...vi har det altså godt Leif og jeg.
Heldigvis slap vi med en ordentlig forskrækkelse....denne gang.

Jeg melder tilbage efter week-enden.
Rigtig god pinse til jer alla.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-05-09 23:42

Som jeg skrev tidligere tog jeg den kolde tyrker som Eyvind anbefaler for ca 4 uger siden og det er hårdt, savnet stort når man røg +40 stk. om dagen,

men glæden ved at ens almen tilstand er langt bedre, glæden ved at tøjet lugter rent, glæden ved at hytten ikke lugter langt væk af røg, morgenhosten er væk osv, osv, den glæde overstiger savnet så man kan holde nallerne fra smøgerne.

Så Pia, god vind med dit "røgfrie liv" det skal nok lykkes.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-05-09 00:28

Super beslutning Pia
Og vær så lige sød ved dig selv - Din rygrad kan kun være blød hvis du har knogleskørhed

http://www.vejle.dk/page35695.aspx

Så i følge dette link, kan det blandt andet være derfor

Jeg har heller ikke røget i flere år og selvom jeg stadig kan savne det, er det en bedre følelse at være fri!

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-05-09 08:48

Godmorgen Pia.

Det ville være rigtig dejligt hvis du stoppede efter søndag.

Det ville være dejligt hvis du skrev her hvordan det går, det kunne hjælpe alle os andre Eks. rygere til at se det fornuftige i at forblive røgfri.

HELD OG LYKKE.

Kim

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-09 11:37

Ja - lad os stå sammen om et kæmpe hoooooooooost - og så prøver vi bare een dag ad gangen.
Solen kommer til at skinne på en anden måde.

Pssst. Leif - det er nu pia trænger til hjælp, altså ikke pylder, men bare lidt backup.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-06-09 09:27

Det lyder jo fantastisk Pia, du skal være velkommen i kandus ex-rygerklub. Vi har det SÅ fantastisk os ex-rygere, så skynd dig at komme med
Eyvind, tak for rosen, jeg er glad for at jeg kunne være en støtte

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-06-09 09:42

ÅHHHHH Mangorossa.
Jeg har altså den STØRSTE lyst til at tænde en smøg.
Hold da op hvor jeg savner en om morgenen.
Ikke nok med det ...så tændte Leif sq da en . Han troede ikke jeg kunne lugte det , men det kunne jeg.
Han stod op en ½ time før mig ....den snyder.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 02-06-09 10:10

Hej Pia, håber du klare den. Det kan nogen gange hjælpe at gøre noget andet end man plejer i sådan en situation.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-06-09 10:16

Citat
Hej Pia, håber du klare den

Ja det gør jeg også....men det er mega svært...men endnu er det gået

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 02-06-09 11:35

nok

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 150 point
Dato : 02-06-09 14:10

Skynd dig at give dig selv en anden belønning når du får lyster Giv dig selv gaver, det kan være en tur til frisøren, spabad, en cafetur med en god ven/veninde...ja havd DU synes er fedt, men som du måske sparer væk...nu får du råd til det, for der går jo rigtig mange penge til sådan nogle smøger...og tro mig du får det vidunderligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-09 21:57

Lad nu være med at skælde leif ud fordi han er lidt svag i koderne - vi mænd er jo trods alt de kønne og svage.
Hov omvendt > de svage køn <

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-06-09 19:57

Det er ingen nyhed Eyvind.
Men jeg kan da oplyse at det har været et par helv... dage.
Nå i dag går det bare rigtigt godt
Jeg fik først lyst en smøg kl 15 til kaffen men har styret mig , jeg er noget stolt af ikke at ha' haft lyst til morgenkaffen . Det er ellers det værste tidspunkt for mig.
Leif holder det ikke rigtigt , han ryger en ½ efter kaffen men går pænt udenfor og ryger
Bare det nu holder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-09 21:39

Citat
jeg er noget stolt af ikke at ha' haft lyst til morgenkaffen .

Noget stolt >>>>>>>>>>>>> meget stolt.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-06-09 22:46

Det er fandme flot Pia...keep on the god work

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 04-06-09 11:11

Hej Pia.

Nu er det efterhånden mange dage du ikke har røget var. Det er bare så flot. Tillykke.

Ha en god dag

Kim

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-06-09 11:25

Flot, flot Pia -

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-06-09 12:52

Takker...det er bare så dejligt .
Tænk ikke at savne en smøg til morgenkaffen...det havde jeg ALDRIG troet på kunne lade sig gøre

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-06-09 13:17

Hvor er det godt gået Pia

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 02-08-09 15:48

Citat
...og tro mig du får det vidunderligt.

Ja det er da . Tak for råd og vejledning.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-08-09 22:17

Holder du skruen i vandet pia?