/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Åndedrætsværn, muggen kælder.
Fra : vedikkealt
Vist : 3791 gange
100 point
Dato : 27-05-09 19:10

Hej med jer.

En af mine bekendte er ved at rive indmaden ud af et større kælder rum, hvor der for et par år siden var en mindre oversvømmelse.

Nu er der så kommet mug og andet i væggene, og vedkommende får åndedræts problemer under nedrivningen.

Findes der masker der kan forhindre mug sporrer i at komme i kontakt med lufrvejene..?

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-05-09 19:13

Tror han skal få andre til at se på det
Der er med garanti skimmelsvamp og det gir kraftig åndedrætsbesvær.

Accepteret svar
Fra : Dahab

Modtaget 110 point
Dato : 27-05-09 19:14

Ja det er skam muligt at beskytte sig mod svampesporre.
Kontakt evt http://www.arsima.dk/ de er gode til at vejlede om hvilket åndedrætsværn du skal bruge.

Måske en luftforsynet maske kan udgøre det.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 27-05-09 19:33

Her er nogle forskellige pakketilbud, men det er lidt pebret

http://www.dykkergitte.dk/udstyr/pakker.html

ellers ved jeg det desværre ikke

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 27-05-09 19:36

Det skal da vist kun bruges i kælderen hvis vandet ikke er kommet ud endnu

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-05-09 19:50

Nej, svampesporer er ikke til at spøge med.

Een-gangs halvmasker kan man købe på ethver gadehjørne, men de er ikke tætte ved kanterne, desuden skal man ikke bruge dem mere end 10 minutter.

http://www.arsima.dk/filarkiv/billeder/4102006114742.pdf

Og desuden, smid al tøjet når Du ikke gider mere og læg det direkte i vaskemaskinen.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 27-05-09 19:55

Nemlig luffeA, svampesporer er noget rigtigt modbydeligt møj

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 27-05-09 19:59

Det er jo præcis det jeg skrev med mit link til ArSiMa.
Det andet link er til dykker udstyr

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 27-05-09 20:06

Med dykker-udstyr har man luften med i egne flasker

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 27-05-09 20:12

Dykkerudstyr kan på ingen måde sikre mod svampesporre

Der skal man kigge på ArSiMas hjemmeside eller på f.eks http://www.bar-ba.dk/Kemikalier-stoev/Stoev/Materialer/Skimmelsvamp.aspx

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-05-09 20:56

Tak for mange fine svar.

www.bar-ba.dk var det jo ren dommedags læsning...troede ikke det var så farligt...så i morgen river jeg røret af til ArSiMa....de må have noget der kan betales af menig mand...uden at man skal have heldragt...eller for den sags skyld dykkerdragt....

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 27-05-09 22:10

Det har de også, du kan garanteret få en maske der klarer dine krav.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 27-05-09 22:30

DAHAB

Hvorfor fanden lukkede du dit dobbelt spil og ikke engang svarede på de spørgsmål som var stillet
til dit eget indlæg
er du bare en fuser der hellere skulle sætte dig op på a oind sammen med a høns

du skulle tage og åbne det igen
godt nok indrømmede du åben at du ikke er matematiker men hvad er du så for en nar røv
du skulle da være den sidste til at dømme andre når du ikke selv forstår ar holde stien ren
nok en gang åben den og svar
dem du prøver på at hjælpe kan sq ikke regne en ski med sådan klytrøv

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 27-05-09 22:33

Lad nu være med at ødelægge andres tråde, min tråd var vist blevet udvandet, ingen grund til at fortsætte debatten i den.

Og så skriv i en pæn tone, ingen grund til at kalde folk for en nar røv.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 27-05-09 22:38

Citat
Svar
Fra : Dahab

Dato : 27-05-09 18:58

--------------------------------------------------------------------------------
Ha, jeg er bestemt ikke humor forladt

gud fader bevare
hvad fortæller dahab

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 27-05-09 22:47

Citat
Og så skriv i en pæn tone, ingen grund til at kalde folk for en nar røv.

lige i centrum Dahab

der nogen der kalder en skovl for en skovl og mener og står ved de både siger og skriver

igen skulle du så ikke lade være med at lukke når der var nogen der kunne gennem skue dig
og så køre de rigtige steder
dem du er inde ved her de må da få en grim smag i munden omkring igen en nar røv

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 27-05-09 22:48

Ih guder, lad nu den stakkels spørgsmåls stiller have sit spørgsmål i fred.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 27-05-09 23:27

Citat

Opskrift på madpakkeboller
Fra : Dahab Vist : 76 gange
200 point
Dato : 27-05-09 19:35

--------------------------------------------------------------------------------
Hej

Er på udkig efter en opskrift på madpakkeboller.
De skal bruges i madpakken, ikke som en selvstændig ret, men som en bolle hvor i der kommer pålæg.

Har været på alverdens hjemmesider, og der er masser at vælge imellem, men det jeg søger er nogle boller som i selv har prøvet og som er gode som en pålægsbolle i madpakken.
Citat
Opskrift på madpakkeboller
Fra : Dahab Vist : 76 gange
200 point
Dato : 27-05-09 19:35

--------------------------------------------------------------------------------
Hej

Er på udkig efter en opskrift på madpakkeboller.
De skal bruges i madpakken, ikke som en selvstændig ret, men som en bolle hvor i der kommer pålæg.

Har været på alverdens hjemmesider, og der er masser at vælge imellem, men det jeg søger er nogle boller som i selv har prøvet og som er gode som en pålægsbolle i madpakken.

DAHAB skulle du ikke tage og prøve bollerne nu du har fået opskriften fra andre

det ovenstående fortæller jo lige det du står for, folk får den opfatelse at manden ikke engan
kan smøre sig et stykke franksbrød
hvordan hulen kan sådan en hr nar røv så gi råd om andre ting fra spørgsmals stillere

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 28-05-09 08:11

du skal bruge en halvmaske(dækker næse og mund) med et P3 filter, som beskytter mod partikler Aerosoler vira og bakterier.
Kam købes i de allerfleste håndværkerbutikker.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-05-09 20:55

Opskriften på verdens bedste flute...bagte selv 160 stk. forleden.

1000 g mel.
450 g 5 korns blanding...der kan også kommes 4 hele hvidløg ( alle fed knuses ) i, eller 150 g abrikoser - dadler, eller anden tør frugt i, klippet i små stykker.
I stedet for tørfrugter kan også vælges krydderier, oregano, dild, basilikum...eller anden favorit tør krydderi i en mængde på 50 / 75 g.
2 æg
1 pk. gær
6 dl. mælk / kærnemælk.
25 g. sukker.
25 g. salt
50 g. fedtstof, enten olie - margarine eller smør.

Alle ingredienser blandes sammen fra start og æltes godt...((( ingen lunen mælk eller andre dikkedare )))

Dejen henstår i en ½ time, æltes igen og henstår en halv time.

Herefter deles dejen i 2 lige store stykker der rulles stramt sammen og ligger igen en ca. 20 minutter.

Så deles hver dej klump op i 12 stykker der igen rulles stramt til kugler.

Efter 10 min. rulles hver dej stykke ud i ""tommeltot tykkelse"" og kommes på plade med papir på.

Herefter stryges der straks med æggestrygelse - 1 sammenpisket æg med en knivspids salt i - er nok.

Herefter hæver flutene dækket eller udækket i mindst en ½ time, og bages herefter lysebrune ved ca. 200 grader.

Egner sig særdeles godt til frysning, og genopvarmning i ovn eller på brødrister.

Kommes flutene ikke straks i fryseren, opbevares de i plastik pose som ikke er for tillukket, hvor de uden at blive tørre kan ligge i flere dage.

God fornøjelse...

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 02-06-09 12:34

Fik du fat i ArSiMa ?

Eller har du fået købt dig en maske ?

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 02-06-09 12:38

der er noget muggent ved tråd

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-06-09 21:37

classic26... ... og har du prøvet opskriften...???

Dahab... Jo jo da...og uden tvivl foreslog han en P3 maske til skimmelsvamp, 10 engangs masker for godt 500 kr., og de er effektive...

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 03-06-09 17:16

Ja de plejer at være gode til at rådgive hos ArSiMa .

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-06-09 07:01

Tak for svaret Dahab.

Sidste...

Efter troldtex og plader er pillet ned af kælder vægene, er de allerede tørret pænt op...

Hilsen vedikkealt...