/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Topstyring i DJ??
Fra : TheRealDeal
Vist : 1067 gange
200 point
Dato : 27-05-09 15:35

Kære alle

Jeg må med sorg i sinde konstaterer at problemerne i Jægerforbundet langt fra er løst

Citat
Carsten Spanget, der i et par år har været afdelingschef hos Danmarks Jægerforbund. Kalø, er ikke længere ansat i Jægerforbundet.

Beslutningen blev truffet på HB mødet mandag den 4. maj, og parterne skilles i overensstemmelse med fælles aftale.

Årsagen til samarbejdets ophør er, at HB har tiltagende mangel på tillid til, at Carsten Spanget på tilfredsstillende måde håndterer de beslutninger, som HB har truffet og som vil blive truffet fremover.

Er den nye formand ORJ lige så topsyrende som den gamle, Kristian Raunkjær?
Er ORJ måske være endnu, han var så vidt jeg husker også årsag til at den nye tidligere direktør Bent Rasmussen blev fyret efter kort tid på Rødnæsvej.?
Er HB stadig af sådan en sammen sætning så de spiser af ORJ hånd?

The Real Deal

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-05-09 15:42

- ja, og Lars er statsminister!!! Det går a' Helvede til...

Kommentar
Fra : onkelDum

Dato : 27-05-09 16:07

Så blev man så Klog.

onkelDum

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 27-05-09 16:41

Kære alle

Det ser ud til DJ formanden stadig har travlt med politik, han skulle hellere se og få tingene til at fungerer på Højnæsvej og Kalø, men her er et lille citat fra et dagblad, hvor formanden har gjort sig uheldig bemærket.

Citat
Roed løber fra sit ansvar
Lennart Weber, gruppeformand, Socialdemokratiet, skriver:
Det er grove angreb, som Skævinges tidligere borgmester Ole Roed Jakobsen i den forløbne uge har kastet sig ud i. Og det er tankevækkende, at Klaus Markussen gemmer sig bag ryggen af Ole i denne sag.
Ole Roed vifter med et notat fra 2005, som han påstår dokumenterer, at der er noget galt med rådhuset. Jeg har læst notatet, og det er nærmest værdiløst, fordi det er lavet længe før byrådets beslutning om rådhusprojekt og længe før udbud af rådhuset. De overvejelser, der kan læses i notatet, havde vi taget højde for, da vi traf beslutninger om rådhuset.
Ole Roed Jakobsen var dengang medlem af Økonomiudvalget, og han har selv stemt for alle beslutninger om hvilket rådhusprojekt, der skulle bygges, udbudsform, og valg af det projekt, som nu er opført.
Derfor er hans udmeldinger ren valgkamp, der alene har til hensigt at skabe fjendebilleder. Hans retorik svarer præcis til den valgstrategi, Venstre i 2001 brugte i valgkampen til Folketinget.
Hvis nogen skulle være i tvivl, kan de slå op på side 139-140 i Hans Mortensens fremragende bog om Venstres vej til magten.

Publiceret: 03. Marts 2009 09:35

især afsnittet
Citat
Ole Roed Jakobsen var dengang medlem af Økonomiudvalget, og han har selv stemt for alle beslutninger om hvilket rådhusprojekt, der skulle bygges, udbudsform, og valg af det projekt, som nu er opført.

Er det på samme måde det køre på Højnæsvej?
I et åbent brev fra Netnatur har ORJ svaret på følgende spørgsmål
Kommunikationsstrategi ifm. DJ sagen.
Citat
Ole Roed Jakobsen: Hvilken kommunikationsstrategi ? Har der været een, så har den ikke været god !

Og
Hvordan bringes DJ på fode igen?
Citat
Ole Roed Jakobsen: jf. ovenstående og ved gennemførelse af mine mærkesager, som jeg har en helt præcis tids-handleplan for. Det bliver hårdt, men til gengæld er det vejen frem. Vi har ikke tid til sovepladser nu, men må igen frem i forreste vogn og personligt mener jeg, at kunne gøre særlig nytte helt ude foran som togfører. Ikke for at trække, men for at dirigere og vise vejen frem - det er jo dét ledelse handler om !!!

Dog er der tid til at beskæftige sig med politik og ind til nu er der kun sket fyringer og mange dygtige folk er gået, er det tegn på et dårligt arbejdsklima?

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-05-09 22:59

Hvorfor bringer du ikke disse ting til torvs i de rette kanaler?

Fordi det er noget vrøvl alt sammen?
Fordi du ikke tør?
Fordi man der skal oplyses navn?
Fordi man der skal oplyse medlemsnummer?
Og fordi man så kan se om personen virkelig er den han udgiver sig for. Men selvfølgelig det skal der både mod og N..... til og du har ingen af delene...

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 200 point
Dato : 28-05-09 00:30

Det er med den største fornøjelse, at man nu kan spore en stærkt stigende utilfredshed med Ole Roedehovedes ledelsesstil. At man nu har fordoblet HB-medlemmernes løn viser også, at den er helt gal med situationsfornemmelsen på Højnæsvej.
I forvejen udspilles alle aktiviteter i de lokale foreninger, og DJ er blevet en paraplyorganisation med et formål for øje: En pengemaskine til ledelsen. Det har vi set tidligere, og man er altså ikke blevet klogere.
Ole Roedehovede vælger den ledelsesstil han kender fra sin tid som menig politimand i Gentofte: Topstyring med en masse hulrøvede høvdinge til at bakke ham op. Opbakningen er sikret ved hjælp af en alt for høj aflønning af HB-medlemmerne. Man skal nemlig ikke glemme, at DJ stadig er en mindre interesseorganisation - baseret på frivillighed.
Man har fundet på en genial plan - hvor baggrundsfilosofien er, at giver man en klækkelig løn til de folkevalgte, så kan man kræve noget for pengene. Det er i og for sig selv en fornuftig tanke, men nu risikerer man en hob levebrøds"politikere" som fremover vil kræve mere og mere i hyre. Det er vejen mod afgrunden, og jeg skal da ikke beklage den udvikling. Det er stadig medlemmerne der betaler gildet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-05-09 00:31

Jeg glemte lige en ting:
Folk har de ledere de fortjener. Hjertelig tillykke.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-05-09 06:54

B.t.i.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 28-05-09 16:58

Kære Bent Knudsen

I stedet for at komme med et surt opstød, så lad os høre din mening, hvis du i det hele taget har en

Kære Tonganeseren

Meget interessant det du skriver og jeg kan se at der er flere af os DJ medlemmer der ikke er helt tilfreds med tingenes tilstand, f.eks. et lille indlæg fra DJ-hjemmesiden
Citat
Jeg kan huske tilbage før/under og efter "forbundssagen" da fik vi efterfølgende en ny formand!Han talte den gang om "rod og uorden" i organisationen, samt ikke mindst et meget sotrt og unødvendigt pengeforbrug! Som jeg kan se det, er dette umådeholdne pengeforbrug ikke stoppet?... der er fyret og gået et utal af ledere og fagfolk, alle som en følge og konsekvens af ORJ´s ledelsesstil. De sidste eksempel, at fyre Carsten Spanget, og fritstille ham øjeblikligt, koster vel i omegnen af 500.000 (jeg ved jo ikke hvad han fik i løn).. men såfremt manden "ikke har taget af kassen" så burde man nok i det mindste have brugt ham i opsigelsesperioden?.. et andet og nok mere relevant spørgsmål, er for mig: Hvordan kan det være at DJ, som interesseorganisation kan "tiltrække" så dygtige folk som CS m.fl (deres CV og karriere, har der ihvertfald ikke været noget i vejen med) ... medens DJ helt klart ikke magter at fastholde disse åbenlyse dygtige folk? .. Kan det skyldes en mere diktatorisk og topstyret ledelse end vi nogensinde har haft? er svaret ja - hvad jeg desværre tror, så er jeg ikke et sekund i tvivl om at DJ´s ry som en troværdig sparringpartner, ad åre om ikke allerede lider en krank skæbne! Skal vi overleve som organisation, kræver det en moderne og samfundstilpasset organisation og ikke mindst ledelse. PS... glemte at der bruges også masser af penge til at finde "nye folk" Mercuri Urval er ikke billige i drift, og de finder sikkert de rigtige, men har bare ikke fået at vide at, et af kriterierne for at blive ansat er at man ikke siger formanden imod, gør man det er ens dage i DJ talte!!

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-05-09 17:03

Til TRD:

Hvorfor bringer du ikke disse ting til torvs i de rette kanaler?

Fordi det er noget vrøvl alt sammen?
Fordi du ikke tør?
Fordi man der skal oplyses navn?
Fordi man der skal oplyse medlemsnummer?
Og fordi man så kan se om personen virkelig er den han udgiver sig for. Men selvfølgelig det skal der både mod og N..... til og du har ingen af delene...

Du skriver altid svar på mine spørgsmål - gør det selv..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-05-09 17:14

At nogle kan være utilfredse i en forening med over 5o.ooo medlemmer er logik, men at en lille forening med under 1.ooo kan være så uenig, så de har 11. formænd på under 30 år.
Det er helt til grin.

TRD er en tøse dreng, som ikke tør stå ved det han skriver. Ligesom det han skriver ikke kommer nærmere til sandheden blot fordi han kun gentager det som han vil og undlader at svare på det han bliver spurgt om...

Selvfølgelig har jeg min mening, men den kommer frem, hvor det høre sig til på DJ. Hjemme side og ikke her imellem. Dansk Land og strandjagt hylekor.....

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 28-05-09 17:20

Kære Bent Knudsen

For at tage det sidste først
Citat
Du skriver altid svar på mine spørgsmål - gør det selv..

Nu er det sådan jeg blevet blacklistet af dig, så jeg har ikke været i stand til at svare dig på dine spørgsmål, så nu vrøvler du igen, jeg tør slet ikke tænke tanken færdig hvis du fortsætter på denne måde
Citat
Hvorfor bringer du ikke disse ting til torvs i de rette kanaler?

Det er jo det vi prøver på DJ-siden, men der er en kraftig censur, som du selv har oplevet derfor kan du vel passende give mig en forklaring på hvorfor DINE indlæg bliver slettet? er det Onkel ORJ der er ophavsmand til det? DJ har aldrig været så censureret og tillukket som det er nu

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-05-09 21:03

Du vrøvler igen!!!!!

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 28-05-09 23:14

Kære Bent Knudsen

Din sidste kommentar
Citat
Du vrøvler igen!!!!!

Det beviser du lige

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-05-09 00:45

Af en eller anden grund betragter Bent Ballehyler sig som frontkæmper for DJ. Man kan kun ryste på hovedet over den slags. I virkeligheden er han til ubodelig skade for forbundet, men det kan ingen få banket ind i hovedet på ham. Skallen er for tyk.
Men Herregud. Manden har intet at tage sig til - udover at avle vagtler til hundetræningen. Hans støvlepudser har ikke fantasi til at medvirke til andet end tomme opvisninger. Jagt duer den ikke til.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-05-09 08:26

Så gå`es der igen efter manden i stedet for bolden....

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 29-05-09 10:24

Til bb1

Den 28-05-09 kl 17:14 udbreder du igen din vrede om "den lille forening"'s under 1000 medlemmer: Hvad bilder du dig ind ? Du har aldeles ingen adkomst til at latterliggøre medlemmerne i en lovlig forening ! Problemet er åbenbart, som jeg har fået fortalt, at du selv er blevet smidt ud af DLS. Hvorfor tager du ikke bare det til efterretning og så passer dig selv. Men du har måske også problemer med DJ og derfor bruger DLS som Prügelknabe til afløb for din galde ?

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-05-09 12:46

En forening er en offentlig ting, derfor må/kan man skrive om den, hvis det man skriver blot er det rigtige og det er rigtig hvad jeg skriver ind til andet er bevidst.

Jeg skriver foreningen Dansk Land og strandjagt forening har ca. 1000 betalende medlemmer.

Foreningen har udnævnt en våbensagkyndig, som ingen uddannelse har end ikke har bestået en simpel riffelprøve., man lader denne person repræsentere sig, som våbenteknisk sagkyndig for hele foreningen på de bonede gulve..

Hvordan kan sådnne oplysninger pludselig blive noget " Prügelknabe "! Det er jo kun almindelige fakta.....

Og kære provsten1 et virkeligt godt råd - tro ikke ubetinget på det du får fortalt og videre bring kun anden hånds oplysninger, hvis du er 100% sikker på, at de er rigtige..

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 29-05-09 15:55

Til bb1

Hvad er pointen med at fortælle om, at foreningen er en offentlig ting, hvor man må skrive om den, blot fortællingen er rigtig - samtidig påstår du at dit skrevne ord er rigtigt, indtil andet er "bevidst"?
Hvad mener du med "bevidst"?
M.h.t. den våbensagkyndige, som "ingen uddanelse har"-hvorfor må forenigen ikke udnævne ham til våbenteknisk sagkyndig, hvis de nu synes at vedkommende har forstand og viden om de ting? Riffelprøven er da ikke nogen kvalifikation i sig selv og fordi man er uddannet riffelinstruktør, behøver man absolut ikke vide mere end denne sikkert udmærkede mand, som er autodidakt. Pas nu på med at nedgøre andre mennesker der ikke har diverse fine uddanelser - iøvrigt findes der ikke en uddanelse der hedder "våbenteknisk rådgiver" !
Dine egne problemer med DJ kunne måske få en til at tro, at da man ikke hos DJ "gider" høre mere af dit vrøvl, kaster du dig over andre emner, i dette tilfælde DLS og dens sagesløse medlemmer !
Jeg er også kun et menneske på godt og ondt, som gerne tager mod gode råd og vejledninger, men jeg må desværre skuffe dig med, at jeg ikke anser ret megen af dine skriverier for seriøse.
Rigtig god pinse og, trods alt, knæk og bræk på bukkejagten.

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 29-05-09 16:55

Kære Bent Knudsen

Det her citat fra dit sidste indlæg er noget af en udmelding
Citat
En forening er en offentlig ting, derfor må/kan man skrive om den, hvis det man skriver blot er det rigtige og det er rigtig hvad jeg skriver ind til andet er bevidst.

Ja selvfølgelig er en forening en offentlig ting og det er DJ også og det vi skriver om DJ er fakta, men nu mener jeg det er på sin plads, du beviser, at det vi skriver ikke er har sin rigtighed.
Mit spørgsmål indledes med.
Citat
Jeg må med sorg i sinde konstaterer at problemerne i Jægerforbundet langt fra er løst

Der står ikke, at jeg glæder mig over at DJ nye formand er ved at få den synkende skude til at synke endnu dybere, men jeg mener også at han ikke er manden til at føre DJ ud af den gamle krise, DJ er det nye Taitanic hverken mere eller mindre, DJ er en dødssejler

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-05-09 18:16

Igen blander du tingene sammen TRD. Det var provsten1 som angreb mig fordi jeg skriver om den lille forening. Jeg forklarede ham kun, at det kan ingen forbyde mig blot jeg holder mig til sandheden og fakta og ikke digter videre på andres historier, som i to er gode til.

Hvis jeg skriver noget er det et angreb - hvis I skriver noget er det ikke !!!!

Den holder ikke rigtig i byretten, men hvad det kan I vel ikke fatte og hvad man er jo også kun forpligtet, som man har evner til.....

Nu køre jeg på bukke jagt - så ham i morges, så jeg ved hvor jeg vil lede efter ham....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 29-05-09 19:35

Nu køre jeg på bukke jagt - så ham i morges, så jeg ved hvor jeg vil lede efter ham....
Det skulle da ikke være et problem, hvis den går under hegn
SHV

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 29-05-09 22:50

Kære Bent Knudsen

Her er et af de talrige utilfredse medlemmer fra DJ, over ORJ måde at fokusere på, dette er sakset fra Jagtformidling.dk
Citat
Nu må det være nok O. R.Jakobsen først øger du vandspejlet fra 50`m" til 150m" pr and så skriver du gudhjælpeme også en artikel om odderen, der burde være i D.N, har i slet ikke en finger på pulsen, hvad angår andre fugle end dem i selv går og skyder, oddern er det største problemdyr der hvor den lever, for vores andeudsætning, der er vist ingen tvivl om hvor forhadt den tidliger har været, jeg tror den optælling i fyre af er ligesågod som jeres krondyr optælling (som kan ganges med 2 til 3) det er en ommer!

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-05-09 23:00

En hver jæger ved, at råvildt ikke kan trives under hegn - så du er altså ikke jæger,men kun dum.....

Til TRD Igen vidrebringer du noget voldsomt pladder: Det er ikke ORJ der indførte nogen ændring af vandspejlet for ande udsætning. Så hvorfor skyde på ham. Det er blot dumhed..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-09 00:39

Citat
Selv er jeg ikke nogen ørn på en skydebane, mest nok fordi jeg ikke har øvet mig nok

Ja, det skrev Bent Vagtelfænger squ. Nu skal han afsted efter en buk, og det er jo hårrejsende, at en "jæger" skyder til en buk - vel vidende, at han er et kvaj med en riffel. Hvad skal det dog ende med?? Hvilken ansvarlighed.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 30-05-09 08:14

Til bb1

Jeg mangler stadig svar på spørgsmålet fra 29-05-09 kl. 15:55 om betydningen af ordet "bevidst" i den sammenhæng du har brugt det.
I et andet svar samme dag kl. 18:16 påstår du, at jeg, sammen med TRD, "digter videre på andres historier "? Vil du ikke nok uddybe det ? Du behøver ikke blande mine indlæg sammen med andres, jeg kan godt tale for mig selv - hvad andre siger og gør er mig uvedkommende!
Slutteligt et citat fra den virkelige verden: "Hvis jeg skriver noget er det et angreb - hvis I skriver noget er det ikke !!!!" Det må da være dét man kalder selverkendelse.

Mvh
Provsten1

PS Hvordan gik din bukkejagt ?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-09 11:18

--------------------------------------------------------------------------------
En hver jæger ved, at råvildt ikke kan trives under hegn - så du er altså ikke jæger,men kun dum.....

Ovenstående skrev Bent Ballehyler Guddødemig også:

Og Bent Knudsen har naturligvis ret. Rådyr trives ikke under hegn - men er det nogen forhindring for Ballehylet - blot Bette Bent trives. Tag nu bare vagtlerne: Det er forbudt at anvende vagtler til hundetræningen - men den slags er bare en mindre detalje for Bent Ballegaard Knudsen (også kaldet gedefdræberen). Skidt være med at fuglene vantrives - bare Bents støvlepudser og Bent selv trives.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 30-05-09 12:40

Så så Knudsen, nu er du igen for hurtig ude med riven
En hver jæger ved, at råvildt ikke kan trives under hegn - så du er altså ikke jæger,men kun dum.....
det kommer da helt an på hvor stor hegnet er, men nu til noget helt andet, du har tidligere skrevet
Selv er jeg ikke nogen ørn på en skydebane, mest nok fordi jeg ikke har øvet mig nok
nej det ved jeg godt, derfor er det også med undren du påstår du er skydebaneinstruktør, nu er du så begyndt at gå på bukkejagt og din erfaring kan ligge på et meget lille sted, ved din sidste udmelding, som lyder
Nu køre jeg på bukke jagt - så ham i morges, så jeg ved hvor jeg vil lede efter ham....
Knudsen du har ævlet side op og side ned, vedrørende din store jagterfaring, holder kurser og der er aldrig et øje tørt en rigtig bukkejæger ved allerede hvor pladsbukken går inden bukkejagten, du har nu selv dokumenteret du er en amatør, trods alt dit selvpromoverende ævl via din egen hjemmeside. Det eneste du kan finde ud af er at jage papegøjer, hvide italienere, Muflon i nærheden af hegn og drivhusvagtler, så alle de andre vilde dyr i hakkebakke skoven, behøver ikke frygte dig.
Jeg må give JensSafaris ret når han skriver.
På en særdeles velfortjent fjerdeplads indsætter vi en eller ret så ubetydelig landsbytosse fra den lille flække Ølsted ved Løsning, hvis internationale jagtlige karriere grangiveligt stopper allerede ved den dansk-tyske grænse, men som alligevel i årevis har udbredt sig i det offentlige rum om jagtetiske forhold ude omkring i den store verden.
Jensen overdriver, din jagtlige karriere stopper allerede ved bygrænsen i Ølsted var det ikke en ide dig og ORJ begynder at danse vals sammen, jeg tror i vil være det perfekte par
SHV

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 30-05-09 15:03

Kære Bent Knudsen

ORJ har ikke villet rører ved bukkejagten her i foråret, i forhold til det Råvildtforeningen har i sinde, du har hele tiden været på nakken af Råvildtforeningen og støttet ORJ i hans betraktninger om bevarelse af bukkejagten som den er nu, MEN nu kan jeg se du har udtalt dig til Hunters Magasin, hvor du bl.a. skriver.
Citat
Kære Mogens Hartmann.
Jeg høre til de personer, som nok går ind for forandringer omkring bukke jagten især jagttiden på forårs bukken, men jeg høre også til den gruppe, der har det meget svært med, at der bruges tid og kræfter på at danne endnu en forening til fordel for en enkelt vildt art.

Kan du give en nærmere dybdegående forklaring til os på Kandu, men først skal du lige huske at svarer Provsten og Sandhedsvidnet på deres indlæg.

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-05-09 19:30

Er vi ikke kommet noget væk fra tråden små venner...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-05-09 00:31

Nåh, hvordan gik jagten så - bette Bent? Håber inderligt at du ikke tog chancer. Med dine selvnævnte færdigheder er det uhyggeligt, at du stadig har jagttegn. Jeg husker et indlæg fra Jagtformidlingen, hvor du fortalte et måbende publikum, at du havde skudt til en ræv på 200 meters afstand. Det kniber åbenbart med din respekt for vildtet. Det er jo stinkende uetisk. Håber også, at du lader bukken komme ind på 10 meters afstand før du slipper kuglen. Så skulle selv en riffeljæger kunne ramme en buk - men spørgsmålet er så bare om hvor. Hvad med at deponere jagttegnet. En "jæger" som skyder til en ræv på 200 meters afstand er sindsyg eller bare afstumpet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-05-09 01:36

Det var topstyring af DJ der var emnet, men det kan hylerne tilsyneladende ikke finde ud af..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-05-09 02:24

Og hvad har indlægget så her med topstyring i DJ at gøre? Hvis der er nogen som ikke holder sig til emnet - så er det gededræberen og vagtelfarmeren fra Bottrup.

Vagtelfarmeren skrev:
At nogle kan være utilfredse i en forening med over 5o.ooo medlemmer er logik, men at en lille forening med under 1.ooo kan være så uenig, så de har 11. formænd på under 30 år.
Det er helt til grin.

TRD er en tøse dreng, som ikke tør stå ved det han skriver. Ligesom det han skriver ikke kommer nærmere til sandheden blot fordi han kun gentager det som han vil og undlader at svare på det han bliver spurgt om...

Selvfølgelig har jeg min mening, men den kommer frem, hvor det høre sig til på DJ. Hjemme side og ikke her imellem. Dansk Land og strandjagt hylekor.....

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 31-05-09 09:12

Kære Bent Knudsen

Du udtaler
Citat
Fordi det er noget vrøvl alt sammen?

og til Provsten skriver du
Citat
Og kære provsten1 et virkeligt godt råd - tro ikke ubetinget på det du får fortalt og videre bring kun anden hånds oplysninger, hvis du er 100% sikker på, at de er rigtige..

Det Provsten og jeg har udtalt er noget du selv er kommet med her på KANDU og Krimminalkommisær ORJ har selv udtalt disse citater jeg ydermere er kommet med, ALTSÅ første hånds oplysninger og de kan findes på nettet min gode Bent Knudsen
Du udtaler endvidere
Citat
Hvis jeg skriver noget er det et angreb

Nej, det er noget du opfatter, fordi vi går i rette med dit selvmodsigende vrøvl
Citat
Hvis I skriver noget er det ikke !!!!

Nej det har du ret i, fordi dig og din DJ formand kan man finde på nettet, med forskellige udtalelser og specielt dig Bent Knudsen udtaler dig om datostempling af leverpostej, ryglidelser, udtalelser om kongehusets svigerdøtre m.m.
Men hvad har ORJ bedrevet siden han blev formand??

Han har afskaffet duejagten
Han har fyret to direktører, som efterfølgende har fået et gyldent håndtryk
Han har givet sig selv og HB lønforhøjelse
Han har lukket hjemmesiden ned, så jægere udefra ikke kan se hvad der røre sig i DJ
Han har fået velkvalificeret arbejdskraft til at flygte over hals og hoved på Kalø og Højnæsvej
Han er gået ind i Klelundsagen som er feset ud i sandet.
Han har flettet fingre med en ansat på Højnæsvej, det er sikkert også noget der har taget lidt tid
Han er kommet med en sludder for en sladder angående forårsjagten på bukke
Han har ikke tudet gøre noget ved afskydningspolitikken vedrørende det dansk kronvildt
og jeg kunne blive ved, nej han er bestemt ikke pengene værd, derfor skal han ud så hurtig som mulig, men det hjælper nok ikke for systemet er så gennemsyret af fordoms tiders handlekraft så det med Titanic er et gangske godt billede af DJ, skibet knækkede over og forstavnet røg ned, nu står agterstavnen og svajer og venter på at blive trukket med ned.

The Real Deal

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 31-05-09 15:33

At diskutere med en fattesvag sprogmishandler a la bb1, det er simpelthen umuligt.
End ikke engang hans egen tilhørsflok (D.J.) vil kendes ved ham. Dem der kan klikke sin ind på Danmarks Jægerforbunds debatside, vil lynhurtigt opdage, at ikke een eneste gider at ha' noget som helst med ham at gøre.
At bb1, er ligeså fyldt med løgn som en gammel ko er fyldt med lort, står tydeligt for enhver der bare har læst 3 af de ubehjælpsomme indlæg han omtåget prøver at flikke sammen.

bb1, er en gammel imbecil stodder der søger efter medynk. Hvem husker ikke at han skrev, at nu havde han meldt mig, Centerpoint, for mordtrusler. Det var den styggeste løgn han endnu har opfundet. bb1 har garanteret ikke modtaget så meget som een eneste mordtrussel. Hvem helvede gider at krumme så meget et eneste hår på denne tomhjernede klaphat.

Samtidig fatter denne knaldperle ikke, at han ikke alene er Danmarks Jægerforbund største fjende, men så sandelig hele danmarks jægere største fjende, når han spreder alt sit gylle på samtlige debatsider på internettet.
Samtlige jagtmodstandere gnider sig i hænderne når den skøre skid til bb1, spreder sin "visdoms ord" på internettet, for magen til tomhjernet vrøvl findes ikke i hele verden.
Jeg har mest lyst til at folde mine hænder og anråbe Vor Herre i det høje med ordene;
Kære Gud, hvad har den danske jægerstand dog gjort, siden du belemrer os med denne tomhjernede skøre kule ??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-05-09 18:57

Det er da helt fint at i nu kan hyle med Jer selv.........

Når I bliver saglige, så kan vi debatere igen, men ikke før. Debat på Jeres nivoe skal man være meget speciel for, at følge og selvom jeg hellere vil kaldes for en original i stedet for en dårlig efterligning, så leger jeg altså ikke med børn, der kun kan hyle. Hver eneste gang man rammer dem i deres uvidenhed eller på deres ømme punkt Dansk land og strandjagt. Foreningen, som udnævner signe egne eksperter ud af den blå luft.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 31-05-09 21:22

Citat
Når I bliver saglige, så kan vi debatere igen, men ikke før
.
Ordet saglig, ved du overhovedet ikke hvad betyder.
Citat
Debat på Jeres nivoe skal man være meget speciel for, at følge
det er faktisk på dit lave "nivoe" vi debatterer, ellers fatter du jo ikke en meter af galoppen.
Citat
og selvom jeg hellere vil kaldes for en original i stedet for en dårlig efterligning
,
Du er både en stor original og en meget dårlig efterligning af en jæger.
Citat
så leger jeg altså ikke med børn, der kun kan hyle.

Vil det sige, at du leger med børn der ikke hyler - eller hvordan skal det forståes ? Forhåbentlig lider du ikke af den her.... hmmm.... alvorlige sygdom ?
Citat
Hver eneste gang man rammer dem i deres uvidenhed eller på deres ømme punkt Dansk land og strandjagt. Foreningen, som udnævner signe egne eksperter ud af den blå luft

Det er nok ikke noget du skal bekymre dig så meget om "Hr Ingeniør i trykbærende anlæg"

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-05-09 21:45

Jeg indrømmer blankt, at jeg i bund og grund ikke gider diskutere med fjolset fra Bottrup. Ren og skær spild af tid. Han er uvidende og har bibragt ordet "dum" en helt anden dimension end tidligere kendt.
Men fjolset fra Bottrup leverer dagligt så megen ufrivillig komik, at hjemmesiden her vil blive en smule kedeligere, hvis han smutter ud fra Kandu siden.
Tumpen fra Bottrup har ikke fattet, at han er at debattere med som at skyde til en siddende gås. Han vader rundt i en termologi, som han ikke selv fatter en brik af, og derved kommer han til at være en "møllesten om DJ`s hals".
De medlemmer af DJ som jeg taler med får trækninger i ansigtet, når Ballehylerens navn nævnes, og helst så man hans hæl på vej ud af forbundet.
Derfor ville det bedste være, om Ballehyleren meldte sig ud af DJ. Som det er nu, får "ikke-jægerne" det indtryk, at en jæger også kan være bindegal. Han er altså dårlig reklame for DJ - så derfor Ballehyler: Meld dig ud - det kan ikke gå hurtigt nok, hvis den sidste del af respekten for danske jægere skal bibeholdes.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-05-09 22:16

Kan vi nu tro på det? Du skrev jo også på et tidspunkt, at du ville forlade forummet og helt ærlig. Det er vi flere, der ikke vil begræde. Du må også gerne tage de andre D.L.S. Hylere med.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-05-09 22:50

Gededræber Bent Ballegaard Knudsen skrev:
Kan vi nu tro på det? Du skrev jo også på et tidspunkt, at du ville forlade forummet og helt ærlig. Det er vi flere, der ikke vil begræde. Du må også gerne tage de andre D.L.S. Hylere med.

Her er endnu et eksempel på Ballehylerens enestående løgnagtighed, dumhed og uvidenhed. Hvis han nu kunne læse, så ville meget være nået.

Hvor har jeg skrevet, at jeg ville forlade forummet???

Det er jo katastrofalt, at du til stadighed demonstrerer denne dumhed og manglende færdigheder i dansk. Det er squ uhyggeligt - det her. Du burde jo nægtes adgang til at stemme til folketings- og kommunalvalg.

Næ du. Jeg bliver såmænd. Jeg har meget mere i godteposen..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-05-09 23:47

Jeg vidste at det du skrev var for godt til at være sandt. For har man et IK som dig så kan ingen jo forvente andet end modbydeligheder, saglighed er for dig en by i Rusland....

Sut nu ikke for meget på vin proppen. Jeg vil gå ind og sove, for jeg skal på bukke jagt i morgen.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 01-06-09 00:25

Kære Bent Knudsen

Du skriver
Citat
Det var topstyring af DJ der var emnet, men det kan hylerne tilsyneladende ikke finde ud af..

Nu ser det ud til du er kommet langt væk fra det emne, tag og svar på mine spørgsmål og på mine beskyldninger i at Ole Roed ikke magter opgaven at fører DJ videre end der hvor den var hvor Raunkjær slap, trods hans mange valgløfter, men ORJ er jo også en simpel anden rangs landsby politiker, der kunne se sit levebrød som borgmester forsvinde ved de kummonale sammenlægninger og nu var chancen der så for at blive leder af Jægerforbundet og hæve en fed hyre for at lave ingenting
Jeg skal gerne gentage dem.
Han har afskaffet duejagten
Han har fyret to direktører, som efterfølgende har fået et gyldent håndtryk
Han har givet sig selv og HB lønforhøjelse
Han har lukket hjemmesiden ned, så jægere udefra ikke kan se hvad der røre sig i DJ
Han har fået velkvalificeret arbejdskraft til at flygte over hals og hoved på Kalø og Højnæsvej
Han er gået ind i Klelundsagen som er feset ud i sandet.
Han har flettet fingre med en ansat på Højnæsvej, det er sikkert også noget der har taget lidt tid
Han er kommet med en sludder for en sladder angående forårsjagten på bukke
Han har ikke tudet gøre noget ved afskydningspolitikken vedrørende det dansk kronvildt

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-06-09 01:33

Kæmpebabyen Bent Ballehyler skriver som følger:
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg vidste at det du skrev var for godt til at være sandt. For har man et IK som dig så kan ingen jo forvente andet end modbydeligheder, saglighed er for dig en by i Rusland....

Sut nu ikke for meget på vin proppen. Jeg vil gå ind og sove, for jeg skal på bukke jagt i morgen.

Der blev du snuppet i endnu en løgn. Kan du i det hele taget udtale et sandt ord???

Men når det kommer til stykket, så har du meget at takke mig for. Når jeg leverer et indlæg kaster du dig begærligt over den lette løsning, nemlig at udsprede flere løgne om min person - i håbet om at kunne slippe for at besvare de spørgsmål de øvrige deltagere stiller dig. En helt igennem infantil reaktion, når nogen har "fat i dine nosser" - som du ikke har. Du er en simpel tøsedreng og løgner - Bent Vagtelfänger.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-06-09 06:55

Knudsen udtaler
At nogle kan være utilfredse i en forening med over 5o.ooo medlemmer
det er det jeg hele tiden har sagt alt over 50.000 medlemmer er dobbelt medlemskab, så der er med et slag på tasken over 100.000 jægere som ikke er organiseret. Med ORJ bliver det med tiden endnu mindre, sådan kan det gå når en leder siger en ting, men gør en anden.
Selvfølgelig har jeg min mening, men den kommer frem, hvor det høre sig til på DJ.
Så lad venligst værd med at skrive alt dit vrøvl herinde, hvis du ikke kan komme med klare og tydlige tilkendegivelser på at VI har uret, men på DJ siden får du enten slettet dine indlæg, eller så gider folk ikke svare dig, hvordan kan det være?
Så gå`es der igen efter manden i stedet for bolden....
Hvad kalder du det så, når du er efter Tonganeser som du påstår ikke er våbenekspert, jeg husker endnu da du var medlem af Dansk Land og Strandjagt, der blev du Knudsen udnævnt til hundeekspert og hver eneste blad der udkom, tonede din "fotogene person" frem, hvor der så stod noget uforståeligt plader om hvor dygtig en person du var, det var selvfølgelig noget du selv havde skrevet
Når I bliver saglige, så kan vi debatere igen, men ikke før.
Provsten og Dealeren har stillet dig spørgsmål og de temlig saglige, svar du nu på dem, men det rækker dine evner sikkert ikke til, eller gør de?
Jeg vil gå ind og sove, for jeg skal på bukke jagt i morgen.
Husk nu ikke at skyde i en for spids vinkel og ikke på for lang afstand for som du skriver
Selv er jeg ikke nogen ørn på en skydebane, mest nok fordi jeg ikke har øvet mig nok
Lige en sidste tíng, hvordan kan du være på bukkejagt, når din bil holder i din indkørsel, jeg troede man stod tidlig op
SHV

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 01-06-09 08:29

Til bb1

Hvornår kan jeg forvente svar på mine spørgsmål fra den 30/05/09 kl. 08:14 ?

Det kan godt være du har travlt med at læse og besvare spørgsmål og konstateringer af helt ny dato, men jeg troede det gik sådan nogenlunde "efter tur" - spørgsmålene er skam da oprigtige ment !
Tonganeseren har nok ret i, at du, iøvrigt ligesom en vis maler fra Østrig i 30-erne, overfalder andre mennesker med perfide spørgsmål, (og for malerens vedkommende overfaldt andre lande), i stedet for at svare på de spørgsmål der er dig stillet i tidligere kommentarer. Så vanskelige er de ikke - du må da kende svarene, da det er spørgsmål rettet til dine egne kommentarer !!

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-06-09 13:36

Provsten1.

Du har simpelthen ikke fået direkte svar på dine spørgsmål af den simple grund, at de i bund og grund er spørgsmål, som tidligere er stillet af andre og besvaret og da man her på Kandu kan logge ind, som hvem og hvad som helst, så gider jeg altså ikke føre lange debatter med måske den samme person, som blot er logget ind flere gange. Så vil du stille krav til mig, så gør jeg det også til dig. Du har jo den mulighed, at sende en PB hvis du ikke ønsker dit navn frem. Mærkeligt at ingen af hyler har villet benytte sig af den mulighed.

Til Sandhedsvidnet.

Et typisk eksempel på, at du ikke aner en skid om hvad jeg forretager mig eller hvornår: Du skriver

Lige en sidste tíng, hvordan kan du være på bukkejagt, når din bil holder i din indkørsel, jeg troede man stod tidlig op
SHV

Hvis du vidste noget som helst om mig, så vidste du også at vi har to biler her på adressen. Desuden kunne jeg jo være afhendtet - det pladder du skriver beviser, hvorfor I er nogle hylere, som det slet ikke kan betale sig at bruge tid på, for I kan ikke andet end lyve for at gå efter manden...

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 01-06-09 15:12

Til bb1

Lad mig lige gentage mine spørgsmål til dig - de har nemlig ikke været genstand for nogetsomhelst suspekt fra min side:
"Jeg mangler stadig svar på spørgsmålet fra 29-05-09 kl. 15:55 om betydningen af ordet "bevidst" i den sammenhæng du har brugt det.
I et andet svar samme dag kl. 18:16 påstår du, at jeg, sammen med TRD "digter videre på andres historier? Vil du ikke nok uddybe det ?"
Disse spørgsmål er ikke blevet besvaret på noget tidspunkt, men hvis ikke du er i stand til at svare på enkle spørgsmål, må man blot konstatere at dine evner ikke slår til og dét er beklageligt al den stund, at du foregøgler alle hvilket format du er i besiddelse af: Hundeinstruktør, riffelinstruktør, jagtleder,"næsten godsejer" med "folk ansat til det grove", simpelthen Guds gave til menneskeheden.

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 01-06-09 15:16

Kære Bent Knudsen

Dit undvigende svar afgivet 01-06-09 kl. 13:36 er igen en kryben uden om de spørgsmål og udmeldinger jeg har påstået vedrørende ORJ og da du både den 27-05-09 22:59 og den 28-05-09 17:03 har påstået at det jeg har skrevet er
Citat
Er noget vrøvl alt sammen?

Hvis du vi tages seriøs, må du kunne redegøre for det modsatte
Meget interessant det SHV har skrevet, du skriver du vil på bukkejagt og så ligger du og sover rævesøvn i stedet, ja, ja, der er nogen som gerne vil have opmærksomhed

The Real Deal

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-06-09 17:20

Knudsen, din tilstedeværelse er blevet konstateret kl 0530 i Ølsted, det var en hurtig bukkejagt? men hvis du nu har skudt buk, hvor stor eller jeg må vel heller spørge om hvor lille den er men jeg tror nu ikke du har skudt buk for så havde du været på Kandu for at berette om din store bedrift.
Men lad os nu antage du har været på Løvenholt så er det sådan at solen står op i det område kl. 0442, det tager ca. 40 min transporttid, hvis man overholder hastigheden, det vil sige du har været oppe kl. 0300 for at få en pibe tobak, en kop hurtig kaffe og så en tur på lokum inden afrejsen.
Hvis du skulle kunne være hjemme inden 0530 med den samme transporttid, har du kun haft 8 min. til bukkejagt altså skyde, brække og så det løse med mindre den er skudt før åbningstid, men med din moral og jagtetik er det selvfølgelig uhørt, det kunne finde stedo
Nu kan du påstå du ikke har været på Løvenholt, men et andet sted, men det er da alt for tidlig at tage hjem fra bukkejagt, da en stor buk først og gerne kommer frem sidst på morgenen, men hvis du ikke vidste det, så har jeg da i det mindste givet dig et fif.
Du må undskylde hvis jeg tager fejl, i så fald har du en tvillingbror
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-06-09 17:20

Her er et meget tydeligt eksempel på, hvorfor jeg ikke vil svare hylerne, når de stiller helt fjollede spørgsmål.
Jeg har svaret længere oppe, at fordi man ser en bil i min indkørsel er det intet bevis på om jeg er på bukke jagt eller ej.
Det ved man hvis man kender mig - vi har nemlig to biler her i huset. Ja faktisk tre for sønnen har også en.
Desuden kunne jeg jo være afhendtet..
Der imod skulle I hellere gå på bukke Jagt, men I har sikkert ingen og det er grunden til Jeres misundelse.
Det var før øvrigt en virkelig dejlig morgen. Jeg så tre hjorte i bast, de bliver store og fine, en mår, tre ræve hvalpe og mindst otte råer, men kun en lille to tre årig seksender og han skal ikke skydes i år. Får jeg ikke ham jeg går efter, så får jeg ingen og det er godt nok for mig...
Alt i alt venner hold Jer til noget i ved noget om og hold Jer til sandheden. Det kommer man nu engang længst med.
Personfnidder kan en hver fyre af. Det kræver ikke meget hjerne..

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-06-09 17:26

Det var før øvrigt en virkelig dejlig morgen. Jeg så tre hjorte i bast, de bliver store og fine, en mår, tre ræve hvalpe og mindst otte råer, men kun en lille to tre årig seksender og han skal ikke skydes i år.
Alt det på 8 min.?
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-06-09 17:31

Hvis nogen har set mig kl. 5/30 i dag i Ølsted. Så har de set syner. Jeg har vidner på, hvor jeg opholdt mig og hvornår jeg kom hjem så enkelt er det.

Men igen et bevis på Jeres måde, at føre debat på. Jeg fanger Jer i en løgn også fortsætter I med at lyve for, at rede stumperne hjem for Jer selv og det kan man altså ikke i længden.

I er en flok pattebørn og derfor er en hver debat med Jer nyttesløst.....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-06-09 17:38

Jeg har vidner på, hvor jeg opholdt mig og hvornår jeg kom hjem så enkelt er det.
Bevis det
SHV

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 01-06-09 17:50

Kære Bent Knudsen

Du skriver
Citat
Her er et meget tydeligt eksempel på, hvorfor jeg ikke vil svare hylerne, når de stiller helt fjollede spørgsmål.

Jeg mener ikke mine spørgsmål og påstande er fjollede, jeg skal gerne gentage dem
Er den nye formand ORJ lige så topsyrende som den gamle, Kristian Raunkjær?
Er ORJ måske være endnu, han var så vidt jeg husker også årsag til at den nye tidligere direktør Bent Rasmussen blev fyret efter kort tid på Rødnæsvej.?
Er HB stadig af sådan en sammen sætning så de spiser af ORJ hånd?
Dog er der tid til at beskæftige sig med politik og ind til nu er der kun sket fyringer og mange dygtige folk er gået, er det tegn på et dårligt arbejdsklima?

og
Men hvad har ORJ bedrevet siden han blev formand??
Han har afskaffet duejagten
Han har fyret to direktører, som efterfølgende har fået et gyldent håndtryk
Han har givet sig selv og HB lønforhøjelse
Han har lukket hjemmesiden ned, så jægere udefra ikke kan se hvad der røre sig i DJ
Han har fået velkvalificeret arbejdskraft til at flygte over hals og hoved på Kalø og Højnæsvej
Han er gået ind i Klelundsagen som er feset ud i sandet.
Han har flettet fingre med en ansat på Højnæsvej, det er sikkert også noget der har taget lidt tid
Han er kommet med en sludder for en sladder angående forårsjagten på bukke
Han har ikke tudet gøre noget ved afskydningspolitikken vedrørende det dansk kronvildt

Ingen af disse ting har du kommenteret ud over du påstår det er noget vrøvl, så derfor opfordre jeg dig endnu engang til at komme med dine kommentarer til hvert enkelt punkt, eller så kan man såre simpel ikke tage dig alvorlig

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-06-09 20:30

Send dit vrøvl til rette vedkomne. Hvorfor skulle jeg svare på det. Jeg er ikke ansat i DJ.

Hvordan kan jeg pludselig blive useriøs, blot fordi jeg ikke vil svare på dine helt useriøse spørgsmål - stil dem dog til den du skyder på, men det er du slet ikke mandfolk nok til. Det er svaret fra mig..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-06-09 20:49

I forvejn var det "Mission Impossible" at bede Ballehyleren om at svare på et par simple spørgsmål. Manden er jo snydedum.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-06-09 23:57

Så er vi i det mindste to....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-06-09 00:06

Hip, hip hurrrahhhhhhh. For første gang i historien vedgår Ballehyleren at være snydedum. Det er en stor dag, selv om vi andre hele tiden har vidst det.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-06-09 01:40

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 03-06-09 14:59

Tak for svaret Tonganeseren og endnu engang fik Bent Knudsen ikke svaret på alle de spørgsmål han fik stillet.

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-06-09 15:01

Næh, han har sikkert fået tungen sat fast i en flusherkasse til vagtler.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-06-09 16:13

Nej for du svare jo heller ikke på dem jeg stiller dig og før det sker kan i hygge jer med Jer selv ingen andre her på Kandu ønsker jo, at debattere Jeres fjollede spørgsmål.