/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Luk computren
Fra : bsorensenas
Vist : 583 gange
100 point
Dato : 26-05-09 14:33

Jeg har Windows Vista.
Det er besværligt at lukke computeren, synes jeg. Da jeg havde en ældre version af Windows, downloadede jeg et lille program der gjorde det meget lettere, men jeg kan ikke huske hvor jeg fandt det og måske virker det ikke til Vista.
Er der nogen der ved noget om det?

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 26-05-09 14:35

Du kan lave en bat fil der kører shutdown.exe /f så skal du bare klikke på den så lukker din pc

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-05-09 14:43

Jeg har lavet et icon på skrivebordet.

Jeg kan ikke længere huske hvordan, men i "target" står der "%windir%\system32\shutdown.exe -s -t 00" og i start in står der 2%windir%".

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 26-05-09 14:52

Nå ja undskyld du skal have -s på også, -t er ikke nødvendigt, det er kun en timer, så du kan nå at gemme ting fra programmer du ikke har fået lukket, den er dog ikke så bevendt i marc43's tilfælde da den venter i 0 sekunder med at lukke ned.
-f behøver du for så vidt heller ikke, den kan dog være meget rar at have på, da den automatisk lukker programmer der ikke svarer ned i stedet for at gå i stå med nedlukningen

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 26-05-09 14:53

Downloade programmet og installer
sæt mærke i Power Off og klik så på
Save Shortcut > gem den f.eks. på C:luk <mappe,skift
eksempelvis ikonet,hvis du vil < højreklik > egenskaber > Genvej skift ikon.
Nu kan du trække genvejen op i start eller hvor du nu vil have den.
Mans kan lave flere slaks genveje Reboot o.s.v
http://www.karenware.com/powertools/ptstopper.asp
Bruger det selv på Xp men prøv på vista.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 14:57
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 15:00

det er luk og genstart

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-05-09 15:09

Sådanne blærebare kan være ret forskellig, men på min kan jeg blot trykke på Fn F11, så lukker den på samme måde som ved Start - Luk computer og bekræft Luk computer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-09 15:25

Citat
Det er besværligt at lukke computeren, synes jeg.

Det kræver vel ikke flere tastetryk end en win95

Men det tager nok længere tid - der er jo en DEL mere der skal lukkes ned...

Så lev med det - det er helt normalt....

SKAL det gå hurtigt - så hiv netstikket ud - så stopper den øjeblikkeligt - men så tager det længere tid når du skal starte igen

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-05-09 17:01

Kan du ikke bruge en af dine genvejstaster på tastaturet , i kontrolpanelet kan du skifte knapperne til anden funktion - det har jeg gjort - et tryk og maskinen lukker!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-05-09 18:30

et lille tip: det hedder en tænd/SLUK knap, du trykker på knappen og maskinen tænder, du trykker igen og maskinen slukker.
det bruger jeg normalt på alle de bærbare

Godkendelse af svar
Fra : bsorensenas

Dato : 26-05-09 21:26

Tak for svaret Manse9933.

Det virker fint.