/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
htaccess for 301
Fra : kidder
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 26-05-09 12:34

Hejsa Kandu`er

Jeg har et lille problem,jeg har 2 domæner hvor jeg gerne vil have det ene til at peje over på det andet, nogen der har en effektiv måde af gøre det på ?

venligst Kidder

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-05-09 12:37

Tja - du kan lave en idex.html der redirecter til den anden side.
Eller du kan lave en DNSforwardning.

hoster du din egne server hjemme - kan du lave dine filer DocumentRoot til at pege i samme HOMEMAPPE!

Kommentar
Fra : kidder

Dato : 26-05-09 12:40

Det var nu mere en selve scriptet /koden jeg ligger i en .htaccess fil

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 110 point
Dato : 26-05-09 12:48

jamen der er du jo helt forkert på den.
En .htaccess fil bliver kun brugt til at tillade brugere til siden intet andet.

Koden i en index.html - fil:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Redirect</title>
<meta http-equiv="REFRESH" content="0;url=http://www.XXXX.dk">
<BODY>
You'll be redirected to www.XXXXX.dk
</BODY>
</HTML>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 12:51
Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-05-09 12:54

Tja det kommer an opå om man holder sig til reglerne for filernes placering eller man er skruyppelløs overfor den næste der kommer og administrere det!

Vi er enige om det KAN bruges til mange ting - men det burde reelt kun bruges til restrictioner på den mappe, som .htaccess ligger i.
dvs:
Hvilken authentikation der bruges.
Hvilken AD/LDAP server osv

Godkendelse af svar
Fra : kidder

Dato : 26-05-09 12:56

Tak for svaret peque.

Okay jeg har åbenbart misforstået et eller andet så
1000 tak for hjælpen og din hurtigt svar

De bedste hilsner
Kidder

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 13:01

peque,aaaaee,jeg bruger den til flere ting på mine sider og der er det mine regler der gælder

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-05-09 13:08

Absolut - men glad for jeg ikke skal overtage dit job som administrator:D

jeg bruger den nu absolut også til mange ting - bla mythTVweb, osv!
og man kan bruge den til meget - eftersom det reelt er en fil der "BARE" bliver inkluderet - så kunne den reelt have heddet hvad som helst.

Taget fra Apacheconf:
# AccessFileName: The name of the file to look for in each directory
# for additional configuration directives. See also the AllowOverride
# directive.
#

AccessFileName .htaccess

#
# The following lines prevent .htaccess and .htpasswd files from being
# viewed by Web clients.
#
<Files ~ "^\.ht">
Order allow,deny
Deny from all
</Files>
###################################################
Additional configuration directives????
Direktiver kan jo oversættes til mange måder - men ligefrem at knalde alt muligt ind i filen er jeg desideret dumt - eftersom man kan hente den på mange måder - selvom den også kan "beskytte" biblioteket og dermed få dine oplysninger og derefter kompromitere din server . hehehe

Det er hvad man må og ikke må - override af regler osv - ikke til videresending af domænenavn?
Du kan reelt bruge den til forkortning af diverse filer (lave kortere sti i browseren osv) men derfra at redirecte alt trafik fra et domæne til et andet ? tja - så ender man da med at belæaste sin server max!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 13:18

Hvis man ikke kender så meget til .htaccess

så er den metode som du henviser tilletter ,bruger den selv.
http://home1.stofanet.dk/manse9933/
redirect via .htaccess belaster ikke serveren.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-05-09 13:22

Hvis det nu er 2 seperate maskiner der står i hver sin del af landet. Så gør den da - da .htaccess så vidt jeg kan finde frem til og grunden til jeg ikke ville bruge denne - at den sender enkelte filer frem og tilbage - dvs at serveren laver noget konstant - sevlom siden reelt ikke ligger på denne server. Hvorimod en redirect skipper det led og sender klienten til 2.server/2.domæne forsiden iog bliver der, og dermed springer et hop over :D

Men det er så bare min opfattelse og forståelse for tingene - en anden er jeres :D
men mål det - se hvor meget din maskine bliver kontaktet via redirecting i htaccess!