/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
photosmart
Fra : oleho
Vist : 536 gange
300 point
Dato : 26-05-09 11:31

hej
har xp profog jeg har adskillige gange forsøgt installering af hp photosmart 5500 series
der dukker disse velkendte vinduer op med photogallery hvergan g computeren startes. jeg har prøvet mange muligheder for at undgå dette uden resulta
det sidste jeg har hørt er at man kan fjerne ms NET framework fra computeren; det skulle l'øse problemet
er det rigtigt og hvad indebærer det iøvrigt? kan disse programmer undværes?
mvh
oleho

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-09 13:17

Du kan installere printeren helt uden programmer, klik på Start og på Printere og fax enheder, slet eventuel de printere du ikke bruger, også den nye hvis der er et mislykket forsøg med den vist der.
Klik på Tilføj en printer, følg den guide som kommer frem og brug din cd når den kommer og spørger efter drivere, du klikker på Har cd/diskkette, nu finder installationen de nødvendige drivere på cd og du finder din printer i den rullemenu som kommer bagefter, længere henne bliver bedt om at tilslutte printeren, først da sætter du printeren til computeren og tænder for strømmen.
Det er skrevet efter hukommelsen så det er sikkert ikke 100% nøjagtig beskrevet, men jeg tror at essensen er til at forstå

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-09 13:19

Der er nogen HP programmer som bliver installeret når du kører CDen, dem kan du fjerne ved at gå til Kontrolpanel og Tilføj og fjern programmer, og så nøjes med driverne, som jeg skrev ovenfor

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-09 13:21

Du kan måske godt undvære Netframework, prøv den kan hentes igen fra Windows Update hvis du ikke kan undvære den

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 26-05-09 13:35

hej
jeg kan sagtens installere printeren alene således at den virker ok men men : det er photosmart 5100 series der ikke kan installeres så den virker uden alle disse fremmedartede vinduer der dukker op som f eks Photogallery
Hvad gør jeg!! der må dog være en løsning

mvh
oleho

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-09 13:42

Jeg kender ikke den aktuelle printer, troede at Photogallery var et program som blev installeret, fordi du satte CDen i og ville installere printeren derfra, det kunne så undgåes ved at klikke på Tilføj en printer, og IKKE bruge cd til andet end at hente driverne fra, kan du ikke fjerne Photogallery fra Tilføj og fjern programmer
Prøv så at gøre som jeg skrev i første indlæg

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 26-05-09 15:20

hej
tak for alle svarene,
men ingen af dem hjælper mig med at få HP photosmart 5100 series til at fungere

jeg har ingen problemer med printerfunktionen. den fungerer korrekt !!!

nen der må da være andre der har samme problemer med hp phtosmart 5100 series

HJÆLP MIG !!!!

mvh
oleho

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-05-09 16:46

Hvad hvis du klikker på Start - Kør - Skriver msconfig - faneblad Start - Fjerner flueben ud for de programmer der IKKE skal starte op sammen med Windows - Gem ændringer og genstart. Efter genstart kommer der en lille skærm op hvor du skal fjerne fluebenen ud for ar du har ændret i start. Ok og nu er de måske holdt op med at poppe op.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-05-09 12:53

Det Photogallery halløj tror jeg er et program som du har installeret fra den medfølgende cd, fjern den fra Tilføj og fjern programmer