/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sikkerhedskode og opdatering
Fra : keven
Vist : 2295 gange
100 point
Dato : 26-05-09 11:06

Hey alle
Har to problemer med min Nokia 6500 Classic.
#1: Har ændret min sikkerhedskode - og glemt den ! Har kigget lidt rundt på nette og fundet steder hvor man kunne skrive IMEI # og så få en slags mastercode, der skulle kunne overskrive sikkerhedskoden, men dette har ikke virket.

#2: Tænkte jeg så ville opdatere sowftwaren i den med "Nokia Software Updater" for ligesom at slette indstillingerne. Men når jeg sætter den til at opdatere, genstarter telefonen og lige så snart den genstarter begynder den at oplade via USBkablet, og det kan opdateringsprogramet ikke styre, så den slår fra med den begrundelse at man ikke skal slutte den til en ladestationen.

Nogen der kender noget til en løsning til kodeproblemet?
Eller ved om man på en måde, kan så ladefunktionen via USBkablet fra?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-09 11:47

Citat
Har ændret min sikkerhedskode - og glemt den

Desværre - ingen medlidenhed

Smut ned til forhandleren med den...

Citat
Men når jeg sætter den til at opdatere, genstarter telefonen og lige så snart den genstarter begynder den at oplade via USBkablet

Meget speciel telefon der selv UPLOADER

Dette til trods for du ikke engang har koden til den...

Accepteret svar
Fra : simkiller

Modtaget 110 point
Dato : 26-05-09 11:51

Hej

du kan ikke opdatere din nokia 6500c når der er sikkerhes kode på den og du ikke kan huske koden

for at kunne opdater en nokia men nokias software opdate skal mobilen være tændt og med et aktivt simkort i

du skal forbi en unlocker der kan nulstille sikkerhed koden for dig

de programmer de lige kan finde på nette hvor man via imei nr kan genere en marster kode virker kun til de ældre mobiler og ikke til din mobil da det er en af nokias bb5 modeller en af de nye mobiler

jeg kan klare det for dig men så skal jeg have mobilen send mig en pm så kan vi snakke om det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 11:56

Som refi skriver,forhandler

http://www.nokia.dk/A4672306

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-05-09 11:57

Din telefon er forsynet med en eller flere koder for at beskytte den mod uautoriseret brug. Bemærk, at sikkerhedskoden, der beskytter selve telefonen, ikke er den samme som PIN-koden, der beskytter SIM-kortet.

Citat
Hvis du bliver bedt om sikkerhedskoden, og du ikke har aktiveret den, kan du prøve følgende:

Indtast standardsikkerhedskoden: 12345. Forsøg kun dette én gang.
Hvis du stadig bliver bedt om en sikkerhedskode, må du tage telefonen med til den nærmeste Nokia-servicebutik, hvor de kan undersøge den nærmere. Du kan finde adresser på servicebutikkerne i rullemenuen nederst i afsnittet Reparationer.

Kommentar
Fra : simkiller

Dato : 26-05-09 12:00

ja forhandler for at få nulstillet sikkerheds koden og så skal mobilen sendes til deres værkste og det tar kun 2-3 uger før du har den igen

hos en unlocker kan det gøres mens man venter og få mobilen med igen med det samme eller hvis den sendes til nulstiiling har manden den igen inden for 3 - 4 dage

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 26-05-09 12:01

en unlocker klarer problemet for dig

Godkendelse af svar
Fra : keven

Dato : 26-05-09 19:10

Tak for svaret simkiller.