/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Elradiator i vådrum
Fra : jko
Vist : 2047 gange
100 point
Dato : 08-04-03 10:21

Hej

Hvordan er det med elradiatorer i vådrum - SKAL der være jord på i stikket ???

Mvh
jko

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 08-04-03 10:22

ja!

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-04-03 10:38

Prøv denne side http://www.ecv.dk/bolig/sikkerhed.htm
Der kan man blive meget klog
Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-04-03 12:19

Ja, den skal være jordforbundet, og radiatoren skal være godkendt til vådrum.
Jeg mener at det skal være mindst IP44 kapsling. (der skal stå et IPXX nr. på alt el-matriale).

MVH

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 08-04-03 17:43

Det vil være bedst for dig - inden du begynder at lege elektriker - at se her:
http://www.elraadet.dk/view.asp?ID=13

Elrådet, som linket viser frem til, er den instans, der laver de regler, du skal rette dig efter, hvorimod EnergiCenter Vest har plukket i dem - og så er der den risiko, at det du skal bruge, ikke findes hos dem.

//Knud

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-07-04 23:21

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH