/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
spasmer i blæren
Fra : LoneS
Vist : 2046 gange
100 point
Dato : 26-05-09 07:40

hej alle sammen
Vil lige høre om i ved noget om spasmer i blæren. Min datter har så mange spasme har prøvet botox uden virkning. Så vil jej høre om i har anden middel som kunne hjælpe hende

Hilsen LoneS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-09 07:52

Lægen ved

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 26-05-09 07:55

det ved jeg godt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-09 07:56

dette er ikke en lægebrevkasse

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-05-09 08:03

Citat
dette er ikke en lægebrevkasse

Teil menner at det nærmere er en børnehave

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-05-09 08:10

Citat
Min datter har så mange spasme har prøvet

Har du prøvet Rød Ålborg, det skal nok finde vej hvor det kan hjælpe, måske endda a to omgange

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 26-05-09 08:12

Kunne jo være at der var nogle som kunne hjælpe mig men et godt råde inden jeg skal på syghus men datteren inden Fredag. Men hvis det kun bliver til fis så må jeg jo heller slette den inlæg igen

Hilsen LoneS

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-05-09 08:22

Jeg vil da sige, at hvis du skal på sygehuset med hende på fredag, så tag en snak med lægen der.
De må da kunne hjælpe.

Er det kramper i musklerne omkring blæren du taler om?

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 26-05-09 08:30

hej jeb3

min datter har så mange spasmer inde i blæren. På grund af rygskade så hun kan ikke selv styre det Har været på skejby for få botox lagt i bæren uden virkning. Og jeg ved man kan få nogle piller som for blæren til at slappe af noget mere

Hilsen LoneS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-09 08:31

Citat
Har du prøvet Rød Ålborg

Den rene galskab.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 26-05-09 08:34

Jeg mener at indlæg som dette burde tages alvorlig, uden "sjove" kommentarer. Dersom lægen havde et bedre forslag, ville sikkert Lone have kendskab til det. KanDu er vel egentlig ment til at finde råd og vejledning på mange af de spørgsmål man møder (tror jeg), og spørgsmålene skulle derfor behandles med lidt respekt.

sorry, surt gylp fra morgenstunden, og lykke til, LoneS.

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 110 point
Dato : 26-05-09 08:35

Jeg føler da godt nok med hende.

Da min datter havde epilepse (jeg ved godt det slet ikke er det samme) fik hun tit ro bagefter (hun havde kun natlige anfald) ved at få te med Baldrian og kamille. det fik hendes muskler til at slappe af.

jeg håber bestemt de kan finde noget effektivt i Skajby, jeg har googlet ldit. Der findes nogle piller, der hedder Detrosifol.
Se http://ryk.dk/artikel/22/347

Knus til hende

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 26-05-09 08:41

Hej Jeb3

Tusind tak skrive det lige på min seddel

Og Tak for du tog mit spørgsmål seriøst

Hilsen LoneS

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-05-09 09:00

Hej Lone
Jeg er selv rygmarvskadet og har også fået og får stadig sprøjtet Botox i blæren med god virkning.
Der findes mange forskellige tabletter, men de har jo desværre også bivirkninger, bla. mundtørhed og det er bare træls...
Der findes efterhånden en del man kan afhjælpe blærespasmer med og jeg kan kun som flere herinde, henvise dig til at tale med den læge i skal besøge, om hvilke muligheder der forefindes.
Jeg håber i finder en løsning, for jeg ved hvordan det er.
Jeg har fået langt større livskvalitet efter Botox..
Så al mulig held og lykke.
Jeg kan forøvrigt henvise til denne side som er foreningen for rygmarvsskadede:
www.ryk.dk
Der står en masse om emnet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-09 09:02

Husk Rød Aalborg

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 26-05-09 09:33

Hej Mangorossa

Tusinid tak jeg kigger ligge på den hjemmeside

lad lige spørgsmålet ligge lidt endnu kunne jo der komme flere med GODE svar

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-05-09 10:00

Jeg må nok sige sygdom tager jeg seriøst.

Jeg er i øvrigt selv rygopereret. har fået gjort 3 led stive. Bare de dage, hvor jeg havde problemer med blære mm lige efter operationen var rigeligt for mig.

Al mulig held og lykkke til jer.
Hvor gammel er din datter egentlig?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-05-09 10:45

Jeg ved, at eks. mange sclerosepatienter får Ercoril mod samme problem, midlet har dog mundtørhed som bivirkning, og så virker de ikke i så lang tid.

Men så er der andre midler med depotvirkning, bl.a. Vesicare, Detrusitol og Emselex

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 26-05-09 12:57

Min Datter Maja er født med rygmarvsbrok så derfor hun har problmer med blæren. Hun skal på efterskole her efter sommerferien og så ville hun jo gerne have lidt styr på den blære. Maja er 15 og fylder 16 august

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-05-09 13:12

Stakkels pige.
I den alder vil man jo gerne være som de andre. Og blæreproblemer er jo tabu.

Håber på det bedste for jer.
Min egen yngste skal også på efterskole :)

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-05-09 13:12

Ja det er der jo ikke noget at sige til.

Det er en alder hvor sådanne ting jo betyder en hel del. Der har man ikke lyst til at være alt for anderledes.

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 26-05-09 15:07

hej mangorossa

Lige min ord og tak

Hilsen LoneS

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 26-05-09 16:11

De der bare skriver tal med lægen og og laver fis, har ikke prøvet at fejle noget, der kræver specialistviden. det tog næsten ½ år for mig inden jeg traf den læge, der kunne finde den rigtige kombination af hjertemedicin, så jeg ikke skulle bruge 112 flere gange om ugen. Og jeg havde hver gang spurgt om der ikke var en anden medincin. Hver gang var svaret nej. Så stor var min forbavselse, da en ny læge sagde han ville prøve noget andet medicin. Nogle gange må man selv prøve at finde ud af hvad andre har erfaring med

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 26-05-09 18:16

hejsa alle har fået så mange gode svar fra jer som var seriøse Tusind tak for det

varmer mit hjerte helt vildt at man kan hjælpe hianden selv om man ikke kender hianden

siger nu engnag Tusind tak for hjælpen

Hilsen Lone

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 26-05-09 18:18

Tak for svaret jeb3.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-09 18:23

Citat
De der bare skriver tal med lægen og og laver fis, har ikke prøvet at fejle noget, der kræver specialistviden.

Hvad ved du om det