/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Bider edderkopper?
Fra : nosunshine5
Vist : 1352 gange
50 point
Dato : 25-05-09 22:30

Bider edderkopper mennesker?
Jeg har fået et par bid i denne uge. Og det ser ud til at der er to huller i bulen der rød og øm. Og da slanger nok ikke findes i denne størelse, kunne det så være edderkopper?
Jeg har en farlig masse i lejligheden har jeg fundet ud af.lden.

Og rom flasken står urørt på hylden. Så det er ikke noget der er dukket op i "sparitussens " tåger.
Går jeg ud fra.

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 60 point
Dato : 25-05-09 22:40

http://www.fugleognatur.dk/forum/show_message.asp?MessageID=32543&ForumID=24
udsnit af siden:

#6 Lars Thomas (Artskoordinator) skriver d. 08-05-06 kl. 13:04 [Kommentér]

Da jeg læste på universitetet fik vi at vide, at der var fire danske edderkopper, som kunne bide, så mennesker kunne mærke det - det var Dolomedes, vandedderkoppen, husedderkopper og enkelte meget store korsedderkopper.

Ingen af dem er så vidt jeg ved specielt giftige for mennesker, men det er bier og hvepse på den anden side heller ikke normalt, men der er jo folk, som er allergiske, og som derfor er i livsfare, hvis de bliver stukket. KUnne man ikke forestille sig manden er blevet bidt af en af de nævnte edderkopper, men at han er allergisk, sådan at han reagerer meget voldsomt på biddet??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-09 22:42

JA de gør--- står der i dette link

http://www.giftsuger.dk/edderkop.htm

Pas på du ikke bliver edt....

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-05-09 22:42

Nej

dem kan du godt klø på ryggen,

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-05-09 22:52

Citat
Bider edderkopper mennesker?
Jeg har fået et par bid i denne uge
ja ok men hvor ??

tror du ikke du er kommet til at træde dem over tærerne,
og så er de rendt bagefter dig og bidt

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-05-09 22:57

Min datter er blevet bidt. Der var en i hendes bh :s

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 25-05-09 23:16

måske skulle du gå på edderkopprjagt med støvsugeren! Husk at smide støvsugerposen ud bag efter

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-05-09 01:01

De fleste bider vel når de bliver klemt, ren forsvarsmekanisme, men giftkrogene er for svage til at trænge igennem det meste af vores hud.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-05-09 12:39

Kunne det ikke bare være en myg?

Det er ikke altid, de får stukket snablen rigtig ind første gang... Så prøver de bare igen.. To huller, én bule..

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 26-05-09 15:38

Bid igen

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 27-05-09 06:55

Tak for svaret skytten49.
Jeg kløede hul på det og det blødte meget nemt. Jeg er blevet bidt to gange nu. Så i week enden tager jeg nok den store tur med støvsugeren. Og smider posen ud i skraldespanden. Og håber at renevationsmedarbejderene ikke kommer til skade.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 27-05-09 12:12

selv tak - ja det er en godt at få dem ud