/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Forsikring
Fra : Dahab
Vist : 3116 gange
200 point
Dato : 25-05-09 19:34

En mobiltelefon bliver puttet i et par bukser og puttet i vaskemaskinen, telefonen dør.

En mobiltelefon bliver puttet i et par bukser og man falder i en grøft med vand, og telefonen dør.

Hvilken af disse 2 scenarier kan forsikring gå ind og dække, og hvilken forsikring er der tale om ?

Eller er der et tredje scenarier hvor forsikringen evt. kan gå ind og dække ?
Der er ikke tegnet en ekstra elektronik forsikring eller lign på telefonen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-09 19:40

Citat
En mobiltelefon bliver puttet i et par bukser og man falder i en grøft med vand, og telefonen dør.
Dette er et uheld - og vil nok blive dækket.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-05-09 19:52

Jeg ved den dakker ved et fald i vandet.
Her selv prøvet det da vi sejlede.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 25-05-09 19:55

Hvad er det for en forsikring der dækker ?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-05-09 20:05

gå ind og læg den i naboens indkørsel, få ham/hun til at køre hend over sådan klat gammel jern.

naboens bil forsikring dækker ny snikker snakker

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-05-09 20:17

gå ind og læg den i naboens indkørsel, få ham/hun til at køre hend over sådan klat gammel jern.

naboens bil forsikring dækker ny snikker snakker

den faldt ud af lommen den gang du kravlede ud af hans bil,

der synd at komme den i vaskemaskinen så bliver den jo våd. og som regel går der lang tid
inden den kan komme ud og blive luftet igen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-05-09 20:30

Citat
Hvad er det for en forsikring der dækker ?

Det er indboforsikringen..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-09 20:40

Du søger åbenbart en løgnhistorie til forsikringssvindel

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 25-05-09 20:42

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-05-09 21:06

He4j med dig igen.
Da jeg røg i vandet var det af betydning at jeg kunne fremvise telefonen.
Det var vores indboforsikring der daææede . Ingen probelmer og vi har Rtyg forsikring.
Der gik kun 1 uge så kunne jeg købe en tilsvarende telefon og sendte regningen til Tryg .
4 dage efter havde jeg pengene.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-05-09 21:08

Og så kan jeg ikke ramme de rigtige taster i dag.
Håber du forstår meningen med det jeg skrev.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 25-05-09 21:09

Jo jo kunne tyde det

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 26-05-09 07:00

Hvor er nogen folk sølle.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-09 15:09

Der er ingen "standardforsikring" der dække skaden! Glemsomhed kan man ikke forsikre sig imod. Hvis du fx glemmer bilnøglen i bilen - mens motoren kører? Hvis du glemmer din tegnebog eller mobiltelefon på bilens tag og du kører?

Hvis man hver gang prøver at bruge sin alm. sunde fornuft, og sp. sig selv, om dette ville være naturligt/rimeligt, at en anden (fx dig selv) skulle betale for det,så vil man som oftest komme frem til det rigtige resultat.

Der findes specielforsikringer man kan tegne på forskellige ting. De går under navnet "allrisk forsikring", dvs forsikringen dækker enhver skade - med mindre der er begrænsninger! Fx er en bils kaskoforsikring en allrisk forsikring. Den dækker simpelt hen enhver skade der opstår på bilen, med minder der er undtagelser - og det er der: Fx slidtage, rust og tæringer osv. er undtaget - som en naturlig ting.

vic2000 nævner også meget spørefulhgt, at naboen kan køre over tlf. og så er det lige, at det som oftest har nogle økonomiske konsekvenser som fx selvrisiko, bonustab osv. for ikke at glemme, at hvad koster så sådan en forsikring?

Hvis man har givet 1.000 kr. for en tlf. og skal betale 500 kr. i årlig præmie og med 500 kr. i selvrisiko, så kan det nok ikke svare sig.

At få kaskoforsikring på en bil til fx 10.000 og betale 25.000 kr. i præmie, er der nok ingen fornuft i.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 26-05-09 15:50

Hvem er sølle Luke2000?

Godkendelse af svar
Fra : Dahab

Dato : 26-05-09 20:31

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-05-09 08:11

Selv tak Dahab