/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
er informationen brugbar?
Fra : jomfruane
Vist : 739 gange
300 point
Dato : 25-05-09 17:59

Jeg er startet på en blog, der ind til videre handler om indretning at hjem for begyndere.
Men er den information jeg giver brugbar og forståelig?

De fleste jeg kender er enten ikke interesserede i indretning, eller også er de eksperter, så jeg vil være taknemmelig for seriøs feedback.

KH Ane

www.aneboa.blogspot.com

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-05-09 18:09

Jeg har læst det igennem og med mine 60 år på bagen, så finder jeg det lidt nedladende i starten.
Hvis du i stedet for at snakke om rod, så start med at "kvinder er meget ofte dem som står for indretningen af boligen. Og her er nogle gode råd til at få en harmonisk og måske anderledes bolig helt gratis". Eller noget i denne retning.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-05-09 18:14

Tak for din indsats - jeg skal rette det kan jeg se. det er ikke ment nedladende, men som en opfordring til at se i helheder i stedet for i dele.

Rodet burde stå i et nyt afsnit.

Jeg skal lige ud og køre et par timer, men læser når jeg kommer hjem, hvis der er andre der har lyst at kommentere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-09 19:11

Sorry - men du lyder som en eksamensopgave, hvor du gør din boglige viden gældende.

Relativitetsteorien er allerede gennemgået af Albert Einstein i 1905

Der mangler " kom lad os kigge / arbejde sammen om indretning "

Det var bare mit lille pip.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-05-09 19:15

Hej jomfruane

Har lige skimmet din hjemmeside - først og fremmest et godt initiativ, som jeg gerne vil følge

Dernæst irriterer det mig, at du ikke kan tegnsætte og stave - afleder min opmærksomhed fra emnet.F.eks. endten/enten - bar træer! osv.. Ikke SÅ mange stavefejl, men jeg bliver forpustet af dine manglende kommaer

Dernæst syntes jeg, at du prøver at aflevere "alt hvad du kan om emnet" - puh ha, bliver helt træt ..

Jeg er kunstmaler - og har en enkelt gang prøvet at undervise en privatelev. Jeg gjorde nøjagtig samme fejl. Havde forberedt mig grundigt, og overvældede den stakkels elev med info osv.....

Glæder mig til at følge din side ...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-05-09 19:37

Tusinde tak for begge jeres konstruktive kommentarer.

Eyvind, arkitektur er trods det er en akademisk uddannelse ikke noget man lærer ved at læse, så jeg tager det faktisk som en kompliment at du oplever siden som udtryk for boglig viden.

Jeg overvejer lige din kommentar omkring medinddragelse.

HelleBirgitte
Ja, jeg skal have læst korrektur og så skal jeg underdele i mindre afsnit. Som du har opdaget har jeg umådeligt meget på hjertet, og prøver at få inddelt i afsnit med overskrifter. Jeg er ny til dether blogger univers og har læst lidt på hvordan andre gør. Måske egner min viden sig bedre til en decideret hjemmeside på sigt - noget med at kunne klikke sig frem til netop det emne der har interesse.

Jeg er meget glad for at høre du synes om ideen - jeg har ikke selv kunnet finde noget tilsvarende andre steder. Altid kun noget med smarte tapeter og fikse vaser
Så jeg føler faktisk jeg har en lille mission, men jeg skal have form på - tak fordi du holder mig til ilden.

KH Ane

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-05-09 19:51

Bestemt god ide som hjemmeside

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-05-09 19:59

Ok, en hjemmeside forpligter ligesom mere og jeg bruger bloggen til at snakke mig varm

Bare for at bruge talesprog ...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-05-09 20:38

Når du skal have os bønder, til at læse med interesse, så skal du tale/skrive i øjenhøjde, så de også fiser ind på os i 17. kartoffelrække.
Du er uden tvivl dygtig på dit område. Men når du skal formidle det videre, til os nede på jordoverfladen, så skal du nok holde dig til ord og vendinger, som går rent ind på selv små lystavler!
Lige som de andre; syntes jeg at det drøner hend over hovedet.

Tal det sprog, som de mennesker du vil i kontakt med, taler i dagligdagen. Så tror jeg at du vil høste flere blomster på det!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-05-09 20:47

Uha ja det går ikke - selvom jeg jo godt ved at din lystavle indeholder flere linier end du her beskriver

Måske kan min mission bedre lykkes, hvis jeg uddyber mine ord mere præcist?

Men jeg har udledt af jeres kommentarer, at jeg her til at begynde med, skal arbejde mere med formen, end med indholdet.
Det starter jeg på i morgen, og vil tillade mig at lade spørgsmålet stå.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-05-09 21:04

Jeg har ikke mange linier på min lystavle, men jeg er god til at læse en hurtig rulletekst!
Det er jo ikke nok med, at du forsøger at belære folk. Du skal også øve dig på, at gøre indholdet interessant. For du vil vel gerne have at den besøgende bliver hængende lidt længere, og gerne kommer igen. IK Jmfru!

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 300 point
Dato : 25-05-09 23:54

Jomfruane

Jeg skal gerne læse korrektur på din side, jeg har læst/rettet eksamensopgaver i så mange år at jeg sidder og læser korrektur i aviser. Jeg er lærer.

Din side er spændende og jeg vil bestemt følge den, det kan jo være at jeg fik mange gode ideer.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 26-05-09 07:28

Tak Granner - jeg er virkelig glad for at stillede spørgsmålet!
Jeg er kommet til at sjuske ved at skrive direkte ind i de sidste to indlæg. Jeg kan godt selv gøre det bedre og normalt er jeg storforbruger af Googles stavekontrol, fordi jeg godt kender min begrænsning på den front.
Nu kigger jeg på det i dag og prøver at lave nogle mere overskuelige afsnit i mindre dele og med mere specifikt indhold.

Og så håber jeg at det er brugbart og kan inspirere i en meningsfuld retning.

God dag

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-05-09 13:53

Jeg har haft kigget på det og tænkt en masse. Uanset hvad jeg gør, vil det altid være uoverskueligt på blogspot, fordi desiget er som det er - ud i et.

Derfor er jeg så gået den tunge gang og igang med hjemmeside projektet. Men det går nu rimeligt hurtigt, så jeg håber den er klar i løbet af nogle dage.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 31-05-09 00:34

Fantastisk side - du kan nok hjælpe mig: Jeg har store problemer med at indrette mit værrelse. Jeg har et bord og en ølkasse som de eneste møbler, og jeg kan simpelthen ikke få dem til at tage sig rigtigt godt ud i rummet. Kan du hjælpe mig med hvad jeg kan gøre for at det bliver en fryd for øjet når jeg er færdig med at indrette. Jeg vil gerne holde en lidt enkelt stil hvis det er muligt - bare så du har det med i dine overvejelser.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-06-09 21:42

Jeg er blevet helt grebet af projektet, som jeg har arbejdet på nærmest i døgndrift siden jeg oprettede denne tråd.

Jeg har købt et par domæner og øver mig på lidt forskellig vis.

De helt gode tekster skal jeg være inspireret for at skrive og ind til videre har jeg øve mig med en erfaringsblog på netauktioner.blogspot.com hvor jeg faktisk fandt ud af at få ændret på designet.
Jeg arbejder lidt frem og tilbage med ideerne og lukker derfor dette spørgsmål.
Der er link til mine sider via det jeg har lagt i toppen af tråden.

Tusinde tak for al hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 08-06-09 21:43

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-09 23:25

Selv tak du og jeg vil kigge på din side med jævne mellemrum, det er meget spændende.