/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kære Kandu STOP det her snyderi straks (~
Fra : briani
Vist : 388 gange
1 point
Dato : 08-04-03 08:49

Da jeg stadig intet svar har fået fra Kandu,på min email til dem og ved det her spørgsmål
Jamen så må jeg jo bare prøve igen.
I har måske skrevet til CyberFish?
Kunne i så ikke lige komme med en lille kommentar,som fortæller det?
Forsættelse af spørgsmål
http://www.kandu.dk/dk/spg/13451 Del 1
http://www.kandu.dk/dk/spg/13531 Del 2
Kære Kandu
At oprette flere profiler er fuld lovlig
Men det er vel ikke lovlig at man snyder med dem indbyrdes
Altså at man opretter et spørgsmål med en af sine brugernavne og besvarer den med et af sine andre brugernavne.
Derfor vil jeg meget gerne have at i kikker på kandubrugeren CyberFish
Som helt klart snyder så det basker,Han/hende har inden for det sidste stykke tid oprettet en del nye brugernavne,og snydt indbyrdes med disse.
Jeg har ikke gennemgået hele CyberFish historik,det orker jeg ikke,men dem jeg har fundet,er helt klart beviser på snyderi.
Prøv at se her.
http://www.kandu.dk/dk/spg/13385
Besvaret efter 4 minutter og tildelt 5 stjerne for svaret.
http://www.kandu.dk/dk/spg/13377
Besvaret efter et minut,og tildelt 5 stjerner for svaret
http://www.kandu.dk/dk/spg/13380
Besvaret efter et minut,og tildelt 5 stjerner for svaret
http://www.kandu.dk/dk/spg/13438
Besvaret efter et minut,og tildelt 5 stjerner for svaret.
http://www.kandu.dk/dk/spg/13431
Besvaret inden for et minut,og tildelt 5 stjerner for svaret
Så på den måde kan man nemt komme til tops.
Så kære kandu,den bruger må helt klart efter min mening udelukkes herinde fra,og hvis i ikke mener det,så skal brugeren helt klart have alle sine point SLETTET.
Mvh Brian

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 11 point
Dato : 08-04-03 09:05

Brian du kæmper for en god sag, men pointsnyderi/misbrug tolereres af Kandu i stort omfang - desværre Jeg har før skrevet til Kandu om snyderi uden at der blev grebet ind. Næh, her gælder jungleloven, eller janteloven. Hvis man påtaler pointsnyderi/misbrug i et spm. så falder hammeren
Du har min fulde opbakning

Ha' en god dag
summer

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 08-04-03 09:05

Hmmmmm........ måske Kandu har travlt. Jeg sendte en mail til dem, for nogle dage siden, men har endnu ikke fået svar. Så vi må nok væbne os med tålmodighed

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-04-03 09:23

Bare bliv ved Brian. Det her bør der gøres noget ved.
Kandu må vågne på et tidspunkt.

MVH
viskinge

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 08-04-03 09:28

støtter din sag...!!!!!!!

Mvh

Solgaard...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-04-03 09:50

Hej Summer
For længe side opdagede jeg snyderi,imellem brugernavne,oprettet af en og samme person,det var en hel klan bestående af 6 forskellige brugernavne,hvor der indbyrdes var blevet snydt med ret så store point.
Det kandu gjorde var at skrive til brugeren om at stoppe med snyderiet,og det blev det
Men samtlige brugernavne fik lov til at beholde alle disse point som der var blevet snydt med,og kan da også oplyse at alle disse brugernavne stadigvæk kan findes herinde,men snyderiet er stoppet
Jeg syntes personlig at det er forkert at man MÅ oprette flere brugernavne herinde
Og hvorfor gør jeg det.
Lad os sige at man opretter 5 brugernavne,og bruger alle navnene til at besvarer spørgsmål med
Så figurerer man også 5 steder ved månedens lodtrækning,og har dermed 5 chancer for at vinde
Ligeledes kan man med 5 forskellige brugernavne,skrive et tip,logge af og lokke på,og så gå ind og give tippet 5 stjerner,logge af og på igen med et af de andre brugernavne,og så igen give tippet 5 stjerner.
Jeg syntes ikke det er Fair Play
Mvh og en rigtig god dag til alle
Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 08-04-03 10:17

Ja sådan kan cirkus'et jo køre i ring.
Jeg har skrevet det mange gange, hvis der skal være point på Kandu, må der også være en vis respekt om dem, ellers er det totalt formålsløst at beskæftige sig med dem. Som det kører nu, er de sådan cirka ingenting bevendt - jovist den mdl. præmie for de rigtig dygtige/flittige/snyderne/etc.
Som målestok for noget som helst. Jeg kan nævne et grelt eks. på misbrug af point. I kategorien Religion, som jeg deltager en del i, gav ram2 Mblm 1200 point for et meget enkelt spm., som jeg havde det fuldkommen rigtige svar på. ram2 som ikke kan døje mig, skrev endda, at han gav dem til mblm udelukkende for at fortrænge mig fra 1.pladsen.
Sådan kan eksempel på eksempel findes frem. Sådan er det. Sådan ser det ud til at Kandu vil have det. Sådan må man så sikkert affinde sig med det/ignore det/skride fra Kandu/m.m.

Jeg kan ikke nære mig for et lille bibelcitat om den tid vi lever i: "Lovløsheden tager overhånd"
Nå spøg til side
mvh
summer

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-04-03 10:47

Kære lille summer. Du er noget indbildsk, når du tror at jeg ikke har andet at lave end "ikke at døje dig".

Med hensyn til "mblmsagen" var der ikke tale om snyderi, og det er suverænt spørger der bestemmer, hvilket svar der skal honoreres, omend det piner dig at blive overhalet af mblm. Det var faktisk meningen med det hele.

Din afsluttende bem. i ovenstående, hvor du benævner et bibelcitat som værende en spøg, indikerer at du er ved at indse at alt dit citatbavl er en stor spøg.

Til Brian - At du gider at spilde tid på alt det med disse tåbelige point.

Ram2

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 08-04-03 11:20

Du har da skruet charmen på i dag, hvad ram2??? Det er så fornøjeligt med seriøse indlæg... hvis de vel at mærke holdes i en anstændig tone.

Jeg støtter brians sag.

mvh Christina

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-04-03 12:28

Hej Brian

Som du nok ved, er jeg enig med dig i den pågældende sag.
Men jeg er ikke enig med dig i, at man ved at optræde under flere brugernavne
vil øge sine chancer for at vinde månedens præmie.
Tværtimod: Hvis man figurerer under èt brugernavn med fx 5000 point, vil man
have store chancer for at vinde - men hvis man figurerer under ti brugernavne
med 500 point til hver, vil chancerne være lig nul.
For månedens præmie går ALTID til nr. 1 eller 2 på top 10 listen.
Så hvis der virkelig er nogle, der prøver at snyde på den måde
- så snyder de i hvert fald kun sig selv.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-04-03 12:37

Hej Christina

Jeg er enig med dig i, at der har været en temmelig
frastødende kommentar.

Men jeg er ikke enig med dig i, at den kommer
fra Ram2.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : summer

Dato : 08-04-03 12:50

Ram2 - Nå!
Rellom - Hvem, hvad?

Venlig hilsen fra summer, som blot understreger, hvor hårdt tiltrængt Brians appel til Kandu om at skride ind over for snyderi er.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-04-03 15:59

Hej alle!

Godt gået Brian - flot at du orker og gider at blive ved

Ja- men så bliver jeg jo også nødt til at ytre min mening endnu en gang!

AFSKAF de POINT eller den nuværende MÅDE med latterlige POINTGIVNING for TIPS samt underlige og latterlige SPØRGSMÅL nu dog til MAX. 500; men med mulighed for forhøjelse.

PÅ den måde som det kører nu - duer pointsystemet ikke - og jeg mener ikke det er retfærdigt at nogle spørgsmål skal tælle så meget med til månedens præmie som det gør nu.

Jeg har mange gange skrevet mim mening om disse POINT der med nuværende system skaber alt for megen splid.

Hvis man ikke kunne vinde en præmie ved at skrabe point sammen, ja så tror jeg alt blev bedre, jeg har foreslået at man kunne lave lodtrækningen om baseret på andre ting end totale point.

Men man kunne måske også nemt lave pointsystemet om til f.eks. at et accepteret svar gav 1 point og et tip der har fået min. 3 stjerner gav 1 point og lad så diise samlede point være basis for lodtrækningen, ja så tror jeg vi undgår dette point-fnidder.

Og når nogle bliver taget i snyderi, så bør Kandu da minimum nulstille de pågældendes almindelige og superpoint.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 08-04-03 16:07

Hmmm....Tjaaeeeh,

Ingen pointbemærkning herfra.....men....

Hvad med en STOR kandu fest et centralt sted i DK. Kan i se det for jer? Hvis tonen bliver den samme som her.....hold da op en fest......

Laurenzio

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 08-04-03 16:16

Kommentar
Fra : als

Dato : 08-04-03 18:10

Bakker Briani 100% op. Nu må Kandu gøre noget. Tak til Briani for hans store indsats. mvh als

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-04-03 18:52

Hej Rellom
Du skriver længere oppe
” For månedens præmie går ALTID til nr. 1 eller 2 på top 10 listen.”
Ja sådan har det været længe herinde,men jeg har oplevet at en bruger jeg kan desværre ikke huske hvem,vandt månedens præmie ved kun at have,så vidt jeg husker 273 Superpoint,og dem der lå øverst på listen,var meget høj oppe pointmæssig
Så det kan altså lade sig gøre at vinde med få point
Men der er meget langt imellem
Overstående er vel fra sidst i 2001 eller først i 2002
Mvh Brian

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-04-03 19:25

Ikke for noget, men jeg kunne rigtig godt tænke mig det 1 point der er i denne tråd.
Men udover den matematiske større chance, der er for at vinde en præmie, så er det vel sjovt at få point enten fordi man er først eller fordi svaret kan bruges.
Beregnet status 880 SP + 1 = 881 chancer.
Emesen.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 08-04-03 19:38

Hvad er lige den såkaldte "månedens præmie" værd i kroner og ører?? Skulle næsten tro det var tusindvis af kroner det drejer sig om, måske mere endda.........efter som det kan bringe tingene så meget i kog.

Hvad jeg yder mere fornemmer, er det da heller ikke alle der har haft lige stor succes med deres "præmie" når de endelig har modtaget den.

Har læst en del om en bagemaskine, som ikke holdt til ret mange bagninger......men æren var der, ved at vinde den.

Præmien har flere gange været trådløs tastatur og mus.......men, hvad fornøjelse har man lige af det?? Jeg tager aldrig mit tasatur med længere væk fra skærmen end ledningen kan nå.....af den simple årsag, så kan jeg nemlig ikke se min skærm........og.........hvad skal jeg så bruge et trådløst tastatur til??

Så alt i alt, hvis "månedens præmie" er noget man bare ikke kan leve uden, tror jeg de fleste kan gå hen og købe den, uden at stifte det helt store lån i bank eller lignende.

Fortsat god aften fra
Grethe

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-04-03 01:33

"Præmien har flere gange været trådløs tastatur og mus.......men, hvad fornøjelse har man lige af det?? Jeg tager aldrig mit tasatur med længere væk fra skærmen end ledningen kan nå.....af den simple årsag, så kan jeg nemlig ikke se min skærm........og.........hvad skal jeg så bruge et trådløst tastatur til??"

Sådan en kommentar gør min dag sjovere og bedere...for hvor har du ret!!!!
Jeg har en trådløs mus, og den var svær at vænne sig til... den gamle endte nemlig _ikke_ på gulvet når jeg i raseri smed med den... det gør den her!!!
(men så har jeg da fået lært lidt om selvbeherskelse!!!!)

Også god aften til alle jer!!!
Christina

Kommentar
Fra : summer

Dato : 09-04-03 09:04

Christina
:D :D :D :D '

Ha' en god dag
summer :D :D

Kommentar
Fra : summer

Dato : 09-04-03 09:06

En gang til:
Christina

Ha' en god dag
summer

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-04-03 16:42

Hej alle sammen
så fik jeg endelig et svar fra kandu
her er hvad de skrev til mig
-------------------------------------------------------------------
Hej Brian

Tak fordi du opdagede dette snyderi, jeg kan fortælle dig, at Cyberfish har fået fjernet 2000 superpoint og er blevet blacklistet fra denne månedes udtrækning, så selvom han figurere på præmiesiden vil han ikke indgå i lodtrækningen.

Med venlig hilsen

Søren Jensen
(Servicemedarbejder)
----------------------------------------------------------------------------------
Mvh Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 12-04-03 18:26

Kandu opper sig rigtigt pt. Tidligere i dag besked om tre nye kategorier, og nu dette.

mvh
summer

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 13-04-03 09:57

Tak for svaret summer.
Mvh og en rigtig god påske
Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 13-04-03 10:58

Også en god påske fra summer, der skal have huset fyldt med gæster, især børnebørn heeele påsken