/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hæve komfur, plade under komfu
Fra : tipini
Vist : 6464 gange
100 point
Dato : 25-05-09 10:43

Mit komfur er lavere end mit køkkenskab som det står ved siden af. Jeg har stillet komfuret på nogle brædder for at få den rigtige højde, men det ser jo ikke pænt ud. Kan man få en special anordning til at stille komfuret på, så det kommer op i højde? Og som gør det muligt at flytte komfuret ud, når man skal gøre rent bagved?
Tina

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-05-09 10:47

Har du prøvet at se, om du ikke kan justere det i højden? Det kan mange, måske alle, komfurer

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 25-05-09 10:48

Nope, det kan desværre ikke justeres i højden..

Kommentar
Fra : kj

Dato : 25-05-09 11:02

Jeg ville lægge en plade under, måske en skiferplade el. lign.

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 25-05-09 11:12

skifer for lidt, - jeg mangler 5 cm, - og skal kunne trække plade og komfur ud ved rengøring

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-05-09 11:15

Hvad med en plade med hjul under, selvfølgelig hjul der kan låses og som kan bære vægten

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 25-05-09 11:31

Yes en plade med små hjul kunne bruges, men hvor finder man sådan en, hvis man ikke lige selv er handy-woman??

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-05-09 11:36

Du må en tur i byggemarkedet, de kan hjælpe dig med at finde det rigtige

Pøj pøj med projektet

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 25-05-09 11:38

jo, det er fint, men hvis det ikke findes som færdig vare, så skal jeg jo selv sætte det sammen!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-05-09 11:44

Egentlig har det et formål, at komfuret er lavt. Så kan man nå og røre i gryderne og får en bedre arbejdsstilling.
Normalt vil det være noget man tager højde for i indretning.
Jeg tror du mest effektivt vil komme efter det, ved at lave fx en bukket stålprofil der afslutter borde/skabe omkring komfuret, men det er næsten umuligt at råde om uden at have set det.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-05-09 11:47

De hjul jeg tænker på er hjul med en plade, som på billedet her (de er dog uden lås, kun for at vise dig systemet).
http://www.fastshop.dk/shop/50mm-hjul-med-569p.html

Pladen er til at skrue på. Det tror jeg sagtens, du kan finde ud af..... Ellers må du spørge i byggemarkedet om de kan/vil hjælpe dig imod betaling

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 25-05-09 11:56

Ja, - det er sikkert ikke så svært, men de mindste måler 69 mm med det hele og så en plade ovenpå....jeg må vist lige gå i tænkeboks.....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-05-09 12:33

Hvad med piano hjul, de måler kun 40mm, og er jo beregnede til noget tungt

http://tool4you.dk/vaerktoej/hjul_da/

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 25-05-09 12:53

I din hvidevareforretning kan du købe færdige ruller til at sætte komfuret på, gør det nemt at trække det ud for rengøring, og nemt at sætte en plade på, hvis de ikke er høje nok.

Godkendelse af svar
Fra : tipini

Dato : 25-05-09 15:26

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-05-09 15:28

Selv tak, tipini

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-05-09 17:10

jeg tror du hurtigt bliver træt af den øgede højde på dit komfur. alle andre får komfuret sænket så det giver en bedre arbejdsstilling. normalt sænker man det ca 10-12 cm, så det er helt galt det du er ude i.