/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
delarkiv
Fra : kivi
Vist : 1419 gange
50 point
Dato : 25-05-09 09:58

jeg har fået stillet dette spørgsmål fra en bekendt hvad forstås ved et "delarkiv" jeg synes ikke at værre stødt på det før men det skulle værre noget med computer påstår han er det rigtig

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-05-09 11:14

Jeg mener, at delarkiv er en mappe, der oprettes på fx en netværks-server, som alle på netværket så kan bruge. Det er vist også sådan, at fx Windows Hotmail på nettet har lavet "delarkiver", hvor vi brugere kan oploade ting, som vi vil dele med andre .
Mvh

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-09 11:20

Det kan have noget at gøre med at dele store filer op i mindre dele, Winzip og Winrar kan det nummer, nogle gange kab programmer have problemer med meget store filer, så kan de deles i flere mindre filer, og til slut sættes sammen til en sammenhængende fil igen, i tippet fra fra Gøgeungen er der delarkiver som skal sætte sammen til en fil før de kan bruges:
http://www.kandu.dk/tip19562.aspx

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-05-09 11:23

Ja o.v.n., det er det faktisk også - altså det med at dele store filer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-09 18:52

Ja man kan dele store filer op og dele dem med andre.

Det kan også være et akiv til forskellige dele.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-09 18:59

Kommer i tanke om at det også kan være dette:

Vi har en fil som består af flere elementer.

A har en del i sit delarkiv.
B har en del i sit delarkiv.
C har en del i sit delarkiv.

D skal bruge den samlede fil og henter de forskellige dele i delarkiverne hos A, B og C.

Kaldes også "fildelig" som både er lovligt og ikke lovligt.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-05-09 23:11

Hej er et exempel på norsk, om hvordan delarkiver bruges:
http://finnoy.arkivplan.no/content/view/full/39278

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 27-05-09 11:11

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-05-09 12:49

Selv tak - håber jeg har ret