/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Træbeklædning
Fra : Harring
Vist : 4297 gange
71 point
Dato : 24-05-09 18:16

Vi er ved at bygge et udhus/værksted på 60 m2. Vi er på udkig efter en billig og holdbar beklædning. Vi arbejder med Synlige Stolper og vil ha en træbeklædning horisontalt mellem disse.

Hvem har en ide til hvad der er billigt og holdbart? Med hovedvægt på billigt*S*.

Kan lige tilføje at vi har set en som har brugt lærkeskaller eller noget naturligt i den stil. Kan dog ikek finde noget nogen steder.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-05-09 18:31

lærketræ er ikke til at arbejde med. der findes ikke mere uregerligt træ. du kan bruge alm. blokhusbrædder eller en tynd trykimp. forskalling som mange gange kan købes i bilka til under 5 kr pr meter. men det ser også ud derefter. hvis det skal ligne bare lidt, koster det også noget.

tømreren

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 24-05-09 18:34

Citat
brugt lærkeskaller eller noget naturligt i den stil. Kan dog ikek finde noget nogen steder.

Du kikker i den BLÅ avis under bortgives væk gratis så kan det ikke blive billigere, måske det også bliver leveret gratis,

så kikker du under euro paller der er mange af dem som er lavet af LÆRK, så skiller du dem ad. og laver selv dine SUPER fine LÆRKE skaller, giv dem så en gang Spilolie fortyndet med Petrolium

Læn dig tilbage i ligge stolen de næste 25 år ud du skal røre en finger ved dem.

Dit ønske er opfyldt Nem godt og Billigt

god arbejds lyst
mvh
vic 2000

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 24-05-09 18:53

Citat
Vi er ved at bygge et udhus/værksted på 60 m2.

Hold da helt ferie:: Er det fordi at der e.v.t. er røget 3-4 firlinger i Stære kassen

siden du kan få lov til at lave en så stor 60m2 Hytta er der noget dispention med i tegningen

for loven giver da kun lov til max 50m2 ??

hold da op hvor kan der stå mange barnevogne i dobbelt dækker størelser, for ikke at snakke om cykler minimum 2 til hver

jo - jo det kan blive noget af en knald hytta

Et godt Råd læg stål plader på taget, fordi så kan du nemt høre om de regner ude, og du så skal trække alle ungerne i deres udendørs tøj

Kommentar
Fra : Harring

Dato : 24-05-09 19:36

Det er selvfølgelig kun 50m2....hehe.

Nå men jeg bruger stålplader men mangler lige svaret på hvilken beklædning der er billigst og bedst. Billigst er ikke lig med ingen penge. Jeg tænker på hvilken der er bedst af de brugte løsninger.

Nu bor jeg jo også på Sjælland hvor en bunke jord koster mange penge og leder efter en billig leverandør af træ i alle afskygninger.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 24-05-09 21:02

Da jeg byggede mit skur brugte jeg pande-plader til både sider og tag. Mest fordi man tit kan få dem gratis og de er nemme at arbejde med. Hvis man kan leve med udseendet er det en nem løsning.

P.S. Rådet med spild olie som træbeskyttelse, det bruger jeg også, men jeg vil ikke spilde penge på at blande petroleum i
Det er godt til stolper m.m. der skal graves ned i jorden, og hvis man selv skifter olie på ens egen og venners biler, så er der jo nok at tage af

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 24-05-09 21:13

På lossepladsen kan du prøve ,hvis du heldig gratis træbræder til genbrug.
pølmske

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 24-05-09 21:13

Harring

Lån dig en en varevogn og så fisser du af til Sverige
jeg har en kammerat som bor på Borbholn han har et lille firma, men han har lige hentet til 3 store sommerhytter, til under det halve som han havde fået tilbud fra den lokale trælast
så se du bare og fisse derover, for uden din side beklæning så har de pt så mange andre billige ting på grund af kronen

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 24-05-09 21:25

hanning
hvis du vil så kan jeg nemt få telefon nummeret til der hvor bjarne henter,
for jeg handlede også der mens jeg i tidernes morgen boede på bornholm

så det er op til dig om du vil ringe og snakke med dem, det er sq for langt for mig for ellers
kunne jeg også godt bruge noget derovre fra,

Kommentar
Fra : Harring

Dato : 24-05-09 22:39

Ja nu tager tråden en god drejning syntes jeg. Jeg vil meget gerne høre fra andre som har forbindelser i Sverige mht. træ.??????????

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 25-05-09 07:17

Ti Trimara

Hvad er det for noget sludder?? Jeg har bygget adskille joller i lærk og det bliver brugt til langt de fleste træbåde i dag.
Før brugte man eg, men det var p.g.a. det daglige slid.

Bjørn

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-05-09 09:44

Jeg har en udmærket forbindelse i Sverige. Savføreren 1 kilometer vest for Vivljunga i det sydvestlige Småland, cirka 114 km fra Helsingborg, men han plejer jun at have savet træ, ikke med fjer og not, mest gran, sjældent fyr. Lærk og lignende eksotiske ting har jeg ikke set eller lugtet på pladsen, men skal ikke forsværge det! Det er et enmandsfirma, og man skal ha kontanter med; VISA og Master Card er fremmedord.
mvh
pbp
114 er måske lidt langt, men jeg har kun 13 km.

Kommentar
Fra : Harring

Dato : 25-05-09 16:55

Okay jeg præciserer lidt her. Det skal være lærk i en eller anden billig udgave. Jeg eftersøger et billigt sted som ligger lidt uden for de kartellignende byggemarkeder. Jeg spørger så derfor. Er der nogen som kender en billig leverandør indenfor træbeklædning. Jeg gider hverken rende rundt på en losseplads og samle brædder eller skille 580 europaller ad og trække søm ud osv.

Hvem kender til et billigt sted som sælger lærk. Både nær Malmø eller Sjælland?

Sådan*S*

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-05-09 18:15

Lærk er da ikke værre at arbejde med end så meget andet. Jeg har været med til at lave en hel stald med hestebokse i lærketræ, det gik da fint.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 25-05-09 18:43

Hvis du boede på Fyn kender jeg to der næsten ikke kan skrive, eller også gider de ikke.
De skære træ på de mål man ønsker og er ikke dyre.
Det må også findes på Sjæland.

Bjørn