/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Slet hjemmesider
Fra : Flikko
Vist : 1196 gange
20 point
Dato : 24-05-09 17:43

Hej, jeg vil bare gerne have slettet det så man kan se hvilke hjemmesider man har været inde på.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-09 17:45

?????????????????

Kommentar
Fra : Flikko

Dato : 24-05-09 17:46

Ahva? jeg vil gerne have ryddet op på min computer, og vil gerne have slettet nogle af de ting der bliver gemt når man går ind på en side, jeg vil også gerne slette de sider jeg har været på da jeg måske skal sælge min computer..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-09 17:48

aha så var det til at forstå

funktioner - internetindstillinger - autoudførelser - herunder indstillinger - fjern flueben ved webadresser

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-09 17:49

og så ellers - hvis du har gendannelses cd - kør den !!!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 17:51

Hvis du bruger Internet Explorer, så klik Sikkerhed oppe til højre, og klik på Slet browserdata, der kan du sætte markering ved de data du vil slette, i dit tilfælde skal der være markering ud for Oversigt.
Det kan anbefales at du også sletter Midlertidige internet filer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 17:52

Er det ikke oversigten over besøgte websider du vil slette? Prøv at se på mit forslag

Kommentar
Fra : Flikko

Dato : 24-05-09 18:37

Mirit, 2 ting: Jeg er monsterdum, og jeg har en engelsk computer, eller ihvertfald er sproget engelsk.. så hvis du kunne forklare hvor jeg finder funktioner :P?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-09 19:06

Men hvilket system kører du med.
Win 98 / XP / Vista eller hvad.

Vista:
funktioner > internetindstillinger > i fanen generelt > browserdata > slet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-09 20:28

øverst står der options = funktioner men det er ikke nok hvis du skal have slettet alt

har du det originale styresystem så brug medfølgende cd og kør recovery

ellers killdisk den - forudsat at du har skiven med ms windows

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-09 20:29

http://www.helgec.dk/killdisk.html brug kun killdisk hvis du har recovery eller windows cd´erne og læs det her før du foretager dig noget

Kommentar
Fra : Flikko

Dato : 24-05-09 21:24

Lad os starte med bare at slette de hjemmesider jeg har været inde på, og alt det man downloader derindefra.. har været inde på en del spil og det fylder jo.

Min computer er xp proffesionel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 21:55

Igen - så skal du gøre sådan her, midlertidige filer SKAL også slettes: http://www.kandu.dk/spg136183.aspx#1555310 du må gætte dig frem til hvad Sikkerhed og Slet browserdata hedder på engelsk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-09 21:57

XP pro:

Options > internet options > general > temporary files > deleet cokies >
......................................................> lige neden under > clear (et eller andet)

I en anden fane skal du slette noget med autoudførelse.

Mit Engelske er vist ikke for godt.....................

Så nu hopper jeg tilbage til Vista igen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-09 08:58

http://www.xs4all.nl/~mp2004/images/screenshot.png
Sæt flueben i det du vil slette
Disk Cleaner version 1.5.7

http://www.diskcleaner.nl/download.php

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-09 09:01

Kan også sættes til at starte med win og slette det der er sat flueben i,bare spørg.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-05-09 09:04

Hvis du overvejer at sælge maskinen -->
Hiv dine data ud af maskinen som du ønsker at gemme? dokumenter, PSTfiler mm.

Derefter smider du skiven med fra fabrikken af og reinstallerer din maskine. Så kan personen du sælger maskinen til ikke gendanne dine data mm han ved noget omkring dette emne.

For at være totalt sikker - kan du downloade Ultimative BootCD - bombe harddisken med 0-(nuller) og dermed lave en lowlevel format. Derefter reinstallerer du windows - og kan sælge maskinen uden frygt for misbrug af data!

Kommentar
Fra : Flikko

Dato : 27-05-09 11:12

O.V.N dit tip ser ud til at være det jeg leder efter, men er det når jeg har åbent internet explorer at jeg skal kigge efter slet browserdata?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 27-05-09 12:49

Internet indstilinger og herunder Slet browserdata, kan du komme til fra Internet Explorers værktøjslinje og fra Kontrolpanel i Windows XP, så vidt jeg husker så kan du ogsåå i Vista, men du kan ALTID komme til indstillinger i Internet Explorer.
Som de andre skriver, så sletter det ikke ret meget og kan måske gendannes

Kommentar
Fra : Flikko

Dato : 28-05-09 10:23

Det var ikke helt rigtigt, men tak o.v.n. dit tip fik mig på rette spor ;)

Godkendelse af svar
Fra : Flikko

Dato : 28-05-09 10:24

Tak for svaret o.v.n.. :D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-09 12:53

Selv tak - men at slette oversigten og midlertidige filer, er langt nok hvis du sikre dig at data ikke kan gendannes