/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Anbefaling Insektnet i ramme
Fra : Graupner
Vist : 2852 gange
50 point
Dato : 24-05-09 17:26

Hej alle sammen,

Jeg har lige købt et kolonihavehus, hvor jeg gerne vil have min indekat med ud. For at vi stadig kan få frisk luft i huset og katten ikke løber væk, vil jeg gerne opsætte noget net foran vinduer og døre. Kan I anbefale nogen? Gerne billige og SKAL være i ramme? Findes der nogen som fungerer som et rullegardin?

Du er selvfølgelig også velkommen til at byde ind med en anden løsning

På forhånd tak og rigtig god søndag

Kenneth

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 17:37

Citat
Insektnet i ramme
Hos os bruger vi insektnet som er sat fast med burrebånd, det er næsten usynlig og burrebåndet kan blive siddende i karmen vinteren over, og så bare hæfte nettet på igen, om foråret når insekterne kommer, burrebåndet er ca. 5mm. og selvklæbende, det kan vist købes i alle byggemarkeder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-09 18:21

Citat
og SKAL være i ramme

Det giver ingen mening - åbninger er forskellige....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-05-09 18:54

Jeg har sagtens kunne holde INSEKTER ude med div net, men KATTE inde?

Volierenet har jeg gode erfaringer med, men insekterne stopper ikke engang i flugten

Enhver kat der har lyst kan flænse et insektnet hurtigere end du kan sætte det op, så jeg tror du har brug for en kombiløsning, tremmer/trådnet til katten, myggenet/stores el. lign. til insekterne.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 25-05-09 08:58

Hejsa.
Jeg tænker på om det ikke var en mulighed at lave en form for to delt dør.
Forneden fast træ, og for oven net ?
Lav det som en extra dør, lige som de gør i USA
På den måde holder du katten inde og insegter ude, men får stadig luft.

Håber min tanke / ide, kan bruges til noget.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 25-05-09 09:13

@ vagnr Du har sikkert ret!

Som Rustica siger, kunne en amerikans dobbeldør måske være en løsning - mon man kan købe sådan nogen i DK?

Måske jeg selv skal igang med hammer og sav..

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-05-09 09:48

hos gode trælasthandlere og få gammeldags isenkræmmere kan du købe galvaniseret net med forskellige maskestørrelser, som du selv skal sætte i ramme. Det er meget synligt og holder ingen insekter ude, men holder til katte og mink.

Accepteret svar
Fra : Rustica.dk

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-09 10:34

Aldi har nogle løsninger du evt. kunne bruge til noget. (Reklame i dag)

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-05-09 12:04

Tæver du din kat eller skyder med vandpistol efter den?? Iflg. min erfaring vil en indekat ikke stikke af fra sine tobenede medmindre den har en særdeles god grund til det, men jeg har også kun prøvet få eksemplarer (katte lever ret længe). Den første dag vil den, hvis den er modig, afsøge de nærmeste 50-100 kvadratmeter og så gradvis lægge 40-60 til om dagen og hele tiden holde styr på retningen hjem til madskål og bakke.
mvh
pbp
PS første kat i 1971, nuværende er 19 år gammel, så hun løber ikke så langt ad gangen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-09 12:16

Min kat har ikke forsøgt at rive nettet i stykker, den kunne gøre det på et sekund hvis den ville, men har bare valgt at acceptere nettet og ingen adgang den vej

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-05-09 12:24

Rusticas ide er rigtig god, hvis du kan finde en rigtig gammeldags fyldningsdør i rette mål, altså sådan en hvor der sidder plade(r) nederst og plade(r) øverst, der er sat fast med lister, skulle det være en smal sag at sætte myggenet i de(t) øverste felt(er).

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 28-05-09 20:20

Tusind - tusind tak for Jeres hjælp!! Jeg er helt ny herinde og er overvældet af den hjælp i gider give. Jeg endte med at tage i Aldi (faktisk 3 stk.) og købte deres tilbud...

Så for det Rustica, men også tak til Jer andre.

God aften

Godkendelse af svar
Fra : Graupner

Dato : 28-05-09 20:21

Tak for svaret Rustica.dk. Så skal jeg bare have sat dem op

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 28-05-09 23:16

Det er jeg glad for
Og Kandu-er er bare super til at hjælpe ;oD

Rigtig go´ weekend